TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Ei ollenkaan turhaa! Eli täysin turhaa. Miten olis reisitanssi? (Humppis 2008-12-09 22:14)

Sylittelyä, ja kysymys kaikille...

Kryssi
2008-12-10 14:47

Onko paras, niin se on makuasia, mutta tanssikursseja käymättömälle, tai tanssikeskusteluja seuraamattomalle se antaa selvän mielikuvan, että sylitanssissa ollaan vastakkain.

Kielenkäytössä on varmasti eroja, ja voi olla, että joillekin sylitanssi-sana antaa selvän mielikuvan vastakkainolemisesta. Minun kielikorvani ei kuitenkaan luo tällaista mielleyhtymää. Minulle sylissä oleminen tarkoittaa vain ja ainoastaan sitä, että toinen istuu tai on toisen reisien päällä. Voin siis pitää lasta tai kissanpentua (ja miksei kumppanianikin) sylissäni istuessani sohvalla tai nojatuolissa.

Jos taas joku liikuttelee itseään istuessaan toisen sylissä eli sylitanssii, minun on hyvin vaikea kuvitella toimintaa minään muuna kuin eroottisena toimintana. Sama koskee myös kiehnäämistanssia ja hinkkaamistanssia.

Jos taas puhutaan vastakkain olemisesta, niin minun mielestäni se voi olla halimista, halaamista, halailua tai syleilyä mutta ei "sylimistä". Suljetussa otteessa tanssittavia tansseja voisi siis minun puolestani vapaasti kutsua halitansseiksi, halaamistansseiksi, halailutansseiksi tai syleilytansseiksi mutta ei sylitansseiksi.

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu