TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Oletko löytänyt oman Kultasi tanssilavoilta? (Mercury 2008-06-08 16:22)

Oletko löytänyt oman Kultasi tanssilavoilta?

Mercury
2008-06-08 16:22

Sen verran paljon on näitä erilaisia listoja ollut viime aikoina liikkeellä, että tässä taas yksi uusi. Kysytään kaikilta, että:

1.) Oletko löytänyt oman Kultasi tanssilavoilta? Tähän voivat vastata myönteisesti myös ne, jotka ovat sieltä joskus kultansa löytäneet, mutta sittemmin hänet jo kadottaneet. Mutta mielellään kommenttien kera, jos saan pyytää.

2.) Haluatko sen Kultasi löytyvän lavoilta? Ts. uskotko vielä Sen Oikean löytymiseen nimenomaan tanssilavalta? (Tähän ei sitten toivottavasti vastaa ainakaan myönteisesti ne, jotka ovat jo löytäneet oman armaansa jostain muualta kuin tanssilavoilta. :D )

Oma vastaukseni:

1.) Kyllä, mutta myös jo menettänyt. (No comment. Liian kipeä aihe, rinta vielä ruhjeilla.)

2.) Kyllä. Uskon ja haluan. Siihen asti sinkkuna ralleja rallatellen jatketaan lavoilla eteenpäin. ;)

Aapee 2008-06-08 16:57 =>

1.) Kyllä, mutta myös jo menettänyt. Aikaa kulunut, joten myös jo toipunut ja uusia tuulia odotellaan. Tosin rima on vielä aika korkealla. Uskoa kuitenkin riittää...

2.) Taitaa olla ainut keino, että joku juuri lavalla tarttuu pysyvästi käteeni. Tosin en tyrkytä itseäni vaan ehkä olen turhankin varovainen. Uskon kuitenkin...;-).

Jerryjee 2008-06-08 18:11 =>

1) On ollut tanssillisia suhteita, saman verran menetettyjä. Tanssikapakasta kuitenkin enemmän kuin lavalta. Tanssikurssiltakin. Ei tee kipeää kertoa - hyviä muistoja - pääsääntöisesti.

2) Nimenomaan lavatansseista - en usko, mutta eihän tarvitse löytyä kuin yksi. Hyvä olisi, jos tanssia harrastaisi - tanssia harrastamattoman suvaitsevaisuus tansseissa laukkaamista kohtaan on lähes aina riittämätön. Niin moni kiinnostava on ollut vain-tanssimassa.

Mariko 2008-06-08 18:11 =>

1)On tullut löydettyä lavoilta jo muutaman kullan ja viimeisimmän tanssiravintolasta. 2)Muualta tuskin kun suurin vapaa-aika tulee sählättyä lavoilla. Nykyinen tilanne tyydyttää joten en kaipaile mitään suhteentynkiä sekottamaan elämääni.

Mononen 2008-06-08 18:42 =>

Vuonna 1976 olin 16-vuotias. Kaverit olivat alkaneet käydä Mäntsälän lavalla jo edellisenä kesänä. Flaksi oli kuulemma käynyt; kaikki muut olivat päässeet tyttöä suutelemaan, paitsi minä. Tosin oli valehdellut suudelleeni kerran Helsingin Töölössä kioskin myyjätärtä, mutta se oli vain valetta oman miehisyyteni pönkittämiseksi.

Mäntsälään mentiin Järvenpäästä bussilla. Sitä ennen kokoonuttiin Jussin kellariin Vanhankylänniemeen juomaan pohjia. Siis kuusi keskiolutta ja silleen. Jo puoli matkassa oli kauhea kusihätä. Armeliaasti bussikuski piti pikku tauon.

Perillä Mäntsälän lavalla piti käyttäytyä kaksijakoisesti: tytöille piti näytellä humalaista ja järjestysmiehille selvää. Kuri lavalla oli tiukka. Pienikin nuokahtaminen tai horjahtaminen aiheutti putkaan joutumisen. Niinpä tanssilavalla oli alakerrassa oma putka, josta poliisit noutivat pari kertaa illassa lastin poliisiasemalla. Onneksi ei omakohtaisia kokemuksia asiasta karttunut.

Homma lavalla oli selainen, että vuorotellen esiintyi tanssiorkesteri ja rockbändi. Mun kavereista ainoastaan Aholan Timppa (nimi muutettu) osasi oikeita tansseja. Siksi sillä kuulemma kävi niin hyvä flaksi ja se oli meistä ainut, joka kuuleman mukaan oli päässyt todistettavasti pukillekin. Itse en tanssinut lavatansseja sen enempää kuin rockketkutuksiakaan.

Jotain piti kuitenkin tehdä! En tiedä monesko yritys se oli illan aikana, mutta keskellä tanssilattiaa oli tolppa, johon tyttö nojasi. Tulin kohdalle ja sanoin, lähdetsä käveleen? Päiviksi osoittautunut tyttö vastasi yllätyksekseni myöntävästi. Näyttelin tietysti humalaisempaa kuin olinkaan. Siihen voisi sitten vedota, jos kaikki menisi pieleen. Muttei mennyt. Sinä iltana pääsin ensimmäistä kertaa suutelemaan tyttöä. Pääsin myös paljon muuta, pääsin laittamaan käden puseron alle. Päivi ei vastustellut. Mistään muusta en osannut edes kuvitella. Ei kai ollut tarpeenkaan?

Sovittiin Päivin kanssa, että soitellaan. Annoin numeroni ja Päivin piti soittaa. Koskaan sitä ei kuitenkaan tullut, tai sitten en ollut kotona. Jostain kumman syystä en puhelua edes kaivannut. Olinhan jo todistanut kavereille, että olin yhtälailla mies kuin hekin.

Kommentit: [Mercury]

Marlen 2008-06-08 19:42 =>

Ei tarvitse vastata kuin tuohon ensimmäiseen kysymykseen:-).

Tapasin aviomieheni (Evään) 29/5-70 perjantaikonkareissa Oulun Hietasaaressa. En tiedä miksi niitä nimitettiin silloin konkareiksi, tavalliset tanssit ne kuitenkin olivat. Siihen aikaan nuoret kävivät tosi paljon tanssimassa(suuret ikäluokat?), mutta toki vanhempaakin porukkaa joukkoon mahtui.

Konkarit tuo mieleen jotenkin vanhojen tanssit. Tietääkö joku tarkemmin mistä tämä nimitys on saanut alkunsa?

Poikkesinpa jälleen aiheesta.

Palataan aiheeseen..näitä yhteisiä vuosia on jokunen kertynyt. Kierrätykseen en ole joutunut (ainakaan vielä;-))enkä miestänikään sinne tyrkännyt.

Uskon vieläkin tanssiporukan mahdollisuuteen löytää se oma kulta sieltä lavalta. Aikoinaan se oli lähes ainoa konsti, miksi se ei toimisi myös nykyään?

Humppis 2008-06-08 20:14 =>

Lähinnä tanssiravintoloista ja/kerhojen tanssillisista illanvietoista nuo suhteet lähes poikkeuksetta ovat alkunsa saaneet.

Poikuus tosin meni lähilavalta saadun saatin päätteeksi. Oikein nätti ja mukava tyttö olikin. Vahinko vain, ettei sen jälkeen enää tavattu. Niin, paitsi vuoden päästä työnteli tyttö lastevaunuja torinreunaa vastaani kävellen. Iloisesta hymystä päätellen isä oli joku muu kuin minä. Moikattiin vain ja jatkettiin omiin suuntiimme.

Tokihan sentään ihan muutama harva lavatuttavuuskin on suhteeseen johtanut, mutta asian eteneminen suhteen asteelle on tapahtunut yleensä kuitenkin niissäkin tapauksissa ravintolanomaisista paikoista poistuttaessa.

Silloin vielä tuleva ensimmäinen vaimo tosin tuli tavatuksi ja myös saatelluksi silloiselta Lpr:n VPK-talolta. Siihen aikaan oli maailma vielä niin edullinen paikka elää, että pienipalkkaisella nuorellamiehelläkin oli varaa käyttää taksikyytiä saattovälineenä.

Muutama rohkeampi (lavatuttavuus) on kutsunut itsensä mökilleni kylään, joten sitäkin kautta on etenemistä tapahtunut.

Varmaankin se pariutuminen julkisesti lavaympäristössä useimpia naisia ainakin jonkin verran arveluttaa. Etenkin vahvasti tanssiorientoituneiden kohdalla tuo on leimallista.

Vain yhden suhteen muistan lähteneen liikkeelle ihan muualta kuin tanssitilaisuudesta: Konserttisalissa satuin istumaan iltakoulunopettajani taakse, ja tauolla asiat etenivät sitten omalla painollaan. Tanssijaksi osoittautui toki tuokin.

Tanssiharrastuksen tiivistyessä on valikointi tullut yhä voimakkaammin kuvaan, joten tanssiminen tapahtuu nykyisin (on tapahtunut jo vuosia) lähes pelkästään niin edistyneiden tanssijoiden kanssa, että nämä ovat menneet taitotanssijoiden (tai tanssimuusikoiden) kanssa yksiin jo kauan sitten.

Niin, ja tietysi useimmat ovat sukupolven tai parin verran minua nuorempia, joten senkään vuoksi ei ole aihetta mitään olettaa.

Niinpä en enää elättele toivoa, että ketään kiinnostavaa tanssilavoilta (tai ravintoloistakaan) voisi mukaan tarttua, ja kiinnostamattomien kanssa en edes joudu missään vaiheessa tekemisiin.

Ansku 2008-06-08 20:38 =>

1.)Olen löytänyt ja myös menettänyt. Sen Oikeasti Rakkaan kirjaimellisesti jouduin hautaamaan 8 vuotta sitten. 2.)Lavoilta edelleen toivon löytyvän Sen Rakkaimman Kullan (ei tätä hullun hommaa kukaan muu ymmärrä kuin toinen tanssiva... *wirn*)

Täytyy vaan toivoa, että vastaan tulee jossain vaiheessa vakavastikin otettava herrashenkilö, joka on kiinnostunut ainoastaan Miusta (tietysti myös allekirjoittaneen täytyy vastavaasti olla myös kiinnostunut). Naistenrivissä saadaan usein hyvät naurut, kun vertaillaan mitä joku sama mies on kellekin puhellut, usein suht sanasta sanaan samat "iskurepliikit"... =)

Jotenkin vielä haluaa uskoa siihen, että kun tykästyy toiseen, niin puheet ovat myös sen mukaiset, että haluaa tanssia vain sen tietyn kanssa, että tanssittaa toisia vain siksi kun ei vielä uskalla pyytää koko illaksi.

Mikko 2008-06-08 20:54 =>

2) Tanssipaikat ovat tällä hetkellä varteenotettavia paikkoja itselle löytää se elämänpolun kanssa kulkijatar. Netin deittijuttuhin mennyt jo vähän usko. Katson eteenpäin ja toivon jonakin päivänä onnistavan rakkauden suhteen.

Aito 2008-06-08 21:59 =>

1) Kyllä olen. Pian 4 vuotta sitten könysi yksi komea "nuori" blondi minua hakemaan Kolmilammilla ja pian selvisi ettei mies niin nuori enää ollutkaan, vaan näytti kyllä nuorelta ja jotenkin puoleensa vetävältä. Jäi mieliin todella syvästi ja seuraavan kerran tavatessamme Satulinnassa seuraavan vuoden loppiaisena, lähti tunteet kuin vyörymällä eteenpäin. Olin jäänyt tämän ihanaisen Savonpoejan mieliin myös ja hän oli ihmetellyt kun minua ei näy tansseissa. Tunsin ja tiesin noista toisista tansseista lähtien voimakkaasti sen että olen kohdannut sen jota en ole osannut edes etsiä. Olen ollut naimisissa taannoin ei-tanssivan miehen kanssa ja kaikki muukin kuin tanssi- ja musiikkimaku paljastui liian erilaisiksi voidakseen toimia.

Savolaisesta olen siis enemmän kuin onnellinen, hänestä on tullut pojalleni toinen isä ja häitäkin vietettiin tuossa viime vuoden alkupuolella. Häätkin oli lavalla, ihan siitä syystä että siellähän me tavattiinkin :) Häävalssia oli sitten todistamassa ympäri maata tanssi-ystäviä, tuntui todella taivaalliselta ja hienolta :)

Eli vastaus kyllä voi löytyä. Ehdottomasti!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

4711 2008-06-08 22:07 =>

2) Uskon, koska itsekin olen löytänyt, kaksi kertaa elämässäni.

Chick N 2008-06-08 23:14 =>

1.) Enpä ole. Tai tavallaan tanssien merkeissä, muttei lavoilta.

2.) En missään tapauksessa! Kun on toi "Löydöskin" vielä kuvioissa. Ja vaikkei oliskaan, niin vastaus olisi silti sama.

Juulia 2008-06-09 8:08 =>

Taas kerran, tanssilavathan kuhisee Kultia ! Ja ain yksi vain on ylitse muiden. Voi, voi , kun ei ole nuori ennää - Sillä kyllähän noita tanssitaitoisia nuoria miehiä lavoilta vielä löytyy !!! Elämä on Sambaa .....

Urpiina 2008-06-09 9:23 =>

1) Tansseistahan tuo aikanaan löytyi ja ihan etsimättä. Tähän sopii hyvin tämä iski kuin salama kirkkaalta taivaalta -sanonta. Kolmatta vuotta tässä nyt mennään ja hyvin menee, mutta menköön.

2) Ei kai tanssilava ole sen huonompi tai parempi paikka oman kullan löytämiselle kuin mikään mukaan. Sosiaalisen luonteensa vuoksi tanssi tosin saattaa ainakin osaa ihmisistä helpottaa ja baarissa usein kuultua "käykö neiti usein täällä" voi hyödyntää myös tansseissa =) (Mutta toivottavasti tuota ei enää kukaan käytä). Toivottavasti itse ei tarvitse enää etsiskellä, ei lavoilta eikä muualta.

Sway 2008-06-09 10:04 =>

Toivo ei vielä pelistä pois suljettu, ja Uskokin on mukana.. Ehkä joskus Onni tuleekin? Eihän sitä tiedä mistä Aarre löytyy ja Sulo tulee, ja mikä tekee Etvarti, Ahti ei kätke Sampo, ja Sulho Jalo uskaltaa Ukoksi eikä Valo tunnelin päässä sammu :)))))

Jora 2008-06-09 13:03 =>

1) En, en muualtakaan. Mutta ihastuttavia naisia olen nähnyt lavoilla, ei ihan joka käynnillä, mutta joskus montakin.

Edellisten vastausten perusteella löytäminen tanssipaikalta ei taida johtaa läheskään aina kestäviin suhteisiin. Ovatko lähes kaikki löydöt tanssipaikoilta? Olisiko sittenkin joku muu paikka parempi etsimiseen?

2) Ei enää ajankohtaista todellisuutta. Jos olisin nuori, ihan sama mistä löytyisi, mutta nykykäsityksen mukaan olisi pitänyt olla "itselle istuva" myös tanssijana. Tosin jos kolahtaisi kunnolla, ehkä ennakkokäsityksillä ei olisikaan merkitystä.

Vaikka olen ollut kehno tanssijana, puhujana vielä kehnompi, ja laulajana nolla. Siinä mielessä tanssipaikka on ollut (nuorempana) järjellä ajatellen monin verroin parempi tutustumiskeino kuin esim. istuma- tai laulupubit. Kaikki turhaa "yrittämistä" silti.

Johan Tokes 2008-06-09 15:28 =>

1) Löytyi kyllä ja siitä ensimmäisestä kerrasta lähtien sitä olimmekin 18 vuotta yhdessä. Ei hän tanssia osannut, eikä ollut kiinnostunut oppimaan yhden kurssin yhtä parituntista enempää; mutta ei tanssitaito ollut silloin mitenkään ratkaisevaa - eikä olisi nykyäänkään, sillä tärkeämmissäkin asioissa sopivan kohdalle sattuminen - ja paljastuminen - on hyvin epätodennäköistä.

2) Tällä hetkellä olen jokseenkin vapautunut siitä ajatuksesta, että hänen tarvitsisikaan löytyä mistään tanssitilaisuudesta. Menen tanssimaan, koska pidän tanssimisesta, mutta en viitsi vaivata päätäni muulla. Toki voin joskus yrittää ottaa selville jonkun ajatuksia, jos olen juttutuulella; mutta osoittakoon hän jotenkin sen muun kuin tanssikiinnostuksensa, kellä sellaista mahdollisesti olisi.

Nuoremmille miehille eteläisemmässä Suomessa kyllä sanoisin, että kannattaa pitää silmät auki ja suutakin sopivassa määrin - oli Jenkkapirtilläkin viime lauantaina ainakin yksi sellainen nuorempi nainen, jolle mies kelpaisi (Kovin montaa nuorempaa naista siellä ei "nuorten suosimista" esiintyjistä (Taikakuu, Mikko Mäkeläinen) huolimatta ollut, mutta minäpä nautinkin sitten sellaisista, jotka jo tietävät, ettei minua tarvitse pelätä yrittäessäni heitä tyylilläni viihdyttää).

"Mielen virkistykseksi" vaihdoinkin sitten tänään autoa; viisi vuotta edellistä nuorempaan ja jossa on monta mukavaa ominaisuutta, joita ei entisessä ollut. Naisten osalta vähän käytetyn ja siistissä kunnossa olevan hankinnassa olen pakotettu uskomaan importin paremmuuteen (luotettavuuden vertailussa minulle on niin omien kuin luotettavalta taholta tietämieni/kuulemieni kokemusten takia ihan turha puhua kotimaisen puolesta).

MLeena 2008-06-09 15:16 =>

1) en ole (tai kun tarkemmin mietin, niin ensimmäisen poikaystäväni löysin aikoinaan Tommolan lavalta), mutta tanssilavoille olen yhden menettänyt

2) ainahan sitä kaikenlaista haluaa - niitä kultiakin on niin erilaisia, ei sen aina tarvitse olla virallinen elämänkumppani, jota etsii.

Alope 2008-06-09 15:41 =>

Vastata voin vain ensimmäiseen kykymykseen; Kyllä löysin!

En etsinyt enkä edes toivonut löytäväni enää ketään rinnalleni. Riittävästi kipeitä kokemuksia takana, vaan näin siinä vain kävi.

Ehkä rennompi asenne ratkaisi kun ei ollut enää tarvetta serusteluun vaan sinkkuelämä maistui. Nyt on reilu vuosi takana yhteiseloa ja mistään ei ole tarvinut luopua. Tanssi on molemmille ykkösharrastus (muitakin yhteisiä on) ja edelleen tanssitaan myös paljon hakurivistä toisten kanssa. Välillä tietenkin myös yhdessä. Ja tässäKIN asiassa olemme yksimielisiä!

Kellohame2 2008-06-09 16:50 =>

1) Olen löytänyt kaksi rakkauttani lavatansseista. Kolmennen rakkauteni löysin muualta mutta sain vuosien varrella häneen tartutettua tanssitaidon ja -hulluuden. Tällä hetkellä olen taas sinkku ja joskus joku näistä rakkauksistani tulee lavalla vastaan ja jopa tanssittaa minua.

2) Ihanteellistahan se olis jos vielä joku rakas tanssin parista löytyisi. Jos löytyy muualta niin tanssista voisi tulla yhteinen harrastus. Kuljen lavoilla silmät auki ja täytyy myöntää että mukavia miehiä on paljon. Monet ovat vaan tanssituttuja ja lavaystäviä. Olen ollut huomaavinani, että uusi trendi olisi että ihmiset (sekä miehet että naiset) tulevat lavalle vaan "harrastamaan tai kehittämään" tanssitaitoa tai "kuntoilumielessä", se seuran haku seurustelumielessä ei ehkä enää tunnu kiinnostavan tai sitä ei uskalleta myöntää.

Speedy 2008-06-09 18:52 =>

Kyllä on löytynyt ja kadonnutkin. Aikaisemmin lähinnä soittoruokaloista, nykyään tanssilavoilta. Kestoiltaan olleet illasta - 20. vuoteen. Jokunen jopa kipeätä tehnyt.

Uskoisin edelleen löytyvän, jos tarvetta olisi.

Ranskalaisetkorot 2008-06-09 19:06 =>

No mistäpä muualta ?! Onnistuin pyydystämään yhtenä "hämyisenä" syysyönä yhdeltä oudolta lavalta kulkurin kuluneissa tanssikengissä. Jonain päivänä tiesin löytäväni ... mutta hänenlaisestaan en osannut haaveillakkaan.

Hän oli lopettanut etsimisensä jo kauan sitten. Siis kuitenkin AINA voi löytää ... jopa lavalta ;))

Valssibeibi 2008-06-10 7:43 =>

1.) Kyllä löytyi lavalta. Kirkon kävin varaamassa eilen, eli loppuvuodesta tanssitaankin häitä.

Kommentit: [Mercury]

Stefanus 2008-06-10 11:22 =>

Ennen nykyistä pitkäaikaista suhdetta (35v), pari seurustelukumppania löytyi kyllä tanssilavalta - tai osui kohdalleni. Toppalasta ja Pumpusta, siis nämä olivat talvipaikkoja Lappeenrannassa. Ensimmäinen kesti seitsemän kuukautta ja toinen 11 kuukautta. Lavathan olivat silloin täynnä nuoria, toisin kun nykyisin. Kai sitä lavoille silolin vähän niinkuin siinä mielessä mentiinkin.

Miksei tanssilavoilta voisi löytyä kumppania, vaikka tanssi onkin muuttanut vuosikymmenten saatossa aika tavalla muotoaan ja tarkoitustaan. Tullut monipuolisemmaksi. Helpompaa se varmaan on kumppaniin tutustua tanssilavalla, kuin kaupan kassajonossa.

VeeKoo 2008-06-10 13:13 =>

1) Ei ole sotkenut Peräkylän elämänmenoa.

2) Ensin pitäisi opetella lavatanssin alkeet.

Se on parempi ettei löydy, siitä syttyisi Kolmas Maailmansota.

PEM 2008-06-10 19:04 =>

1. Kyllä vain, näin tapahtui 8 vuotta sitten "edesmenneessä"? Lomakouherossa! Häitä tansittiin 4 vuotta sitten, tanssikursseilla käytiin seurusteluvaiheessa ja tanssiharrastus jatkuu aktiivisesti edelleen lavoilla sikäli kuin lapsen kaitsija löytyy!

Mustikka 2008-06-10 21:11 =>

Kyllä olen löytänyt, vaikken etsinyt. Vajaa vuosi sitten, pieneltä lavalta - eikä niin kaukana kotoa, eli paikasta, josta nyt viimeksi olisin kuvitellut ketään löytäväni. Mutta sulho oli lähtenyt merta edemmäs marjaan :-) ja tänne on jäänyt.

Päivi 2008-06-11 15:27 =>

Kaksi seurustelusuhdetta ja muutama muu suhde on lavoilta alkanut.

Nykyisen kumppanini löysin vieraalta paikkakunnalta tanssiravintolasta. Ahkera lavoilla kävijä hänkin, mutta kyseinen ravintola oli alueen ainoa tanssipaikka.

Olen sitä joskus miettinyt, olisinko osannut nykyisen kumppanini Nähdä, jos hän olisi ollut esim. omien lavojeni vakikävijä. Olisimmeko tanssineet lainkaan keskenämme? Tai olisiko naama tullut liian tutuksi, kulunut?
Mutta ehkäpä minä olisin hänet ruuhka-Suomenkin tanssimassasta hoksannut, tuollaisen söpön hassukkeen! :)

Foksikettu 2008-06-12 7:02 =>

1. Kyllä- oman kullan,sittemmin vaimo, lastemme äidin, lastemme lasten mummon, Tähdenlennon-yhä rakkaan. 2. Siellä se kulta on kun sinne vien.

Helsinkiläinen 2008-06-13 15:52 =>

1. Löydetty ja menetetty, pariin otteeseen :D

2. Ehdottomasti uskon, että vielä löytyy - jos ei lavalta niin tanssin tai nykyään myös musiikin parista :)

Kirjoittajan avainsanat: sinkku

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu