TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Se todellinen kesäkauden avaus Riutalla (Humppis 2009-05-10 11:34)

Pyörähdys Riutalla.

Sway
2009-05-10 22:58

Satuin pyörähtämään yllä mainitussa paikassa, viime visiitista onkin jo reippaasti aikaa - viime vuosituhanteen loppupuolen aikoja. Ja täytyy kiittää viranomaisten ylempiä tahoja siitä että ylipäätään olin etelän suunnalla, sillä muuten olisin aivan muualla. No, se on tarina erikseen eikä tänne kuulu. Pikaisesti kiteytettynä, sain siinä asioitani hoitaessa samalla nähdä ystäviä, tapasin myös erään neitosen jonka kanssa ei oltu pidetty yhteyttä millä tavoin ainakin 5-6 vuotta ellei enemmän ja sattuma vei meitä samaan paikkaan. Kiva! Ja niinhän se on että tanssijalka on rauhaton, piti lähteä tanssimaan. Ystävä tarjosi kyyti sekä majapaikka viimeiselle yölle, niin lähdettiinkin. Saapuimme paikan parkkiin kun ensimmäiset valssit ainakin meni jo, ja meni jotain muutakin. Ja kiva oli nähdä lava taas niin monien vuosien päästä. Mutta hämmästyttävä se paikka on. Muistan että silloinkin jäi mieleeni että jotain siinä oli mikä ei mennyt käsikirjoitusten mukaan silloin. Niin nytkin hämmästelyt alkoi heti kun portaita ylös nousin. Hetken päätäni pyöritellen löysin kyltin josta luki "Naiset" ja suuntasin askeleitani sinne, mut äkkijarrutus kesken askelen: että mitä? Kyltin alla olevalla penkillä istuu.. Miehet? Hmm.. Täyskäännös takaisin ystäväni luokse kysymään näkeekö mun silmät oikein.. No, eihän sinne uskaltanut heti mennä, tanssittiin ystäväni kanssa keskenään kunnes orkesteri vaihtui, ja hyvä niin, sillä hän tuntee paikan tapoja ja osasi opastaa. Erään hämmästykseni aiheena oli myös se että kädenalitanssit, lattarit sun muut tanssitaan... Ulkokehällä!!!! Tähän asti en muista tällaista nähneeni missään.. Ainutlaatuisuus sinänsään. Orkesterin vaihtuessa ystäväni meni suorittamaan "vakiovelvollisuuksia" ja mie pikku hilja tajusin missä on se lauma johon minunkin pitäis suunnata jos mie haluan tanssimaan päästä. En osa sanoa, mistä se johtui, mutta positiivinen oli tämä hämmästys: umpituntematon meikäläinen pääsi kun pääsikin tanssimaan niin paljon kuin itse vain halusi! Yllättävä sinänsä, kun yleensä lavoilla vieraat naamataulut jäävät koristamaan seinää, kun kaikki hakevat tuttuja vain. Lieneekö puserossa oli taikaa, omatekoinen kun se oli :) Mua haettiin peliin kuin peliin, olisinpa mie missä päin riviä hyvänsä, myös ns nirppanurkastakin. Ystäväni lisäksi miesten rivissä oli vain kaksi tuttua, loput kenen kanssa tanssin, tuntemattomia. Siinähän tutustuukin! Kiitoksia kaikille herroille joiden kanssa pyörähdeltiin parketilla, lystiä riitti joka lähtöön, ainakin mulla. Ja Humppis, kiitti myös kivasta juttutuokiostakin näiden tanssien lisäksi :) Vaikka puhetta kamuni kanssa oli lähteä aikaisemmin, oltiin kuitenkin viimeisten valssien saakka - tai oikeastaan, mie en päässyt lähtemään mihinkään, kun aina tanssimaan haettiin. Viimeiselle valssillekin eräs mies tuli hakemaan kun olin jo lähdön tekemässä ja takki päällä, ei voi muuta ku takki pois ja sinne liitelemään - ja vau miten lentävä valssi se olikin! Pitkän aikaan en tuntenut valssia tanssiessa niin suurta iloa kuin nyt! Jälkeen päin sain kuulla ystävältäni että kaveri taisi olla Kouvolan suunnalta. Kaiken kaikkiaan iltani oli niin loistava kuin se voi olla ikinä olla, ja positiivinen yllätys etten seinää vieraana ihmisenä koristellut vaan sain huomiota osakseni enemmän kuin uskaltaisi ajatella. Kiitoksia siitä kaikille!

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu