TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Paljonko on liikaa? (Tapani 2008-05-28 10:28)

Paljonko on liikaa?

Tapani
2008-05-28 10:28

Kuinka tiheään tahtiin jaksat käydä sellaisten esiintyjien keikoilla joista pidät ennenkuin kyllästyminen ja väsyminen iskee? Jotkut tietysti ajavat suosikkiensa perässä uskollisesti pitkiäkin matkoja kerrasta kertaan, mutta kaikkiin tämä ei varmastikaan päde. Onko olemassa esiintyjiä joiden keikoilla käymistä olet vähentänyt tai harkinnut vähentämistä koska olet nähnyt heitä liian usein? Ovatko jotkut tanssipaikat kierrättäneet liikaa samoja esiintyjiä? Vai peittoaako suosikki aina muut?

Pia M 2008-05-28 11:13 =>

Onkohan tää nyt ollenkaan vastaus esitettyyn kysymykseen... :-)

Mie kun en juuri esiintyjien perusteella paikkaa valitse muuta kuin lähinnä poissulkevasti. Joskus aikoinaan tuli ravattua Finkkujen ja PNP:n perässä hiukan enemmän.

Nykyjään olen alkanut karttaa Finkkutansseja. Musiikki ei jotenkin enää ole sitä mitä se joskus oli, väkeä on aina liikaa ja erityisesti naisia on aina ohan sika liikaa... PNP:n osalta homma toimii nykyään siten, että jos PNP on kantalavallani niin ajattelen että kiva, noi on tänään mun kantalavalla... :-)

Stefanus 2008-05-28 11:39 =>

No kenenkään keikoilla en ole oikeastaan kyllästymiseen saakka käynyt. Agentsien keikoilla kävin 90-luvulla vähän toistakymmentä kertaa. Se oli aikaa, jolloin kävin kuuntelemassa, en oikeastaan heidän esiintyessään edes tanssinut. Mutta tanssin tullessa mukaan enemmän, myös Agentsien keikoilla käyminen loppui. Liekö sitten kyllästymistä.

Muuten Anne Mattila johtaa minun tilastoa, kenen keikalla olen eniten käynyt - 13 kertaa. Että aika vähän. Edellisestä Annen keikasta on kohtpuoliin vuosi aikaa, mutta ei ole hollille osunut. Eli ei kyllästymistä.

Kun kerran pari kesässä mahdollisesti Finkkujen, Metsäkedon tai PNP:n keikoille osuu, niin ei ehdi kyllästymään. Yleensäkin, kun tansseissa käy verkkaiseen tahtiin, niin tuoreus säilyy. Tietenkin illat ja fiilikset ovat erilaisia riippuen niin monesta asiasta. Mutta joskus jostakin esiintyjästä näkyy läpi leipääntyminen hommiin, se sitten saattaa heijastua itseenikin.

Kyllähän tuo sille näyttää, että tietyt esiintyjät kiertävät samat lavat ja suurinpiirtein samantyyppisillä aikatauluilla. No tässä voi miesmuisti pettää.

Pienillä ja isoilla lavoilla toimii tunnelman luojana hieman erilaiset jutut. Se ei välttämättä ole siitä megatähdestä tai tietystä orkesterista kiinni.

Jora 2008-05-28 18:57 =>

Ei tule mieleen yhtäkään esiintyjää, joita olisin kuullut liian monta kertaa. Mahdollinen kyllästyminen ja tyytymättömyys johtuu ihan muista syistä. Tai siis suoraan sanoen siitä, että omat asetelmat päästä tanssimaan eivät ole muutamien esiintyjien kohdalla kovinkaan suosiolliset.

Esiintyjien kohtaamisista en ole pitänyt tilastoa, mutta ilmeisen epätasaisesti olen eri esiintyjiä nähnyt. Paljon vaikuttaa se, keitä lähipaikoissa esiintyy, perässä en ole kauas juossut.

Jarata 2008-05-29 10:50 =>

Tässä asiassa täytyy varmaan pitää Taikakuun puolia. Heidän ensimmäisellä keikallaan olin vuonna 2002, ja sen jälkeen tästä tanssitouhusta innostuinkin. Taikakuun perässä en ole juossut, mutta jos he ovat jossain lähistöllä, yritän keikalle ehdottomasti päästä. Kesällä on kuukauden sisään tiedossa viidet Taikakuu-tanssit, ja sitä ehdottomasti odotan. Ei haittaa ollenkaan, vaikka näkisikin orkesteria viidesti viikossa! Poikien keikat eivät kyllästytä koskaan. Tai eivät ole ainakaan tähän mennessä niin tehneet. Ehkä ihan hyväkin, ettei näillä leveysasteilla ole tämän enempää tanssipaikkoja eikä orkesterit kierrä täällä liian usein.

Liian usein nähtyjä orkestereita ei kyllä ole, mutta Yölintu lukeutuu sellaisiin, joiden keikoille en ainakaan kovin vahingossa eksy. En kiinnostu lintumusiikista sitten pätkän vertaa.

Oma vakitanssipaikkani on nykyisin alkanut suosia vain yhden orkesterin iltoja. Tanssikansa on sieltä vähentynyt huikeasti sitten parhaiden aikojen, ja olenkin miettinyt, saisiko tuo paikka tanssiväen takaisin sillä, että se ottaisi samalle illalle kaksi esiintyjää, toisen vähintäänkin suositun. Kuka tietää.

Hyvin esiintyjävetoisesti eri paikoissa kuljen, ja siksi on ihan hyväkin että tätä valinnanvaraa on. Aina kun ei voi olla hyvät esiintyjät.

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu