TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Mitä kuuluu hyvään naisen kohteluun? (4711 2008-05-14 19:56)

Mitä kuuluu hyvään lähimmäisen kohteluun?

Pimu
2008-05-15 16:45

Ei tietty tarviikaan, en kyllä halaa tai lähesty koskettmalla enää toista kertaa ihmistä jonka kuori on niin kova että siitä ei porallakaan pääsisi läpi.

Se, että henkilö ei mielellään kosketa toista ihmistä ei aina johdu kovasta kuoresta. Se voi johtua myös äärimmäisestä herkkyydestä, opitusta tavasta ottaa kontakti toiseen ihmiseen tai jopa siitä, että ei uskalla luottaa toiseen ihmiseen niin välittömästi kuin toinen. Viisasta onkin tuon havaittuaan kunnioittaa toisen tarvetta säilyttää jonkinlainen "oma" reviiri ympärillään. Meillä on kaikilla omat tapamme lähestyä toista, mutta erityisen hyvää lähimmäisen kohtelua on se, että tunnistaa toisen herkkyyden ja arvostaa sitä. Sen perusteella en kuitenkaan lähtisi arvottamaan ihmistä muuten.

Olen törmännyt jopa siihen tanssimaailmassa käyvien ihmisten parissa että kättely on ollut liian tungetteleva tai liian lähelle menon merkki enkä kyllä pysty tätä ymmärtämään.

Itse puolestani ymmärrän kovasti myös tämän tavan pitää oma reviiri. Vaikka omassa ammatissani joudun jatkuvasti kättelemään ja jopa halaamaan, niin tanssipiireissä en toimi näin. Silloin nautin ystävistäni ja heidän seurastaan - mutta ilman kättelyä ja halailua. Ihanaa on se, että vaikka meillä on erilaisia mieltymyksiä ns. läheisyyden ja koskettamisen suhteen, niin silti säilymme ystävinä ja kunnioitamme toistemme henkilökohtaisia valintoja.

käsille on löytynyt paljon parempiakin paikkoja kuin nämä jääkylmät ihmiset jotka eivät kestä kosketusta tai viestivät muuten että "älä tule lähelle".

Kuten edellä totesinkin, niin itse en pidä näitä ihmisiä kylminä. Se on heidän tapansa kohdata toinen ihminen. En tulkitse tätä siten, että ihminen viestittäisi tällä että "älä tule lähelle" - hän viestittää vain sen, että älä tule fyysisesti liian lähelle! Silti nämä ovat loistokavereita.

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu