TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Nipolle kiitos ja kysymys? (Senior 2008-02-21 19:04)

Sääntöjen asettamisesta

Nippo
2008-02-27 17:56

"Olet oikeassa.Tiesin, ettei epärytmiin tanssiminen ole väärin eikä "väärin". Mutta tietävätkö kaikki?"

Kaikki eivät todellakaan "tiedä". Ensinäkin, on väärin (oops. I did it again) edes käyttää sanaa *tietää* tässä yhteydessä. En väitä olevani suomen kielen asiantuntija, eikä pilkutukseni vieläkään ole kohdallaan, mutta mielestäni pitäisi pikemminkin sanoa olevansa jotakin mieltä. Kun väittää tietävänsä jotakin tai olevansa oikeassa on yleensä kysymys jostakin faktasta, jota ei voida kiistää.

Joten korjataanpa lause muotoon "Olen samaa mieltä. Mielestäni epärytmiin tanssiminen ei ole väärin eikä "väärin". Mutta ovatko kaikki samaa mieltä?"

Ja koska viittasit kirjoitukseeni, niin tehtäköön nyt selväksi, että kaikki saavat kirjoittaa aivan mitä huuhaata tahansa, kunhan eivät väitä ideoitaan ,jotka perustuvat hyvin vähäiseen kokemukseen, yleiseti hyväksyttyjä, vuosien varrella vakiintuneita oppeja paremmiksi.(Tehtäköön sekin selväksi, että kysymyksessä eivät ole minun kehittämäni opit. Aivan niin ylimielinen en sentään ole, että väittäisin tietäväni paremmin kuin tanssin parissa ikänsä työskennelleet tanssialan ammattilaiset.)

Ja edelleenkin olen sitä mieltä, että vaikka jokainen saa tanssia aivan kuten haluaa, ei kenenkään itseään tanssiopettajaksi kutsuvan pitäisi opettaa ketään tanssimaan noudattamatta musiikin rytmiä.

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu