TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Aatteleppa ite omalle kohalles! (Pia M 2007-06-07 13:23)

Aloittelija aattelee

Nyyti
2007-06-11 19:26

Nyyti on varovainen olio. Se mieluummin pysyttelee hiukan kauempana ihmetellen elämän ilmiöitä, kunnes saa varmuuden niiden turvallisuudesta. Mutta Nyyti osaa myös kiukustua; "...ja sitten hampaat mörön häntään jotta kipunoi". Poikkeuksena esikuvastaan, tämä Nyyti on tyttö.

Olen monessa suhteessa aloittelija ja siinä roolissa osallistun lopulta tähän vellovaan mielipiteiden vaihtoon. Tanssivuosia on kyllä, mutta taidot melkoisen kapea-alaiset. Tässä (taas) kevään mittaan on käyty monenkirjavaa keskustelua aloittelijoiden ja muun sellaisen epämääräisen sakin olemassaolosta lavatansseissa. Äskettäin Isäntä yritti johdattaa ajatuksia ystävällismielisimmiksi. Vaan kuinkas sitten kävikään...

"Sensijaan kylläkin heidän asenteestaan tanssiin ja usein varsinkin muiden tanssijoiden huomioimiseen on vähemmän hyväksyttävällä tasolla." Humppis 7.6.

Jaahas. Tuohon ajatukseen olisin suonut vähän valaisua. Kesälavoilla on toki tämä satunnaisten kesätanssijoiden ilmiö, joille ei etiketeillä liene niin väliä. Sen voi joku kokea ongelmaksi. Myös tiettyjen esiintyjien iltoina on enemmän olusen voimalla joraajia ja enemmän ongelmia. Mutta aloittelevilla harrastajilla en uskoisi olevan asennevammaa - mitä se sitten ikinä tarkoittaakaan. Herra Humppista olen pitänyt herrasmiehenä ja niin taitavana tanssijana, että hänen tanssimaailmassaan ja -ajatuksissaan kaikesta huolimatta olisi luullut olevan tilaa myös meille heikommilla avuilla varustetuille.