TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Voima ork. & Antti Ahopellon äänenvoimakuus säädöt pielessä (Ami 2009-01-05 17:13)

Voima ork. & Antti Ahopellon äänenvoimakuus säädöt pielessä

Ami
2009-01-05 17:13

Pitkästä aikaan olin mielissäni, kun pääsin tanssimaan Voima orkesterin esiintyessä. Muistan ko. orkesterin alkuaikoina aina tiedustelleen tanssijoiden mielipidettä äänenvoimakuudesta. Tätä tapaa suosittelisin edelleen käytettäväksi. Ei sen puolesta, olivathan säädöt aivan kohdallaan orkesterin ensi settien aikana. Kellon lyödessä 11 ja Voima orkesteri & Antti Ahopelto tuli uudestaan esiintymään. Nousi äänitaso jo niin kovaksi, ettei enään korvatulpatkaan auttaneet saamaan sitä siedettävälle tasolle.

Onkohan orkestereilla yleinen tapa nostaa äänenvoimakkuus puolen yön kohdalla niin kovaksi, että saisivat karkoitettua paikalta ne, jotka vielä jotenkin kuulevat. Myös olen ajatellut, että oluen tai muun väkevän nauttiminen aiheuttaa tilan, jossa ei soittajilla enään ole tajua volyymitasosta.

Voima orkesteri on kyllä soittotaidoltaan ja kappalevalinnoilta edelleen suosikkini, kun vielä lisäisivät muutoman rumban ohjelmistoon.
Cha-caa ja hidastavalssia saimme nyt kuulla useampiakin kappaleita.

Myös Tornados & Saija Tuupaselta tuli em. tanssimusiikkia, kun vai hekin lisäisivät rumbat ohjelmistoonsa.
Tämän orkesterin kohdalla olen jo tottunut ottamaan korvatulpat käyttööni vuorokauden vaihtuessa.
Saijan "uusista" hitaista valsseista en pitänyt. Ne eivät olleet selkeä rytmisiä. Myös hän voisi luopua, tavastaan puhua pitkään, aina kappaleiden vaihtuessa, koska siitä ei saa mitään selvää, muut kuin lavan vieressä olevat.

Kiitokseni vielä molemmille orkestereille melko mukavasta musiikista. Koettakaa ottaa huomioon myös meidät tanssijat laitteittenne säädöissä.

Kirjoittajan avainsanat: Voima ork. & Antti Ahopelto, Tornados & Saija Tuupanen

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu