TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Tanssin harjoittelusta ja onnellisuudesta - mistä opetus pitäisi alkaa? (Seikkailija 2008-11-27 15:06)

Miten niin on...

Seikkailija
2008-11-28 13:45

Olen täysin samaa mieltä, mutta miten arvioisit, kuinka kauan tähän suunnilleen kuluu sellaiselta, joka ei ole juurikaan ennen tanssinut?

Itse olen vain huolissani, että into buggin harjoitteluun katoaa, ennenkuin pääsee kokemaan jonkinnäköisiä onnistumisen elämyksiä. Monelle jo se, että pääsee tyttöä pyörittämään kädenali on juhlaa ja sitten jos liikaa hiotaan vain jalkatekniikkaa niin monet saattavat kyllästyä. Mutta tämä taitaa ollakin yksi tanssinopettajan suurimpia haasteita, millä pitää opetuksen hauskana ja innostavana, mutta silti opettaa asiat heti alusta pitäen kunnolla.

Ihan sitten täytyy myös muistaa myös se, että kaikista ei ole tanssijoiksi. Jotkut eivät siitä liiemmälti välitä, mutta tulevat kurssille oppimaan tanssimaan välttävästi. Tämä ei ole opettajan vika. Hienoa on, mikäli alkeiskurssilta tietty osa innostuu jatkamaan tanssiharrastusta pitemmällekin, etenkin ne nuoret miehet! :)

Kirjoittajan avainsanat: bugg

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu