TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Naistentansseissa (Ipta 2008-07-22 22:55)

Viennin seuraajaksi suostumisesta

Vinttikaivo
2008-07-30 9:20

E.Tuomas: Varmaan pahinta on, että ei osaa oikeasti kumpaakaan. Silloin saattaa käydä, että nainen ei tunnista eroa, viekö hän vai viekö mies.

Paha kai yleensäkin on itse mennä sanomaan, osaako oikeasti kumpaakaan.

Omana tavoitteenani kuitenkin on, että silloin, kun kappaleen alkaessa tanssiasennossa oikea käteni on ylhäällä, minä seuraan. Jos taas aloitustilanteessa vasen käteni on ylhäällä, minä vien :). Jos aloitustilanteessa on ns. tuplaote, niin käsien ote aloitustilanteessa kuitenkin yleensä ratkaisee, onko tavoitteena seurata vai viedä. Joskus sitten vaan äkkiä päätetään, kumpi vie, saatetaanpa sitten sopia vaihdostakin kesken kaiken ;).

Siitä on kyllä kauan, kun olen oikeissa tansseissa vienyt. Miestä en tietoisesti ole vienyt tansseissa koskaan ;).

E.Tuomas: Olen joskus antanut naisen viedä, eikä se ole ollut vaikeaa, mikä kai johtunee siitä, että olen itse tottunut viemään.

Kaikki miehet eivät suostu edes kokeilemaan roolien vaihtoa.

Yhden huonon asian olen huomannut tässä viennin opettelussa. Olen opetellut polkkaa pääosin miehen roolissa ja siitä on ollut seurauksena, etten osaa tanssia polkkaa niin hyvin, että osaisin seurata sellaista viejää, joka kuulee rytmin eritavalla kuin minä. Tulee rytmin eroavuutta ja polkalla se todella haittaa. Toisaalta voi tietenkin olla, etten vaan osaa polkkaa vielä niin hyvin, että osaisin mennä viejän mukaan kuuntelematta musiikkia. Minun kohdallani tuosta ei käytännössä kuitenkaan ole haittaa, koska en tansseissa ole hakurivissä.

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu