TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Riutan lauantai-ilta - hakurivikaaos - hävetkää naiset ! (Sarsa 2009-05-03 3:02)

Riutan lauantai-ilta - hakurivikaaos - hävetkää naiset !

Seikkailija
2009-05-04 20:43

Heh, hieman naurattaa, kun miettii kuinka valjua täällä on ollut kirjoittelu tanssipaikoista viime aikoina ja taas kun Riutta avautui niin johan riittää pulinaa. Muistaakseni aikaisempinakin vuosina tarinaa Riutan avajaisista on riittänyt.

Henkilökohtaisesti tuo naisten rivin siirtyminen harmittaa, koska siinä tulee kyllä pieni ahdistuksen poikanen, kun naiset työntyvät suoraan syliin. Tämä johtaa minulla seuraaviin seikkoihin: En hae enää ollenkaan eturivistä vaan pyrin hakemaan rivistön takaa, missä on helppo liikkua ja etsiä tanssitettavaa. Lisäksi saatan hakea hyvin paljon kahviosta ja ulkoa. Mutta mikä on ikävintä muiden naisten kannalta niin tuplien ja triplojen tanssiminen yleistyy. Sekä minä että naiset toimivat aloitteen tekijöinä. Tyhmää tuhlata puolet ensimmäisestä kappaleesta hakurumbaan, kun voi pistellä monta paria kerralla. Ts. ruuhkatansseissa tanssin vain muutamien (yleensä tuttujen) kanssa, kun taas normi-iltoina, kun hakeminen on helppoa tanssin useamman eri naisen kanssa ja haen helpommin uusia tuttavuuksia.

Minua ei tuo hakukäyttäytyminen juuri haittaa. Sopeudun olosuhteisiin enkä anna tilanteen pilata iltaani. Välillä on oikein mukavaa ruuhkatansseissa ja välillä taas hyvinkin mälsää. Omasta fiiliksestä se on kiinni. Mutta jos asiaan haluttaisiin parannusta, niin yleensä jaloilla äänestäminen ei auta, koska kyse on vapaaehtoisesta huvista ja naiset haluavat palavasti tanssimaan. Ts. tanssinjärjestäjän on joillain toimilla puututtava naistenrivin sijaintiin mikä ei ole helppoa, koska on vaikea kieltää ketään seisomasta tietyllä paikalla. Ainahan voi sanoa fanittavansa orkesteria eikä voi mitään, jos joku tulee hakemaan. Ehkäpä jonkinlainen kuulutus tanssienjärjestäjältä olisi paikallaan siinä vaiheessa, kun vasta osa naisista seisoo väärässä paikassa. Tässä on tietysti ongelmana, että jotkut vetävät herneen nenään, mutta asian voi ilmoittaa fiksusti. Muuta ratkaisua en tähän löydä, sillä tuntuu mahdottomalta ajatella, että miehet jättävät orkesterin edustalla seisovat naiset paikoilleen nököttämään. Anteeksi vain mutta en usko miessukupuolesta olevan tähän. ;)

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu