TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Onko bändi parempi kuin solistinsa? (Patakuningas 2008-11-02 14:28)

Tanssitilaisuuksien profiloitumisesta

4711
2008-11-07 8:33

Minä taas toisaalta luulen, että tietyt orkesterit saattavat profiloitua nuorten suosikeiksi. Esimerkiksi vaikka jos orkesterilla on selvä leima, että koko illan tulee rock and roll tyyppistä musiikkia, lindyä, bw:tä, fuskua, jiveä ja lattareita tai ehkäpä buggia. Mutta ei humppaa, ei tangoa, ei jenkkaa, ei masurkkaa, ei polkkaa tai foksia. Luulen, että aika sujuvasti jo tämä muuttaisi painopistettä ainakin aavistuksen nuorison suuntaan.

En ole eri mieltä sinun enkä Walkerin kanssa. Keinoja pitääkin olla monia, kunhan löytyy toimivia.

Tanssipaikka-sanan sijasta pitäisikin kai puhua tanssitilaisuuksista, koska Suomessa on tanssipaikkoja, jotka voivat järjestää erilaisia tanssitilaisuuksia. Ajankohdathan jo nykyisin profiloivat tanssitilaisuudet. Vain oman päiväaikansa herrat voivat käydä päivätansseissa arkena, eikä sunnuntain iltapäivä herätä järin romanttisia odotuksia (vaikka ei romantiikkaa estäkään).

Ja se, että nuorisoa on riittävästi, on tietysti edellytys. Täällä kaakon lavoilla ei suuria tungoksia tahdo saada aikaan mitenkään.

Kun erottelet "ei humppaa, ei tangoa, ei jenkkaa, ei masurkkaa, ei polkkaa tai foksia", niin kuvaat Ruotsin "nuorisotansseja", joissa on vain buggia ja hitaita. 40+ -väen tansseissa Ruotsissa vaihtelevat bugg, hidas (foksi) ja gammeldansit, joihin myös valssit ja tango kuuluvat, ja tanssikansa ei osaa tangoa mutta hyvin laajasti jopa pariserpolkaa, joka on todella kaunista katseltavaa.

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu