TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Ei teknistä asiaa? (Etsijä 2009-05-03 16:05)

"Karvalakki-cha-cha"

Päivi
2009-05-05 9:38

"Hetkinen: mitä tuollainen "karvalakki cha cha" oikein on? En ole nähnyt milloinkaan cha chata opetettavan breaking on one -tyylisenä. Tuohan tarkoittaisi, että tahdin ensimmäisellä iskulla mies ottaisi vasemmalla askeleen eteen. Silloin se tarkoittaisi myös, että karvalakkiversiossa cha cha -askeleet tanssittaisiin iskun edellä musiikin vastaavia rytmejä, eikä tuossa mielestäni olisi mitään järkeä."

Näin on. Ymmärsit aivan oikein ja olen kanssasi samaa mieltä. Mutta näin sitä jotkut vain (vahingossa tai tarkoituksella) tanssivat. Ja jotkut (todella harvat) sitä kuulemma jopa opettavat! :-O

Tosin sen verran olen nyt aikojen saatossa myönnyttänyt, kun olen tuota karvalakkirytmitystä avaramielisesti seurannut ja soitettavaa musiikkia samalla kuunnellut, että ei se "3&4"-kohdassa otettu "cha-cha-cha" nyt useinkaan ihan hirveästi lavoilla soitettavaa cha-cha-musiikkia vastaan sodi. Se vain tuntuu oudolta, kun on aina tottunut ottamaan sen "cha-cha-chaan" kohtaan "4&1". En kuitenkaan lähtisi kurssilla opettamaan "3&4"-rytmitystä. :)

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu