TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Ei teknistä asiaa? (Etsijä 2009-05-03 16:05)

"Karvalakki cha cha"

Milonguero
2009-05-05 11:44

" Karvalakki-cha-cha:n lanseerannut nimeltä mainitsematon mutta kohtuunimekäs opettaja perusteli, että se on kuulemma suomalaiselle korvalle ja jalalle helpompi omaksua"

Ilmeisesti ei ole ainoastaan suomalaisten helpompi omaksua, sillä olen törmännyt maailmalla vähän samaan ilmiöön. Arg.tangon harrastajat, joilla ei ole lattari kilpatanssitaustaa, tanssivat usein karvalakkichachachaata. Tanssin jenkkilässä tangoa kuubalaissyntyisen (nykyisin amerikatar) kanssa. Milongoissa soitetaan usein myös pari cha chaata, jotka olen hänen kanssaan tanssinut. Tällöin olen huomannut kuinka helposti hänen tanssinsa muuttuisi "karvalakkiversioksi". Luulisin, että musiikin muuttumisella on tähän merkityksensä. Lavoilla kuulutetaan, että nyt tulee cha chaata, mutta orkesterin soitanto onkin tasapaksua poljentoa ilman cha chaalle tyypillisiä elementtejä. Onneksi poikkeuksiakin on. Minun on ainakin vaikea kuvitella tanssivani karvalakkiversiota, jos lavalla on MMO, Sinitaivas tai Finlanders (on niitä toki muitakin).

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu