TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Takuulämmin Mäntsälä. (VeeKoo 2007-09-03 17:16)

Takuulämmin Mäntsälä.

VeeKoo
2007-09-03 17:16

Kaikkihan muistavat Mäntsälän Suurlavan, paikan jonne on vaikea löytää ja josta on sitten vaikea päästä pois kesken kaiken.

Putiikki mainostaa itseään takuulämpimänä lavana, ei turhaan. Vihreät lesket ainakin ovat lämpöisiä, miksei mustatkin.

Ennen kaikkea Mäntsälän lava on kohtauspaikka. Siitä kertovat jo valkeat pöytäliinat ja upea valoisa terassi. Voimme vain arvailla miten monta nuolta Amor onkaan ampunut siellä.

Olen unohtanut WC- tilojen vaikeakulkuisuuden, palautan mieliin siellä olevat graffitini vuodelta 1993; ensimmäisessä " kävin stobella täällä" ja viereisessä " kävin täälläkin stobella", sillä niin mukavaa on ollut kuulua kesän ykköslavan kirjanpitoon.

Lattiana tiheä lankku; voiko parempaa enää toivoa. Ei kupruile, ei kampita.

Hyvät esiintyjät verottavat kukkaroa ja keräävät innokasta tanssikansaa, lava on usein turvoksissa kuten viime lauantaina.

Jos et ole valmis astelemaan synkkään metsään tehtyä kivistä, täynnä kuusenjuuria ja tulvillaan kalkkarokäärmeitä olevaa polkua, niin miksi saapua tanssilavalle.

Ilmanvaihto oli uusittu, nyt ei ollut samanlaista maratoonaritunnelmaa kuin takavuosina.

Lauantaina esiintyivät Kari Tapio ja Tarja Lunnas ja yhdistelmä varmisti upean määrän ihmisiä. Kuvaavaa oli se, että wienerleivät loppuivat kesken ja ykkösnarikkakin löi lapun luukulle. Miesrivistössä oli ahdasta mutta ei maailmanlopun tuntua.

Minua haettiin aina kun annoin siitä vinkkaria, että olen käytettävissänne arvon madamet.

Lippujen hinnat kompensoituvat buffetissa; pullakahvit vain 2,50; kahvinjuonti nimittäin liitetään usein tanssimiseen. Juon aika ajoin sumpit, se vähentää hikoilua.

Eniten kritiikkiä ole kuullut lavan sisäkattoon asetetuista mainoksista; uusi tanssija huomaa ne välittömästi mutta parkkiintunut harvoin. Ne ovat osa Mäntsälän glamouria ja brandya kirjoitusvirheineen ja ohimenneine päiväyksineen. Ulkokatoksen seinistä löytyy myös erittäin vanhoja; jopa 60- luvulta peräisin olevia postereita.

Ulkona sijaitsevalle ylätasanteelle pääsee jyrkkiä portaita pitkin. Jos haluat varastaa suudelman nimittäin.

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu