TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Yleiskengät pivotointiin (Mustapekka 2008-04-29 1:01)

Pivoteista hitaassa valssissa, neuvoja mulle please!

JTH
2008-05-03 20:30

Jos ehdottomasti täytyy olla osaavampi vastausluvan saadakseen, niin ohita sitten koko tämä loppu raapustus. Minulla kun nykyään on yleensä aikaa tuolla tanssilavoilla istuskella ja katsella mitä ympärillä tapahtuu, niin olen ollut havaitsevinani sellaisen seikan, että jotkut poikkeavat tuosta perusrytmistä toisinaan askelluksen osalta.

Normaalistihan lavoilla siis pääosa askeleista mennään rytmiin yy-kaa-koo, jonka voisi ilmaista myöskin sanoilla hidas-hidas-hidas ja jonka aikana ottavat kolme ajalliselta kestoltaan samanlaista askelta.

Toisinaan taas jotkin parit jonkinnäköisiä kuvioita tehdessään ottavatkin aina yhden ajankestoltaan hitaan aikana kaksi nopeaa askelta samassa ajassa. Tällöin tuon normaalin kolmen askeleen (yy-kaa-koo, tai hidas-hidas-hidas) aikana otetaankin kuusi askelta (nopea-nopea-nopea-nopea-nopea-nopea).

Näyttäisi tuossa videossa olevan mielestäni tuontapaisia askelluksia ja yleensäkin olen ollut näkevinäni etenkin noissa kilpapuolen tansseissa enemmänkin noita erilaisia askelvariaatioita hitaita ja nopeita sekoitellen, vaikka perusrytmi pysyykin samana.

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu