TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Vappu matkailua (EnvyMe 2007-05-01 13:08)

Vappu matkailua

EnvyMe
2007-05-01 13:08

"Ihanaa, neljän päivän vappuloma alkaa" huokaisin perjantaina, kun rojahdin sängylleni tunnin mittaiselle päiväunelle. Nyt huokaisen ja toivon että olisi viime perjantai, miksi ajan pitää mennä niin nopeasti silloin kun sen ei tarvitsisi mennä? Huomenna on palattava taas arkeen, jota on jäljellä enää yksi kuukausi, ihanaa kesälaitumet odottaa.

Oli suuri virhe kaivautua peiton alle keskellä kirkasta päivää, en meinannut millään päästä ylös sängystäni, vaikka kello tikitti kovaa vauhtia eteenpäin. Minkä sille voi, kun tanssit odottaa niin ei sillon jäädä sängylle makaamaan. Käenkosken nettisivuilta olin lueskellut että Käellä olisi kolmen tunnin ilmaistanssit. Miksi siis jäädä kotiin, vaikka tiesin kyllä ettei tuo mikään tanssi-ilta olisi.

NorthWestin kanssa lähdimmekin jo hyvissä ajoin ja ehdimme paikalle sopivasti ryhmäkuvaan, jota otettiin ulko rappusilla. Kaikilla muilla oli päällä upeita iltapukuja ja kravatteja, kun taas Northilla oli tavallinen musta t-paita ja minulla kaapinpohjalta kaivettu tanssirätti.

Kauhistelin kun parkkipaikka oli aivan ääriään myöten täynnä jo ennen kymmentä, mutta pian selvisikin että ennen tansseja oli joku tilaisuus pankin jäsenille. Northin nenään leijaili kahvin tuoksu, enkä saanut miestä pysymään millään paikallaan ja pian hän jo viiletti tarjoilupöydälle pullien ja kahvin kimppuun. Herrasmiehenä hän toi minullekkin teetä ja pullaa. Kauhistelin kyllä hieman siinä teetä hörppiessäni etteikö paikalle tosiaankaan tule yhtäkään tuttua!

Olin aivan kauhusta jäykkänä, kun North jätti minut yksin teeni kanssa ja meni itse tanssimaan. Onneksi näinkin Leevin ja pakotin hänet seurakseni. Pian tuli pari muutakin tuttua ja sain huokaista helpotuksesta.

Tanssilattialle olisi kyllä mahtunut ihan hyvin tanssimaan, mutta ongelmanani oli se ettei naistenriviä ollut ollenkaan. No ehkä jossainvaiheessa sinne jonkinlainen naistenrivi ilmestyi, mutta päätin vältellä sitä ja turvautua Northin ja herra Vinkeliksen kanssa tanssimiseen. Leeviä yritin hakea, mutta kenen tahansa hakeminen oli tuolla hieman vaikeaa kun miehet poukkoilivat missä sattuu eikä minkäänlaisia rivejä näkynyt missään.

Illan esiintyjänä oli Anne Mattila, outoa oli se etten nähnyt koko naista. Hän oli nimittäin laihtunut aivan hirvittävästi! Mitenkä ennestäänkin niin hoikka nainen voi vielä laihtua? Minun mielestään hänestä ei ollut jäljellä mitään muuta kuin ääni.

Kaksi ja puoli tuntia menikin aikas nopeasti ja Käenkoski sulki ovensa, mutta minun tanssimatkailuni oli vasta aluillaan.

Seuraavana aamuna olikin sitten aikanen herätys. Kymmeneltä olisi pitänyt olla virkeänä pystyssä, mutta tosiasiassa en menannut päästä metrin paksuisen peiton alta minnekkään. Kunnes aamupalan tuoksu leijaili sieraimiini ja kauhuissani tajusin että aika loppuisi pian kesken ja minun pitäisi olla matkalla Ilmajoelle tanssikurssille. Onneksi olen kehittynyt nopeudessani ja olinkin valmis ajoissa.

Lauantaina ja sunnuntaina Huissin urheilutalolla järjestettiin Argentiinalaisen tangon kurssi. Huhheijaa sanon minä! Ensimmäinen päivä oli ihan ok. Pysyin ainakin omasta mielestäni ihan hyvin mukana, mutta sunnuntaina. En ollenkaan tiedä mitä minulle oikein tapahtui, kun en muistanut mitään edellisenä päivänä opetetusta ja kokoajan tuli asiaa lisää ja lisää sellaisella vauhdilla että melkein luovutin.

Kurssilla olikin sitten paljon tuttuja, uusi bongauskin tuli, nimittäin Nalleneiti!

Opettajat olivat minun mielestäni hyviä. Eritalla oli niin hauska nauru että oli pakko nauraa mukana ja pääsin tanssimaan Tomaksen kanssa, Jes! Itse Argentiinalainen tango oli kyllä aika vaativaa. Kaikkien niiden perusjuttujen lisäksi oli vielä ne koristelutkin, jotka taas vaativat sen että ne perusjutut osaa kunnolla. Minun koristelut jäi siis vähemmälle. Todella kaunis tanssi ja haluan kyllä ehdottomasti osata tätä joskus vähän paremmin.

Vappuloman loppu häämötti jo silmissä kun heräsin maanantai päivänä. Olinkin odottanut Mäkeläisen iltaa, ehkä vähän liikaakin. Söin herkkuruokia mahani täyteen ja rentouduin saunassa hetkisen, kunnes pelkäsin etten ehdi kyytiin.

Käenkoskella olimmekin ajoissa ja kyllä oli kylmä! Olin aivan jäässä kun kipusin penkille istumaan. Onneksi pääsin pian lämmittelemään ja kaikki oli taas hyvin. Paitsi että naisia oli aivan älyttömän paljon ja miehiä vähän.

Olin aivan onneni kukkuloilla kun huomasin erään tanssimiehen joka oli ollut kadoksissa koko talven. Onneksi pääsin tanssimaan hänen kanssaan ja näin Käenkosken kesäkausi sai alkaa.

Delightin kanssa piti syödä jätskiäkin mutta en ehtinytkään, hän kyllä ehti ja ihmettelinkin hetken miten jätskiallas alkoi tyhjenemään uhkaavasti, mutta se olikin Delin ansiota.

Kilpatanssija tuttuni kanssa pääsin ihanat tangot heti alkuillasta ja Tinken kanssa tuplabuggia.

Seurasin pieniä vesipisaroita lattiassa ja ne johdattivat minut Vinkeliksen luo joka istui yksin nurkassa. Arvasin ettei hän pystysi vain istumaan tyynen rauhallisesti ja katsomaan kun muut tanssivat. Hänen kanssaan pääsinkin tanssimaan salsaa jota en ole koskaan ennen tanssinut lavoilla. Voi että se oli ihanaa, kyllä on kannattanut jauhaa perusaskelta latinobicissä. Kohta minulla on lempitansseja niin monta etten jaksa edes alkaa luettelemaan. Kaiken lisäksi pääsin vielä lindyäkin, mikä on yksi suosikeistani.

Ilta oli aivan mahtava, nyt särkee jalkoja ja väsyttää. Onneksi pian on taas lauantai ja toivottavasti pääsee taas Käenkoskelle.

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu