TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Voi miten kivaa Järvenpäässä (Aito 2007-09-17 9:02)

Voi miten kivaa Järvenpäässä

Aito
2007-09-17 9:02

Äiti oli luvannut, että jos pysyisin terveenä ja kaikki menis odotetusti, pääsisin katsomaan hänen ja Savolaisen kanssa Eija Kantolaa Järvenpäähän ja vihdoin se päivä eilen koitti. Minähän olen (vähän) allerginen ja astmakin välillä vähän haittaa elämää, joten äiti oli huolellisena ihmisenä valinnut tämänkin "mahdollisuuden" tarkkaan ja huolella. Kun on riittävän iso tila eikä tarvii nukkua niiden karvaturrien omistajien kanssa samassa tilassa ja äiti huolehtii ylimääräisistä lääkityksistä, niin tämä tanssi mitä olen nyt päässyt kolme kertaa elämäni aikana kokemaan, on aivan mahtava juttu. Minulta kun on niin paljon sellaista muuta mukavaa kiellytty, niin esim eilinen iltapäivä ja ilta toi taas elämääni sellaista potkua ja iloa, että niillä tämä allergikonkin elämä maistuu taas tosi kivalta :))))))))

Äiti oli ottanut selvää, että lapset on Järvenpäähän tervetulleita ja minusta ei mennyt edes maksua. Meinasin heti ovesta sisään päästyäni juosta tanssisaliin, mutta äiti sanoi että vaatteet piti jättää johonkin narikkaan. Ihme sana, en oikein ymmärtänyt mitä se tarkoitti, mutta kun näin mihin Savonpoeka meidän vaatteita kiikutti, päättelin että sen täytyy olla se "nalikka". Minä olisin halunnut kotoa lähtiessä laittaa Superman asun päälle, mutta äiti pakotti minut (ja SP:nkin) laittamaan samanlaiset vaatteet päälle. Kyllä niistä meidän merimiespaidoista ja farkuista moni tulikin sanomaan. Minä olen sitä mieltä että oltais päästy helpommalla jos olisin saanut sen Superman asun laittaa, mutta äiti yritti puolustella että ne toisten ihmisten puheet oli muka kehuja. Tiedä sitten puhuiko totta vai narrasiko hän ;)

Heti kun oli käyty vessassa ja viety reput paikoilleen, halusin rokkaamaan. Illan aikana äiti opettikin minulle kuinka twistataan ja nyt minulla (äidin reisistä puhumattakaan) on hirmu kipeät jalat tai lihakset. Hassua, miten siitä ihanasta hyppimisestä ja pepun ketkutuksesta voi tulla jalat niin kipeäksi. Pääsin minä illan aikana tanssimaan äidin kanssa humppaakin. Olen kuulemma vähän oppinut, marssin välillä ihan tahdissa. Äiti sanoi että pääsin niin paljon tanssimaan kun oli niin vähän väkeä ja hyvin tilaa, ettei kuulemma oltu kenenkään tiellä. Äiti ja SP ottivat minut välillä kultatuoliin ja siinä sitten tanssittiin muutamat kappaleet. Savolainen valitti että oli raskasta, mutta minusta se oli aivan huippua, näin tosi hyvin miten muut ihmiset tanssi ja siinä sylissä oli välillä kiva pomppiakin musiikin tahtiin ;) Kas kummaa kun äiti ja SP ei siitä niin tykänneet.

SP oli ihmeissään siitä miten minua niin hyvin lavalla hoidettiin. No mikäs ihme tuo nyt oli, tuttujahan minulle oli jo varsin monta. Kahdelle miehelle kävin sanomassakin että olen nähnyt heidät aiemminkin tanssipaikassa, siellä toisessa tanssipaikassa, kummatkin miehistä oli minulle oikein ystävällisiä ja äidille tuli kuulemma siitäkin tosi hyvä mieli. Yksi tuttu (kalju) tanssimies oli eilen taas erittäin ystävällinen ja äiti sanoikin minulle että siinä sitä on meillä oikea tosiystävä. Hän halus oikeesti hoitaa minua että äiti ja SP pääsi tanssimaan, hän on auttanut äitiä ennenkin, kun se on joutunut pulaan. Auttoi se sama heppu Savolaistakin tässä taannoin kuin SP:n auto törmäsi puuhun. Minä tykkään siitä kaljusta miehestä, vaikka se yritti taas mua saada lähtee katsoo muita mimmejä, mä en oikein tajunnu mitä se tarkoitti. Onko Mimmi jotain syötävää????????? Minulle entuudestaan tuntemattomat ihmisetkin tulivat luokseni ja halusivat esitellä itseään. Minä reippaana poikana kerroin kuka olen ja jäin jokaisen setän ja tätin kanssa istumaan reunapenkkeihin kun äiti ja SP tanssivat. Yksikin kaunis nainen tuli luoksemme, alkuun vähän pelkäsin häntä, mutta kun jäin hänen kanssaan istumaan 2 kappaleen ajaksi, huomasin että hän on erittäin kiva ja ihana nainen. Terkkuja vaan sinne kotiin, mä unohdin sanoa että mäkin olen käynyt Lakeuden ristissä ;) äiti kertoi että Sinä asut siellä jossain lähistöllä.

Äiti käski mua kiittää kaikkia tätä palstaa lukevia ihmisiä siitä huomiosta mitä eilen sain teiltä ja siitä avusta mitä annoitte kun istuitte silloin tällöin kanssani penkissä että äiti ja SP sai harjoitella tanssia. Se esiintyjä, Eija nimeltään, se se vasta kaunis ja ihanan näköinen nainen olikin. Ihastuin välittömästi. Sain nimmarinkin. Ja viimeiset kappaleet mitkä oltiin paikalla, istuin sen ihanan kaljun miehen sylissä lavan reunalla ja suu auki tuijotin sitä ihanaa Eijaa. Aah, kyllä tekee mieli uudestaankin häntä nähdä, niin kivaa musiikkiakin soitti.

Ilta oli siis kaikinpuolin kohdallani upea ja ihana. Olen tosi onnellinen kun äiti taas järjesti minulle mahdollisuuden päästä uusiin ympyröihin. Puoli kahdeksalta vessan kautta sitten kotiin lähdettiin ja autossa vielä syötiin ennen ajon alkua iltapala, minulle kun mitään valmista ei noista kahvioista saa, täytyy äidillä aina olla omat eväät mukana. Hyvä että sain sen viimeisen sämpylän puolikkaan syötyä matkalla, kun jo Nukkumatti tuli klo 20 ja nukuin onnellisena kotiin asti, missä äiti sitten kantoi minut sisään, vaihtoi yövaatteet ja pusutteli uneen. Ihana reissu!

Ai juu äiti kyllä sanoi ettei tänne palstalle sais toisten nicillä kirjoittaa, joten tää varmaan menee roskiin, mutta ehkä sen ehtii joku ennen sitä lukeakin ;DDD

T. Paavo 4.5v

Kirjoittajan avainsanat: Paavo

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu