TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Järvenpään tanssikeskus pe 16.11. Tanssin ja musiikin iloittelua. (Mikko 2007-11-18 19:54)

Tangoon vaikka foksin kautta

Humppis
2007-11-20 21:12

Hambi: Sylitanssiasento ja erityisesti siihen liittyvä pallea ja reisikontakti on kuitenkin erittäin usein ankara henkilökohtaiselle alueelle tunkeutumisen paikka monelle tanssia aloittelevalle.

Noin ehkä onkin silloin, kun molemmat ovat aloittelijoita. Varmaankin myös saattaa vaikuttaa sellainenkin seikka, että nuoren, vaikkakin jo kokeneemman tanssijan kanssa joku aivan nuori neito saattaa kokea tilanteen tuollaisena tunkeutumisena.

Itse olen vain erittäin harvoin havainnut moista reaktiota. Syynä tosiaan saattaa olla se, ettei minua koeta sillä tavoin vaaralliseksi tuossa asiassa kuin oikeamman ikäiset miehet koettaisiin. Sitäpaitsi annan aina naiselle, tämän iästä riippumatta, päätösvallan siinä, miten läheisessä kontaktissa tanssitaan. Toinen varsin merkittävä aspekti tietysti on se, että (varsinkin aiemmin, mutta nykyisinkin vielä melko säännöllisesti) ensimmäinen tanssikerta on tapahtunut nuoren naisen aloitteesta ja naisten haulla (joskus kyllä miestenhaullakin, mutta edelleen naisen tekemänä).

Harvoinpa nuoret aloittelevatkaan naiset ovat osoittaneet kiusaantuvansa läheisyydestä.

Mitään merkillisiä musiikin tulkintoja toki ei minkään ikäisten kanssa tehdä, ellei tanssitaito ja varsinkin kyky lähteä improvisaatioon ole selvillä.

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu