TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Markus Sekstet / Kallioniemen iltapäivätansseissa (E.Tuomas 2007-09-10 21:19)

Markus Sekstet / Kallioniemen iltapäivätansseissa

E.Tuomas
2007-09-10 21:19

Mielenkiinnolla odotin. Olivat volyymit olleet joskus Vuoksenniskalla asialliset, ja pientä monipuolistumista olin lisäksi odotellut. Mielikuvissani iso ja ammattimainen orkesteri, joka panostaa osaamiseensa.

Vaan: Musiikki soi liian kovaa Kallioniemen keskikokoisella poikkisuuntaisella lavalla, jossa taisi olla osa luukuista kiinni, kun säät ovat jo viilenneet. Puhuin isännälle, ja hän vei viestiä. Sanoi illan päätteeksi, että moni muu myös oli ottanut kovat volyymit puheeksi. Itse puhuin tauolla eräälle soittajalle, kun taukomusiikki oli kovalla ja keski- tai yläkeskialue korostuneena. - Orkesterin volyymit nousivat loppua kohden, sen sijaan taukomusiikki korjaantui.

Jenkat, polkat ja masurkat tuli, vaan erityisesti tangojen vähyys herätti jälleen huomiotani. Sekä hidasta että nopeaa iskelmää oli paljon - joissain kyllä ihan jänniä sovituksia tai kiva tsoukki. Taukomusiikki osin tasapainotti iltaa myös tangojen osalta.

Jäi olo, että Markus Sekstet ei ole tanssiorkesteri, joka sovittaa esiintymisensä tilanteen mukaan (nyt iltapäivätanssit, joissa väki aika iäkästä ja proo-väkeä vähän), vaan tavallaan pyrkii olemaan "trendiorkesteri".

Edellämainittu pohdinta siksi, että olen kesällä muutaman kerran ollut ihastuksissani, kun orkesteri ei ole pyrkinyt "olemaan suuri" - vaan on esittänyt hillityllä volyymilla silti selkeästi kuuluvaa, hyvää, monipuolista ja persoonallista tanssimusiikkia. Elämyksen olen tänä kesänä saanut useimmin näissä vanhemman väen tansseissa, vaikka pari kertaa muutenkin.

Kirjoittajan avainsanat: tango, äänenvoimakkuus, monipuolisuus

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu