TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
No-no mielipiteet (Pia M 2007-05-16 12:32)

Ihmisen mieli

Aitomies
2007-05-18 17:10

Lopputuloksena on usein loogisesti perusteltu, selkeä selitys siitä, miksi itse tai joku muu toimii kuten toimii. Selitys on looginen, koska se on tehty järjellä, mutta kun selitykseen paneutuu, sen voi havaita monimutkaiseksi. Selitys sisältää valtavasti muuttujia, joista jokaisen muuttujan arvon vaihtaminen toiseksi muuttaa koko lopputuloksen.(Pia M 2007-05-18 12:49)

Aiheesta on kirjoitettu hyvin mielenkiintoisesti. Minäkin tuon jo aiemmin esittämääni tähän: Ihmisen mieli on juuri niiden valtaisien muuttujajoukkojen tulos, ja siksi minä olen vuosien mittaan joutunut rakentamaan käsityksiäni siten, että otan loogiseksi joukoksi ( minun ymmärryksen mukaisesti ) vain tärkeimmät aksiomat ( logiikan "pylväät" jonka kannattamana on yksi ainoa lanka, joka yhdistää ne alkupisteestä loppupisteeseen - vähimmällä mahdollisella "pylväsmäärällä" ).

Olen saanut sivuutettua suuria määriä näennäistietoja, jotka ovat vain resurssien haaskausta.

En paneudu tässä yhteydessä laajemmin ( tämänkertaisen )keskustelun lähtötilanteeseen, vaan esitän vain yleisen tiivistelmän ihmisen mielen kokonaisuudelle:

Mitä tahansa ihminen tekee - tai jättää tekemättä - hän tekee SEN saavuttaakseen ja säilyttääkseen minuuden - identiteetin tunteen.

Siis - ihminen tanssii tai on tanssimatta (ja tekee monenlaista muutakin siinä ohessa ) - myös siksi, että saisi kokea - minä - olen IHMINEN.

Odotan, että saan lukea palstalla lisääkin noin korkealaatuisia ja mielenkiintoisia tekstejä kuin viimeaikoina on esitetty.

Aitomies

Kirjoittajan avainsanat: ihminen, identiteetti, tanssi

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu