TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
YLEN aamu-tv:ssä tänä aamuna (Trinity 2008-10-09 18:43)

Lantionkeinutustekniikka?

Tomy
2008-10-15 18:23

Itse yritän tanssia rumban aika suorilla jaloilla (polvilla). Bugg ja bachata tuntuvat tanssittavilta polvet joustettuina. Tästä tulee periaatteellinen ero. Suorat jalat venyttävät kroppaa. Joustetuilla jaloilla tanssiessa tuntuu enemmän, että vyötärön alueen kahvoja ja renkaita puristeltaisiin.

Buggissa itselläni tunne lantiossa on kuin vasenta lantion nurkkaa (miesnäkökulma) pompotettaisiin edestakaisin kuin superpalloa oikean puolen pompiessa enemmän aloillaan. Buggia olen harjoitellut muutaman kerran leireillä ja sitten pomppinut omaan tahtiin lavoilla.

Rumbassa lantion liike tuntuu toisinpäin. Etenevä lantion nurkka lähtee liikkeelle ylhäältä, rentoutuu ja koukkaa alakautta vauhtia seuraavaan seuraavaan kiintopisteeseen, joka tulee jälleen suoralle jalalle ja ylös. Tukijalan lantion nurkka tekee pienen kiepauksen tehdessään tilaa etenevälle jalalle. Liike on kuin lantion nurkat tekisivät jatkuvaa pyörivää liikettä. Rumbaa on tullut tahkottua ahkerimmin näistä kolmesta vaihtoehdosta.

Bachata, jota olen vain kokeillut muutaman kerran, tuntuu vahvimmin kyljissä ja vatsassa haitarin palkeiden puristelulta.

Kirjoittajan avainsanat: rumba, bugg, bachata

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu