TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Iitiän yössä (Humutyttö 2007-05-27 17:43)

Iitiän yössä

Humutyttö
2007-05-27 17:43

Ekasta kaakon kulmalle suuntautuneesta tanssireissustani jäi matkaan mukavat tanssimuistot. Pitkin päivää jatkunut kesäsade väistyi auringon tieltä niin, että Iitiän parkkiin saavuimme ilta-aurigon paisteessa. Matkan varrelta sain muutaman kyytiläisen ja mukava puheen pulputus siivittikin matkan tekoa.

Tanssit olivat jo hyvässä vauhdissa, kun saavuimme paikalle. Vähänlaisesti oli vielä väkeä meidän mielestä tullut, mutta uskoimme ettei siinä vielä kaikki. Siinä olimmekin oikeassa. Sen verran harvakseltaan sattui alkuun hakuja meidän kohdalle, että kaipaus naistentuntia kohtaan heräsi. Tosin sinne saakka emme jaksaneet odottaa vaan tyttöparissa painelimme polkkaa. Kumpi vie? Kumpi jalka aloittaa? Pikapalaverin jälkeen pääsimme vauhtiin. Se oli siinä! Sen verran taidokkaasti mentiin, että hakuja alkoi osua kohdalle yhä kiihtyvää tahtia.

Illan mittaan niskatukka ennätti kastua moneen kertaa. Sen verran hikistä, kuumaa ja kosteaa oli meno kesäyössä. Kosteusprosentti ulkona taisi lähennellä sataa... Naistenhuoneen hiustenkuivaajakin kävi kuumana puhaltaessaan hiuksia kuivaksi. Lattia toimi minun tanssikengän alla loistavasti. Huoltoalueet oli mainiosti saman katon alla parketin kanssa. Lisää löytyi pihamaalta. Nestetankkauksen muistin vasta illan kääntyessä jo lopuilleen. Niin olin täysillä tanssin lumoissa.

Tanssittajat oli kahta lukuunottamatta uusia tuttavuuksia mutta niin vaan oli meno kuin olisi ennenkin tanssittu. Hyvään vientiin, nautiskeluun, hassutteluun pääsin mukaan parketilla. Erityisesti illasta jäi mieleen muutamat foxit ja tangot. Ne oli sellaisia taivastansseja missä mies ohjaa täysin liikkumista. Minä huomaan "ai, nyt mun jalat teki noin". Vähän niinkuin että pää ei tiedä mitä jalat tekee. Vaikea pukea sanoiksi sitä tunnetta.

Yli viimeisten valssien viihdyimme Iitiän yössä. Niinpä sain matkaevääksi oikein ihanat tangot! Sitä viimeistä tangoa hyräillen poistuin usvaiseen yöhön. Jopa muuten olikin paikoin varsin sakeeta usvaa. Mitään ei onneksemme ilmestynyt usvan keskeltä auton eteen. Puheen pulputus siivitti myös paluumatkaa, kun kertasimme kukin päättynyttä tanssi-iltaa. Äkkiä tajusin, että bensamittari kirkui jo punaista... olin unohtanut tankata. Onneksi olimme juuri Puolimatkassa. Sieltä kantautui humppaa korviin, kun tankkasin kesäyössä ja kansaa humppasi parketin täydeltä.

Kiva ilta!

Kirjoittajan avainsanat: Iitiän lava

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu