TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Yksilön vapaudenkaipuu (Burlakka 2009-03-03 19:02)

Parisuhteet heppoisissa kantimissa...

Tapani
2009-03-06 1:11

Jos odottaa, että tanssipiireissä ihmiset jakavat samat moraalikäsitykset ja elämänarvot kuin mitä itsellään on joutuu aivan varmasti pettymään rankasti ihan riippumatta siitä, millaiset ne moraalikäsitykset ja elämänarvot tarkalleen ottaen ovat. Kyllä, tanssipiireissä on "kauniita ja rohkeita" jotka käyttäyvät kuvaamallasi tavalla mutta sitä ei voi yleistää koskemaan tanssinharrastajia yleensä sen enempää kuin sinunkaan asenteitasi voi.

Minusta vaikuttaa siltä, että teet turhan pitkälle meneviä johtopäätöksiä yksipuolisen ja puutteellisen aineiston perusteella. Tälläisessä yhteydessä on helppoa kiinnittää huomio niihin yksilöihin, joiden suhde-elämä on sivusta seuraten kaikkein vilkkainta ja unohtaa ne, joilla se ei ole. Lavojen tanssia seuratessa on usein myös helppoa päätellä mielessään kaikenlaista, mikä ei tosiasiassa pidä paikkaansa. Suuntaan ja toiseen.

Toisaalta se suomalaisen perusmiehen elämä jota tunnut nyt idealisoivan (kun tanssipiirien idealisoiminen ei enää onnistu) ei ole sekään tosiasiassa niin auvoista ja viatonta. Voin paljastaa sinulle, että useat niistä työkavereista ja sukulaisista joiden eläma vaikuttaa makeammalta on pettänyt, pettää parhaillaan tai tulee pettämään puolisoaan. Tai sitten heitä petetään. Sinä et vain tiedä siitä mitään.

Oletko muuten ajatellut sitä, että tanssipiireissä on itseasiassa tavallista haastavampaa olla uskoton? Ei sillä, että se olisi mahdotonta tietenkään, mutta jos kaikki osapuolet tanssivat niin asioiden pitäminen salassa vaatii kyllä pitemmän päälle taiteilua ihan eri tavalla kuin muissa ympyröissä. Se, että vaihtelunhalua ei voi yhtä helposti toteuttaa kumppanin selän takana tietysti lisää kumppanien vaihtuvuustiheyttä vaihtelunhaluisten ihmisten keskuudessa.

Kaikkein eniten minua ärsyttää tuo Nakin tapa ja tavoite, että tanssi on seksuaalisen mielihyvän hankkimista ja antamista tanssin aikana huolimatta siitä, onko toinen parisuhteessa vai ei. Tosi törkeäksi se menee, kun se tehdään vielä sen toisen puolison silmien alla. Kokeilepa oikeuttasi tehdä niitä perustanssiliikkeitäsi musliminaisen kanssa niin voit katsoa mitä seuraa.

Jos ymmärrät tämän, miten katsot, että voit kohdella samalla tavalla suomalaisia naisia?

Voin kohdella suomalaista naista millä tahansa tavalla, jolla suomalainen nainen antaa minun kohdella itseään. Tämä johtuu siitä, että suomalainen nainen on vapaa ihminen samoin kuin minäkin. Tämä on minusta hyvä asia.

Jos sinä et hyväksy tätä vapautta, etkä arvosta erilaisia ihmisiä jotka haluavat elämältään erilaisia asioita kuin sinä, niin siihen minulla ei ole juuri muuta sanottavaa kuin että olen onnellinen, että asun Suomessa. Olen myös tyytyväinen siihen että sinä asut Suomessa, koska täällä joudut tyytymään moraalikäsitystesi levittämisessä puhumiseen.

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu