TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Syke ja Mikko Mäntsälässä (Aito 2008-07-02 8:45)

Syke ja Mikko Mäntsälässä

Aito
2008-07-02 8:45

Päijät-Hämeessä päivä alkoi illalla kirkastua lupaavaan malliin. Matkaevästä hakiessa oli taivas melkein pilvetön ja lämpötilakin +23C. No sitä mukaa kun lähestyttiin Mäntsälää, alkoi pilviä kertyä melkoinen kasa, lähes mustia mokomat. Sadekuurotkin oli matkalla sitä luokkaa että jos mopolla tai pyörällä olis matkaan lähtenyt, olis kyllä kesämekko kastunut pahemman kerran. Tosin mulla mitään kesämekkoa päällä ollut, vaan ihan liian kuumat farkut. Mäntsälän kohdalla puhuin henkilökohtaisen elämäni ongelmista suu niin vaahdoten että ajoin liittymästä ohi. Nou hätä, parin km päässä olevalla huoltsikalla sitten vaan uukkari ja ennen kasia oltiin jo parkkiksella. Siellä vielä kenkien vaihto ja Savolaiselle tekstiviesti ja sitten sisään, pienesti satoi. Vetäisin siinä yhden siiderin melkein kertarykäisyllä ekojen valssien aikana ja katselin hyvässä seurassa ikkunasta kun vettä satoi kuin saavista kaatamalla. Sisällä siitä ei ollut haittaa, jos ei mainitse sitä järjetöntä kosteutta mikä koko illan sisällä oli. Voi mahdoton, yhdet pelit kun pisteli menemään, niin saikin jo kaivella papereita taskusta että joku ylipäänsä pystyi hakemaan. Jos ei siis halunnut tanssittaa uitettua koiraa ;)

Ilta lähti hyvin käyntiin, koko ajan haettiin. Jopa penkistä haettiin jo valmiiksi seuraaville kappaleille. Mutta sitten tyssähti. Haut loppui ja jonkun puolisen tuntia istuskelin siellä penkissä miettien mikä minussa on vikana. No ei mussa mitään vikaa tainnu kuitenkaan olla, musiikki oli vaan siinä kohti sellaista renkutusta etten viitsinyt kuin seisomaan nousta kun kappaleet vaihtui ja kun tuli jotain typerää humppa-jive-polkka-rock satsia, niin istuin takaisin penkkiin. Kerran tuli yksi mies joka oli juuri tanssittanut minua, hakemaan penkistä myös seuraaville kappaleille ja sanoi "Sinä et kyllä täällä tarvii istua". Mieli hiukan kirkastui. Sitkeesti vaan riviin sitten itseni tungin ja se palkittiin. Yksi Ystävä-kallis tuli hakemaan ja hänen kanssaan tanssitut kipaleet muutti vähän iltaa. Sen jälkeen mua haettiinkin taas aivan älyttömän hyvin. Juuri naistentuntiakin ennen tulleille slovareille tais olla 3 miestä yhtäaikaa hakemassa ;D Onneksi en siis lähtenyt kymmeneltä veks, mitä meinasin kun penkissä istuin ja mietin yhtä asiaa......

Ai niin olihan siitä siellä tanssimattomuudellakin hyvätkin puolensa: mä nimittäin kuolasin lavan reunalla sitten Sykkeen suloisia poikia. Mulla oli hyvä paikka siellä sivussa, en vaikuttanut yhtään fanilta vaikka sitä ehkä olinkin :)

Naistentunnilla sain haettua juuri ne ketä halusinkin. Viimeiset kipaleet seisoskelin ja huomasin seisovani kyltin vieressä missä luki "Roskat tähän kiitos". Sopiva paikka minulle ;D Naistentunnin jälkeen tanssinkin enää yhdet kappaleet ja sitten piti lähteä kotimatkalle. Onneksi viimeiset kipaleet pääsin tanssimaan illan parhaassa tanssisylissä, ehdottomasti! Ja vielä Mikko Mäkeläisen ne ihanat hitaat: Valot ja sen toisen vielä ihanamman biisin minkä nimeä en muista, olisko Ensimmäinen? Kaunis kiitos ja kaunis niiaus vielä kaupan päälle, niiden kappaleiden jälkeen oli todella hyvä lähteä kotiin! Ei olis ilta voinut paremmin päättyä! Savolainen oli taas laittanut kotona iltapalat valmiiksi ja unenpöpperöisenä tuli vielä keittiöön tervehtimäänkin. Perjantaina on sitten hänen vuoro lähteä yksin tanssimaan, minä jään kotiäidiksi sillä aikaa erittäin mielelläni!

Yhdestä asiasta haluaisin kirjoittaa enemmänkin, mutta en voi. En halua satuttaa sanoillani enää yhtään enempää. Sen vain sanon, että olen edelleen vilpittömästi pahoillani aiheuttamastani mielipahasta eräälle henkilölle. Toivon sydämestäni, että uskoit eilisen anteeksipyyntöni tulleen suoraan sydämestäni. Ja toivon myös, että kun asia on nyt anteeksi pyydetty ja annettu, se voitaisiin nyt unohtaa. Ettei siihen palata seuraavalla kerralla, vaikka se kaivelu niin kivaa eilen kuulemma olikin ;) En halua enää itselleni sitä syyllisyyden tunnetta mikä eilen tuli, kun tajusin miten loukattu tuo toinen oli. Vielä kerran ANTEEKSI!!!!!!!!!! Tarkoitukseni ei ollut loukata, ei todellakaan! Toivon, että tulevaisuudessakin tanssitaan paljon yhdessä, yritän pitää suuni kiinni vastaisuudessa paremmin ;D

Musiikista sanoisin sen verran, että ainakaan sen 4h aikana mitä me paikalla oltiin, ei Mikko Mäkeläinen oikein vakuuttanut. Tai muutamat ihanat kappaleet sieltä kyllä tuli, mutta jotkut sovitukset oli kyllä kieltämättä aika outoja. Paljon tuli illan aikana nopeaa musaa, ehkä sitten minun lähtöni jälkeen on tullut ne kaikki ihanat Sykkeenkin slovarit. No ehkä seuraavalla kerralla pystyn olemaan pidempään, kun ei ole aamulla töihin menoa. Kivat tanssit, kannatti lähteä!!!!!!!!!!

Kirjoittajan avainsanat: Mäntsälä

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu