TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Tyrnävällä naistenvallassa (Hikviiva 2008-12-26 14:04)

Siperia... ei kun Tyrnävä! opettaa

Elisa
2008-12-26 17:53

Olisihan minun pitänyt tajuta, että Hikviiva se illan nuorin tanssahtelija on. Minulla on armottoman huono kasvomuisti, mutta onneksi sentään vielä nuoruus ja nätteys jäävät mieleen :)

Hyvät oli joulutanssit Tyrnävällä. Sopivasti väkeä, hyvä musiikki ja mukavia viejiä. Naiset hakivat aktiivisesti ja nopeasti, joten jouduin aina välillä skarppaamaan, etten jäänyt ilman. Aivan liian hitaaksi olen tullut, mutta kyllä Tyrnävä opettaa... Pidin illan mittaan muutaman vaanimistauon. Vaaniminen on sitä, että istuu yhden kappaleparin, seuraa katseellaan seuraavaa uhria ja hyökkää miesparan kimppuun heti kun se on edes jotakuinkin säädyllistä. Nämä istumatauot auttoivat jalkoja jaksamaan puoli yhdeksästä viittä vaille viimeisiin valsseihin.

Minulle ilta oli bugg-voittoinen. En ole tainnut koko vuonna tanssia yhtä monta buggia kuin nyt yhtenä iltana. Toki muitakin lajeja tuli mentyä, mieleen jäi foksi, fusku, jive, jenkka, valssi, hidas valssi, tango, humppa... hyvänen aika, tulipas niitä. Monipuolinen ilta!

Rumba(kin) minun mielestäni soitettiin. Muistan sen siitä, että pohdin tanssittajani kanssa, miten sen menisimme. Miehet turhaan ujostelevat taitojaan - ajattelevat, että kaikki katsovat, jos kokeilee jotain uutta. Totuushan on, ettei tansseissa kukaan ehdi muita vahtaamaan. Mitä nyt vähän vaanitaan :)

Kehittelimme siinä rumbaa pureskellessamme mallia, että tansseissakin mentäisiin ensin jonkun ohjaamana seuraavan tanssilajin perusaskelta. Kaikki pääsisivät tanssimaan, ja kynnys tanssia esim. lattareita alenisi.

En muuttaisi Tyrnävällä kuin kaksi asiaa: nahkeuttaisin hieman lattiaa ja vaihtaisin naistenhuoneen valaistuksen vähemmän kelmeäksi. Minun jalkani eivät siedä kuin yhdenlaisia kenkiä (= tossuja), joten kengänpohjien vaihto ei onnistu. Ja naistenhuoneessa käyn Tyrnävällä silmät kiinni, kun en kestä katsoa itseäni peilistä.

Pyrin aina löytämään tanssit, joissa on mahdollisimman vähän väkeä, sillä en tykkää tungoksesta. Viime aikoina, eri paikoissa (Hietasaari, Merisärkät, Tyrnävä) olen onnistunut omituisen hyvin. Ettei vain liian hyvin? Joku täällä kirjoitti, että väki on monella lavalla vähentynyt. Toivottavasti kyse ei ole pysyvästä ilmiöstä.

Toisaalta, mikäpä olisikaan parempi juttu kuin se, että olisi paljon tanssipaikkoja auki myös talvella, ja tuollaiset väkimäärältään inhimillisetkin tanssit kannattaisivat. Toivotaan, että tanssinjärjestäjien kukkaroon on kilahdellut tarpeeksi euroja toiminnan jatkamiseksi.

Joulusuklaiden sulattelu alkoi siis hyvin. Ja enää en syö, yök. Tosin eipä ole enää jäljelläkään :D

Kirjoittajan avainsanat: tyrnävän seurojentalo

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu