TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Yölinnun keikalla Kalhossa. (VeeKoo 2007-08-13 13:24)

Yölinnun keikalla Kalhossa.

VeeKoo
2007-08-13 13:24

Isoisä muistelee kiikkustuolissa viime kesäkuun päiviä.

(käynnistelee piippua)

Lähdin yllättäen tanssimaan Iä- Hämeen suuntaan pienelle Jumalan pitkin hampain hyväksymälle lavalle.

Kyläpahasesta nimeltä Lahti, joka on ennenkin tuottanut ruudinkeksijöitä Suomen tanssitaivaalle, lähti tilausajokuljetus klo 20.00. Olin ainoa mies, jolla ei ollut pussikaljaa mukana. Naiset pitäytyivät laivalta kärrätyissä taskukossuissa ja kaikille maistui whisky.

" hei hoi sä jätkän oma kulta"

(viina virtasi ja reipas laulu kaikui, lössi vetryi ja nuoreni hetki hetkeltä)

20.30 Heinolan tilausajolaituri häämötti.

Koko kaupunki oli miltei evakuoitu, sillä paikalla oli väkeä kuin Talikkalan markkinoilla. Tarvittiin ylimääräinen bussi. 128 henkilöä.

Tämän johdosta viereeni istui näyttävä ja nuorekas kuusikymppinen daami. Alkoivat sukat pyöriä jaloissa ja puna levisi kasvoille, varmaan kossusta.

Heinola- Lahti- ottelu alkoi samaan aikaan maltillisesti pikkuisena piruiluna. Jonkun lahtelaisen juuttumisesta WC- tiloihin riitti tarinaa kerrottavaksi myös jälkipolville.

(iso-isä pössäyttelee piippua ja polkaisee keinuun lisää vauhtia)

Hetken kuluttua Marjonimestä nousi apujokkuja itä- hämäläisten tueksi ja kaksi bussilastillista oli tupaten täynnä.

Myös uudet karaokevirtaukset tulivat tutuiksi.

21.10 saavuimme Hartolan tanssilavalle, jota myös Sahtikrouviksi kutsutaan.

Parkkialue oli turvoksissa, kiitos Silmun.

Paikalla oli siis telaketjuosastoa ja neitsykäisiä, sitä saa mitä tilaa- kamaa.

Minulla ei ollut muuta tarjolla kuin 112 kiloa lihaa ja se meni kuumille kiville. Mitä tanssitaitoon tulee, olen luvannut opetella riittävän sosiaalifoksin jouluun mennessä, mutta en sano minkä vuoden jouluun.

Yölintu teki hyvän perussetin hieman hämyisessä erikoisvalaistuksessa ja keräsi lavan eteen valtavan motin tallareita.

01.45 bussit lähtivät takaisin kohti kehitysaluetta.

Hartolan suoralla mielenterveyden tukiyhdistykset, jotka olivat sijoittuneet bussiin eri osiin olivat jo sahdin toimesta lämmenneet matsia varten. Alkoi kiivas keskustelu teemana suomalaisen miehen homoseksualismi. Nyrkit haroivat ilmaa ja hihoja käärittiin. Yritin täydessä bussissa olla välikätenä ja västelin eri suunnasta tulleita iskuja.

Kun bussi vihdoin poistui Heinolassa, kuului etupenkiltä naisen ääni;

-Joko heinolalaiset lähtivät?

- jo, vastasi joku takaa.

Syntyi valtava aplodien myrsky, samanlaisen olen kokenut viimeksi Metropolitanin oopperassa.

Hurraa, hurraa, joku teki aaltoja etupenkissä.

Täydensin yhteistä riemua tekemällä hevispakaatin bussin keskilattialla, keinuen. Ihan turhaan ne mua haukkuu.

Lahja Suomen tanssitaivaalle poistettiin kyydistä Holman risteyksessä. Siinä on muuten moni mennyt lodjuun takavuosina.

Ihan hyvä ilta, tuli tanssittua ja tapeltua.

(Iso-isä koputtelee piippua ja nyökkäilee hyväksyvästi)

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu