TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Kansallinen liikuntatutkimus (Stefanus 2009-01-29 10:56)

Askelmittari testattu

Sway
2009-01-29 19:22

Hmm.. Tanssiaskeleet kieltämättä ovat pituudeltaan epätasaisuuden huippupäässä, ei ihme jos mittarit laskee miten sattuu. Aikoinaan mulla oli varmaan joku aivan alkeellinen kapula, joka antoi vain askelten lukumäärä, ja matkan pituus piti laskea ihan itse, niin laskin sen suurinpiirteisesti mun oman askellusten keskipituudella. Tosin, en ikinä tansseissa käynyt mitään mittareita mukana (paitsi ajan mittauslaite jos ei unohdu ranteeseen laittaa), vaan aerobikissa. Mut asian ydin suht sama. Mitä tulee narikassa syntyneen keskusteluun mittareiden eroista, niin luulisin että ero hyvinkin vois johtua henkilökohtaisista askelten pituuksista (kuten meillä erään mun ystäväni kanssa, kun kävelemään lähdetään, hän tekee kaksi askelta siinä aikana kun minä yhden, ja matka on sama - enkä kävele korttelin pituisin askelin), ja myös siitä kuinka paljon ylipäätään viihtynyt tanssiparketilla aktiivisesti tanssimassa. Ja totta puhut, voi olla niinkin että pehmeämmät askeleet ei rekisteröidy mittariin yhtä tarkasti kuin terävämmät. Mut anyway tuo tanssiminen on liikuntakin :)

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu