TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Miten ihmeessä pääsee tanssimaan... (SeinäKukkanen 2007-04-30 14:38)

Miten ihmeessä pääsee tanssimaan...

Hambi
2007-04-30 23:40

Naisia on enemmän kuin miehiä tanssipaikoilla, joten siksi vastaan miesnäkökulmasta. (Ja tietysti siksi että olen mies.) Jätän pääsääntöisesti hakematta mukavat tanssitettavat ja kohdistan hakuni muihin mukaviin tanssitettaviin, jos:

*) Tanssi on persoonatonta seuraamista. Hyvin seuraavia on paljon. Henkilökohtaisesti olen kiinnostunut parin omasta tanssityylistä ja tavasta kuulla musiikki. Tämä ei tarkoita varsinkaan viemistä silloin kun pitäisi tanssia seuraamista. Tarkoittaa lähinnä sitä, että jollakin tavalla näkyy se että kuulee soivan musiikin. Tanssiminen ei silloin ole täysin viejän varassa. Näistä löytyy hyvinkin pitkään ja monipuolisesti tanssineita, myös kursseja ohjanneita.

*) On kokeiltu useita lajeja, eikä mikään laji "lähde kulkemaan" eli sinänsä ihan OK, mutta mikään laji ei ole sellainen, joille erityisesti kannattaisi hakea tai pitää välejä kunnossa myöhempää tarvetta varten.

*) Daamin ulkonäkö ja vaatteet ovat helposti massaan sulautuvat -> vaikea löytää rivistä varsinkin jos sijoittuminen on paksuhkon massan kohdalla. Pääsääntöisesti habituksessa tai asusteissa saisi olla jokin löytämistä helpottava yksityiskohta. (Tanssinet? -pinssi on ollut aika houkutteleva yksityiskohta)

*) Tanssimisessa on jokin ärsyttävä tekijä, jonka en otaksu harjoittelemalla vuoden kuluessa paranevan. (Näitä on erittäin vähän.)

*) Aloittelijoita haen erittäin vähän, jos roikkuvat käsissäni tai takertuvat niihin -> Alkaa hapottaa hyvin pian, eikä sellaista kuntoilua mielellään ota kuin kerran illassa. Toinen vaihtoehto olisi löysäillä ja jutella, jolloin kyseinen aloittelija ei paljon opi.

Kuten aikaisemmin olen maininnut, tanssitettava voi silti olla joltakin ominaisuudeltaan niin mukava, että lähden hänen kanssaan mielellään tanssimaan, mikäli kyseinen persoona tulee itse hakemaan.

Sitten on vielä se karu tosiasia, että "suosikkilistalle" mahtuu kerrallaan vain rajallinen määrä ihmisiä, joita yritän aikankin joskus hakea. Loppuja haen, jos aikaa on. Uusiakin pitää ehtiä hakea.

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu