TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Äijät hei ! (Vinkelis 2007-05-01 7:56)

Äijät hei ! Miksei daamitkin

Speedy
2007-05-02 20:08

Jos olen ymmärtänyt oikein, niin tuo taivutus on aika yksinkertainen tapahtuma yleensä ja ei käy voimille eikä pitäisi käydä muillekkaan nivelille ylivoimaisesti. Linja on mielestäni hiukan eri asia.

Itse yleensä teen taivutuksen siten että liikun vasempaan sivuttain joko suoraan tai pisto käännöksen jatkeeksi. Jos daami ei ota oikeaa jalkaansa minun vasemman viereen, niin silloin en liioin taivuttele, koska hänen painonsa ei olisi silloin enää omalla jalkansa päällä. No jos jalka on kohdallaan niin sitten alan kääntää vartaloa hiukan vasempaan ja samalla daami kääntyy mukana ja vartalonsa alkaa taittua. Tämä tapahtuu rauhallisesti ja lopetan heti kun tuntuu että toinen ei tule mukana. Siinä kiertämisessä täytyy olla tarkka ettei kierrä liian paljon, koska silloin daamin polvi joutuu liian tiukille. Jos siinä taivutan sitten syvemmälle, niin silloin otan molemmilla käsillä kanatuksen / tuen daamin selästä. Samoin poistulo tapahtuu rauhallisesti.

Näissä taivutuksissa ja poistuloissa koitan seurata ettei joku toinen pari tule vauhdilla päälle tai kompastu oikeaan jalkaani, joka haaraasennosta johtuen on aika ulkona.

Tällä taivutuksella ei sitten kyllä luututa lattiaa daamin päällä joten näille lattiaan taivuttajille se ei sovellu.

Linjasta tulee mieleeni enemmän se kun vartaloa ei varsinaisesti taivuteta vaan kylkiä ojennetaan ja tanssiasento avataan / suljetaan ja se voidaan tehdä räväkästikin.

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu