TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Miten ratkaisette pulman, jonka nimi on oma puoliso ei tanssi? (Kufitar 2008-07-02 12:36)

Miten ratkaisette pulman, jonka nimi on oma puoliso ei tanssi?

Blue-eyed
2008-07-03 15:14

Ensikertalainen minäkin, nimittäin tällä palstalla kirjoittajana. Lukijana olen ollut mukana pian vuoden verran. Aihe oli niin tuttuakin tutumpi, että oli aivan pakko rekisteröityä. Tanssijana taas olen konkari. On tullut harrastettua mm. kansantanssia, balettia, paritansseja, lattareita sekä itämaista tanssia. Tanssi on vain niin parasta kaikin puolin. Avioiduin miehen kanssa, joka ei juurikaan tanssi. Häävalssi kuitenkin valssattiin. Luulin pystyväni opettamaan hänet tanssimaan, mutta nyt reilun kahdenkymmenen vuoden jälkeen täytyy nostaa kädet pystyyn; ei onnistu. Suurin syy on varmasti vastapuolen asenteessa, mutta eihän meille kaikille ole suotu samanlaista rytmitajuakaan. Joten lakkasin yrittämästä. Niin meni monta vuotta, etten tanssinut lainkaan, muutenkuin keittiössä yksinäni ruokaa laittaessani. Kunnes kerran tuli tilanne, että täytyi laittaa paperille ylös harrastukseni. Pyöritin kynää ja halusin kirjoitta, että tanssi. Mietin vaan, että eikö harrastusta myös harrasteta pelkän unelmoinnin sijasta. Silloin päätin, että jollain konstilla pitää päästä tanssimaan. Sen jälkeen aloin käydä tanssikursseilla, aina kuin sinne vain voi mennä ilman paria. Suosittelen lämpimästi! Siellä tutustuu uusiin ihmisiin, saa tanssia lähes joka kappaleen, musiikki on hyvää ja humalaisista ei tietoakaan. Oikein tanssipaikalle pääsen noin kerran vuodessa jossakin porukassa. Mieheni kanssa en sinne lähde, sillä on yhtä tuskaa seurata muiden tanssimista ja istua itse penkissä. Useammin en voi yksin lähteä, sillä mieheni ei siitä tykkää. Asia aiheuttaa skismaa välillemme, mutta itse olen helpottunut, kun olen rehellisesti itselleni tunnustanut olevani tanssiholisti, joka ei edes haluakaan parantua taudistaan. Tansseissa saatan ihastua ikihyviksi tunteeseen, jonka hyvä viejä saa aikaan. Seuraa en sieltä etsi, mutta hyvää fiilistä en osaa enkä haluakaan piilottaa. Joku voi tulkita sen väärin, mutta silloin asia on syytä selvittä mahdollisimman pian. Tällä linjalla aion jatkaa.

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu