TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Järvenpäässä ja muuallakin.. (Tangopassion 2007-11-17 2:17)

Perusfoksi

Sokkisha
2007-11-21 11:29

Musta taas tuollainen "kävely"-ajattelu ei välttämättä ole mikään hyvä idea. Tai siis tietenkin riippuu aivan miltä kannalta katsotaan mutta pelkkä käveleminen (vaikka musiikkiakin tulkiten) näyttää ja tuntuu äärimmäisen tylsältä. Tanssista tekee tanssin juuri se mikä sen erottaa kävelemisestä; varsinaiset tanssiin kuuluvat askellukset, vartalonkäyttö ja muut tyyliseikat...

Minua potuttaa se kun joillan kursseilla esim. opetetaan buggia kävelemisenä.(eipä olisi kannattanut mennä!) Voihan sitä tietty kävelemisenäkin mennä ei se siitä kiinni ole mutta minä ainakin haluaisin kaikkiinkin tansseihin jotain muutakin sisältöä jos siihen perus-etenemiseenkin.

Mikään tanssi ei ole "helppo" ja vaikkapa buggia mainostetaan "helpoimpana" tanssina niin minusta se on juuri tuon näennäisen "helppoutensa" (=yksinkertainen perusaskel) takia yksi kaikkein vaikeimmista saada tuntumaan TANSSIMISELTA kävelyn sijaan! En pidä minään bugg-ihanteena että mies patsastelee paikallaan ja vain nainen tanssii: yhtä hyvin voisi taluttaa naista koirantalutushihnassa pitkin tanssilattiaa ja se sitten saisi siinä tanssiskella niinkuin pystyy.

Kävely tai hiihtäminen sopii korkeintaan joihinkin KariTapiomaisiin haukotuttavan tylsiin hitaisiin biitteihin joita ei tanssilavalla edes tarvitsisi esittääkään.

Tangokävelyitä joskus harjoiteltiin argentiinalaiskurssilla mutta olipa siinäkin vaan ihan omat jujunsa ettei pelkkä "käveleminen" vielä mitään tangokävelyä ole. Minusta ongelma on enemmän sillä puolella miten tuosta kävelymentaliteetista päästäisiin irti? Se nyt on mun mielipide; -eri mieltä saa tietenkin halutessaan olla.

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu