TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Rumban ajoituksen merkitseminen (Speedy 2007-08-30 2:00)

Cha-Chan laskeminen - sattui kerran

Dancing Lady
2007-08-30 17:43

Tuossa yllä kun nyt on sanailtu rytmityksestä, niin kerronpa mitä mulle sattui muutama vuosi sitten; kaveri - oikein hyvä tanssija - haki cha-challe, ja olen joskus aikoja sitten oppinut laskutavan 2,3, cha-cha-cha. No, mies oli oppinut jonkun toisen rytmityksen ja heti ensimmäisillä askel ei synkannut - en saanut kiinni hänen laskutavastaan. Hän siinä ääneen kummastelemaan, että miten ihmeessä oikein rytmitän, kääntyi parketilla vielä jonkun toisen parin puoleen ja ihmetteli että hei miten te oikein meette ja eikös tää pitäis mennä näin!!!
Se tanssi jatkui vaihtoaskelin.
Sittemmin olen oppinut seuraamaan erilaisilla laskutavoilla, ja itse asiassa voi sanoa, että naisen kannalta on yks hailee, miten se lasketaan, koska laskemisesta ja rytmityksestä vastaa mies. Naisen pitää tulla mukaan mitä erilaisempiin rytmityksiin - näin on käytännössä tanssipaikoilla ainakin minun kokemuksen mukaan.
Herroille voisi sanoa, että sitä leidin mukaan tuloa helpottaa huomattavasti, jos tanssin alussa otetaan muutama perusaskel niin että niistä on daamillakin sama käsitys; jos heti lähtee tekemään omalla rytmityksellään kuvioita, voi olla, että leidi on vähän aikaa ulalla siinä, että miten tää nyt tän kanssa menee. Sitten kun se yhteinen rytmitys löytyy, syntyy myös nautinto tanssista, rytmistä, liikkeestä ja katsekontaktista !
Tietysti jos hakee aina vaan tuttuja, niin tällaista ongelmaa ei ole.
Tämä on nyt siis harrastelijanaisen näkökulma asiaan!

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu