TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Lavalohikäärme swingparatiisissa vol.1 (Drago 2007-05-19 16:48)

Pientä jäykkyyttä

Hyrde
2007-05-22 15:43

Näin se tuntuu olevan että swingiporukat ovat jonkun verran sisäänpäin kääntyneitä. Itse olen käynyt vuosia leireillä eikä se minua enää sinänsä koske, ihmetyttää vain. Oma ryhmähän tulee S-leirilläkin piankin tutuksi, mutta kun tasoryhmiä välillä sekoitetaan niin tuntemattomat naamat ovat jonkun aikaa niin suomalaiseen tapaan -jos nyt ei pieniä vihollisia- niin ainakin outoja tumpeloita. Ylemmän tasoryhmän edustaja tuo ilmeillään ja eleillään selväksi sen, että ”sinä varmasti et osaa mitään” –siis ennen ensimmäistäkään kosketusta. Alempiryhmäläinen taas on valmiiksi peloissaan tulevasta mielenosoituksesta.

S-tansseja sanotaan niin välittömiksi hauskanpidoiksi ja ilmapiiriä ”mahtavaksi”, mutta miksi se ei näy? Totta kai pieni saman kerhon tai alueen porukka on välitöntä keskenään mutta eihän se näin pitäisi mennä… miksi näihin tansseihin ei tuoda alkuperämaan mutkatonta suhtautumista uusiin asioihin ja ihmisiin? Kaikki eivät todellakaan kuulu parin kaupungin tiiviiseen ryhmittymään. Kolme kertaa olen houkutellut mielestäni lahjakkaita tanssijoita swingin pariin ja kolme kertaa he ovat kyllästyneet viimeistään parin leirin jälkeen. Itse muistan ensimmäisillä leireilläni sanoneeni paljon kokeneemmalle tanssijalle, että ”rauhoitu hyvä ihminen, ei tämä niin vaarallista ole”. Siitäkös sitten mökötyksen sain kun uskalsin auktoriteettiaan uhmata. No okei, kyse on suomalaisuudesta, silti edellä mainittu ero lavatanssiväkeen on selvä. Sanottakoon selvennykseksi, että itse olen huonompi lavatansseissa kuin s-tansseissa joten en usko kokemuksen olevan itsetunnostani kiinni. Ja niille jotka jo pyhässä vihassa valmistelevat tukivenkatkuista vastalausetta: tätä ei koske kaikkia ja on kaikesta huolimatta vain huomioiden ylöskirjausta.

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu