TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Gallup: Kuinka usein saat pakkeja? (Päivi 2007-04-14 11:56)

Gallup: Kuinka usein saat pakkeja?

Päivi
2007-04-14 11:56

Tangontaitaja kirjotti " Miten tanssit ovat muuttuneet" -ketjussa : "ja pakkeja sai aika harvoin syytä en tiedä mutta nykyisin saa useammin kun lukee keskustelupalstaa"

Kirjoittelusta saa helposti vääristyneen kuvan. Siksi laitankin gallupin:

Kuinka usein saat pakkeja?

Rinsessa 2007-04-14 12:16 =>

En kertaakaan oo saanut pakkeja! *koputtaa päätä* :) Yks sellanen tilanne on ollut, että samaan aikaan toisen naisen kanssa satuin hakemaan, ja tämä toinen sai sen tanssin, mutta sain kyllä lupauksen seuraavalle pelille :)

Humppis 2007-04-14 12:26 =>

Jos naamapakkeja ei lasketa (joskus niitä vieläkin tulee), on pakkien saaminen hyvin harvinainen tapaus. Yleensä kyseessä on jokin haettavan esittämä varsin hyväksyttävä syy (jalka paketissa, voimat lopussa, ei osaa tai sitten on jo luvannut ko. tanssin jollekulle toiselle).

Lavalla tullutta "en vain halua"-pakitusta en enää muista. Liian monta vuotta on jo sellaisesta kulunut. Ravintolassa noita taitaa tulla keskimäärin pari kertaa vuodessa.

Siis voisin sanoa suhdelukuna tanssikertoihin: 2/200 eli, jos yhteen tanssikertaan mahtuu viitisentoista hakua tarkoittaa se 2/3000 eli 0,6 promillea. Selviäisiköhän tuosta rikesakolla?

Jora 2007-04-14 13:07 =>

Mitä? Pakkeja palstaa lukemalla? Ihan aiheellinen tarkennuskierros.

Lavalla pakkeja tulee korkeintaan muutama vuodessa. Ehkä 1-5 kpl tuhatta hakua kohti. Suunnilleen saman verran annan itse. Yleensä hakijassa jotain hyvin erikoista käyttäytymistä (saanee pakkeja enemmän kuin hyväksyttyjä hakuja), tai selvästi kookkaampi (silti harvoin ensimmäisellä kerralla).

Epämääräisiä pakenemispakkeja (oikeasti tai sellaisiksi luultuja) saan useammin (ehkä 10-15 tuhannesta). Ei mitenkään yllättävää näillä ulkomitoilla ja -näöllä.

Ravintolassa pakkeja saa oikeasti, keskimäärin joka toinen tai kolmas ilta.

Pakkeja saisin varmaan enemmän, jos en harrastaisi minkäänlaista arviointia toisten hyväksymisestä. Virhearviointeja tulee silti ja se on hyväksyttävä. Toinen kahdesta ulkoapäin hyvin samantyyppisestä saattaa kieltäytyä eikä itse hae koskaan, toinen lähtee hyvin mielellään. Elämä on monimuotoista.

Tanja 2007-04-14 12:46 =>

Kerran pari vuodessa, riippuu ihan siitä kuinka ahkerasti käy tanssimassa. Mitä harvemmin käy, niin luonnollisesti sitä harvemmin tulee pakkejakaan. Mutta keskiarvona varmaan toi kahdet vuodessa on aika realistinen :(

Eija-Tuuli 2007-04-14 13:05 =>

En tähän menessä koskaan, kun olen keskittänyt hakuni selkeästi hakualueelle.

Joskus tanssiurani alkuaikoina oli pakit aikasen lähellä, erehdyin kerran hakemaan miestå, jonka tyttöystävä olisi vessassa. Melkein tuli pakit, mutta sain kuitenkin "raahattua" pelokkaan näköisenä vessanovea pälyilevän sulhasen lattialle hetkeksi... :=) Sen koommin en ole hakualueen ulkopuolelta ketään vierasta pyydellyt.

Mut enpä usko että maailmani romahtaisi, vaikka saisinkin. Ehkä se vähän aikaa mietityttäisi, mut sitten tietäisin, etten toista kertaa häntä enää hakisi...

Jivetär 2007-04-14 13:04 =>

Entisessä elämässä sain yhdet kymmeneen vuoteen. Täällä etelässä niitä on tullut yhdet kuukaudessa... Miehet tuntuvat täällä olevan kovasti ronkeleita.

Nadi 2007-04-14 13:38 =>

En hämmästyksekseni ole saanut yhtään (muistaakseni) sen jälkeen kun syssyllä taas aloitin tanssimisen. En tiedä miksi - ehkä osaan jättää tietyn tyyppiset miehet "omaan arvoonsa" tai ehkä olen ite jotenkin erilainen ..en kyllä ymmärrä miten??

"Edellisessä elämässä" silloin pari kesää sitten esmes tuli vähintään yhdet pakit illassa. Mutta mitäs väliä sillä miksi ne on loppuneet - parempi näin! :D:D

Joka tapauksessa tämä "pakittamattomuus" on vaikuttanut positiivisesti omaan asenteeseen. Siis sillä tavalla, että nyt kun se ei ole ihan jokapäiväinen kokemus enää niin jotkut satunnaiset pakit ei varmasti enää niin pahalta tuntuisikaan ja uskallan hakea enemmän kun tiedän, että kuitenkin suurin osa miehistä lähtee ihan mielellään! :) Eilenkin otin pari "harkittua" riskiä - molemmat lähti kiltisti ..vaikka toinen selvästi sekunnin verran mielessään mietti, että "apua - onks pakko?" ;)

-Jo 2007-04-14 13:32 =>

No ne yhdet pakit olen saanuyt, siis tämän ensimmäisen vuoden aikana. Naamapakkeja parit, ja niillä tarkoitan tässä kohtaa sitä, että mies pakenee rivistä jonnekin, kun suuntaan häntä kohti (voi toki olla väärääkin tulkintaa). Vieraita miehiä sentään onneksi kaikki!

Adalminan Helmi 2007-04-14 13:46 =>

Tanssihistoriani aikana olen saanut kolmet pakit, kaikki viimeksi kuluneen vuoden aikana. Kun olin itse taitamattomampi enkä osannut kovin paljon mitään, ei pakkeja tullut ikinä.

Kahdet pakit oli selkeesti sellaset ettei kanssani tanssiminen kiinnostanut, koska "oikean daamin" hakiessa kuitenkin lähti kyseisestä tanssilajia tanssimaan. Kolmannet pakit sain laivalla erehdyttyäni hakemaan itse erästä miestä tanssimaan. (Mä olen aina kuvitellut et laivalla on sekahakumeininki jos tanssia tahtoo!) Herra mittaili päästä varpaisiin ja totesi ykskantaan "en taida, menen mieluummin nukkumaan." =D

TestiPoro 2007-04-14 14:06 =>

Moro

Pohjosessa olin niin tuttu naama, että en saanut pakkeja, kuin hyvin vähän tai ei ollenkaan tanssineilta. Lavoilla kerran kuussa tai vastaavaa ja ravintolassa, jos hain rohkeasti, niin joka ilta joskus useat peräkkäin. Kaikki oli vähän tanssineita, tai miespuolisen seurassa liikkeellä.

Tampereelle tullessani sain aluksi pakkeja paljonkin tanssineilta ja lavoillakin, mutta tilanne muuttui puolentoistakuukauden tiheään tanssimassa käymisen jälkeen melko selkeästi ja on nyt lähinnä sama, kuin aikaisemmin pohjoisen suunnalla tanssiessani. Vieläkin saa joiltakin harrastajilta satunnaisesti pakkeja, mutta nekin kait joskus loppunee.

Ensimmäisimmät ravintolaillat oli kyllä melko rajuja pohjoisessa opittuun. Pakit tuli käytännössä melkein kaikilta tanssin harrastajilta joita sattui olemaan paikalla. Muutamaa joskus jossain aikaisemmin nähnyttä lukkuun ottamatta. (olin autolla liikkeellä)

Itse olen jakanut pakkeja pakollisen tauon takia ja kahdet pakit olen kesken illan sairastumisen takia antanut. Jatkossa sama linja jatkuu, eli huilitauko on joskus pakko pitää. Ryysis iltana saattaa joutua antamaan paritkin pakit, mutta väliä seuraavien pakkien antamiseen saattaa mennä reilusti aikaa.

Marlen 2007-04-14 14:13 =>

Eipä ole tullut aivan lukua pidettyä, mutta yritän muistella hiukan.

Syyskuusta alkaen olen käynyt Järvenpäässä tanssimassa n.kolme kertaa/vkl(pois lukien viimeinen kk). Ainoastaan kerran sain pakit, mies oli varmaan ensimmäistä kertaa tk:ssa ja vaikutti..olevan lännestä päin. Muuten muistelen ehkä parit pakit/vuosi. Tosin tämä muisti voi hiukan sievistellä asiaa, kun ikävät asiat haluaa yleensä unohtaa.

Sitten on huomattavia eroja eri ilmansuuntien välillä. Lännessä on tosi huonoja kokemuksia, varsinkin Turussa:-(. Idässä vuorostaan päinvastoin, aivan ihania tansseja ja ihmisiä. Jyväskylän seutu ei myöskään oikein nappaa, huonoja muistoja sieltäkin. Oulun suunnalla taas aivan ihania tansseja..en muista pakkeja saaneeni.

Nämä ovat sitten vain minun kokemuksia. Toisella voi olla vaikka päinvastaisia kokemuksia näiltä ilmansuunnilta.

Tinke 2007-04-14 14:04 =>

Erittäin harvoin ehkäpä yhdet per/vuosi.Tanseissa tulee sentään käytyä vuoden aikana lähes kaksi kertaa viikossa. Kaikki jotka ovat pakkeja jakeneet ovat olleet outoja ja ehkäpä vähän tansseissa yleensä kävijöitä. Itse en ole vielä pakkeja rivissä antanut koskaan enkä aijokkaan

Aapo 2007-04-14 14:39 =>

Melko harvoin, tuskin koskaan, lähinnä niitä tulee vasta sen jälkeen kun haku on tehty muussa kuin tanssitarkoituksessa ja daami on selkeästi tietoinen tästä. Ihan hyvä, tietää jättää neitosen rauhaan ja siirtyä seuraavaan kohteeseen. Joskus on tullut mieleen että on saanut pakit kun hakenut vain tanssitarkoituksessa, eli saanut mielenosoituspakit, mutta kun ei ole nainen ei tiedä onko teoria pelkkää omaa keksintöä.

MLeena 2007-04-14 15:07 =>

Parit pakit vuodessa olen tällä vuosituhannella saanut. Eli tanssikertoihin suhteutettuna aika vähän, mutta kyllä nuo vähäiset riipaisee.

Mieluummin tanssimaan kuin lenkille 2007-04-14 16:03 =>

Ravintolapakkeja ei voi laskea, kun kaikki eivät tanssi. Niitä ei edes muista. Lavalla kerran, kun hain samaa naista kolmatta kertaa ja kerran, kun hain vastaantulijaa, joka oli menossa juomaan. Tässä vajaan 10 vuoden saldo.

Jerryjee 2007-04-14 16:09 =>

Lavoilla en muista saaneeni pakkeja enkä antaneeni. Yllättävästi vaan joku oudompikin mua huomattavasti huomattavasti nuorempi neitonenkin lattialle lähtee.

Tanssikapakoissa olen antanut jonkusen pakin naistenhaulla mutta siinä suhteessa viittaisin vaan siihen "myrskyyn vesilasissa" mitä näistä tanssiperiaatteistani täällä aika vasta reposteltiin.

Tiltti 2007-04-14 16:13 =>

Itte en muista saaneeni selkeitä pakkeja pahemmin. Pariin kertaan oon jääny kakkoseks hakutilanteessa, mut itte en niitä pakeiksi laske. Eräältä olin kyl tulkitsevani eräässä vaiheessa lievää naamapakittelua, mutta nykyään hän tanssii (luultavasti) mielellään kanssani kun satun hakemaan. (tulkinnastani en ole pahemmin saanut mitään varmuutta vielä ja mahdankohan ikinä saadakkaan)

Krisse 2007-04-14 16:25 =>

Tanssiravintolassa kerran, lavalla en vielä koskaan.

Mononen 2007-04-14 17:05 =>

En mä muista pakkeja saaneeni. Yhdet naamapakit, kun yritin hakea daamia, mutta joku ehti edelle. Se kehen sitten katseeni kohdistin oli huomannut tämän ja käänsi katseensa pois. Hain kuitenkin, mutta fiilistä ei syntynyt. Kukapa sitä haluaisin olla B-vaihtoehto!

Nykyisin, jos joku toinen mies ehtii ensin, palaan paikalleni ja teen uuden tilannearvion ja haun, silloin on kappale jo tosin loppumassa!

Istiki 2007-04-14 17:52 =>

Tanssiuran alussa yhden kesän aikana tuli n. viidet pakit, sen jälkeen ei muistaakseni lavoilla ole tullut kertaakaan.

Tanssiravintolassa tulee keskimäärin parit pakit illan aikana. Joskus WK:ssa sain viidet pakit samalle kappaleelle- miesten puolustukseksi todettakoon että kyseessä oli jenkka.

Nimenomaan ravintolatansseissa pakkeihin on oppinut suhtautumaan neutraalisti kuitaten ne olankohautuksella. Lavoilla pakit kyllä (yhä) kirvoittaisivat mieltä vähintääkin muutaman kappaleen ajan vaikka varmasti pakkeja ei enää niin henk.koht. ottaisi.

H50 2007-04-15 8:16 =>

No kahdet pakit 3½ vuodessa eli ilmeisesti aika vähän. Itse en ole pakittanut vieläkoskaan.

Kissankäpälä 2007-04-15 10:03 =>

Järvenpäässä sain kerran pakit. Edellistä kertaa jouduinkin pähkäilemään. Taisi olla muutama vuosi sitten Ikaalisten kylpylässä. Asiallisesti annettuja pakkeja ei välttämättä edes muista, mutta molemmissa mainitsemissani tapauksissa vahva oheisviestintä jäi mieleen. Haettavan ryhti koheni, katse siirtyi ohi tai yli ja herra loihe lausumaan," Emmäänyviittilähtee"

Ehkäpä vuosien myötä riskit lisääntyvät mutta toivottavasti riskinottokyky kasvaa.

Ranskalaisetkorot 2007-04-15 11:24 =>

Olen saanut parit pakit reilut kaksi vuotta sitten. Molemmat sattuivat samalle talvelle. Herrat olivat "outoja tyyppejä" ... minulle. Olin silloin itsekkin vielä "outo naama" sillä lavalla. Kumpikin oli ilmeisesti juuri poistumassa väsyneinä naistenrivistä tai poistuivatkin sitten. Eivät siis jääneet tyrkylle.

Toinen heistä on hakenut minua sen jälkeen tanssimaan ja olen kerran hakenut häntä takaisinkin. Ei jäänyt siis traumoja.

Toisen pakkiherran kanssa en ole koskaan tanssinut, vaikka naama onkin tutuksi tullut. Herra on kyllä selvästikkin minut huomannut ja tapauksen kyllä muistaa, niinkuin minäkin. Ei ole hakenut minua koskaan tanssimaan. Onko vastapakkipelko vai enkö ole millään tavalla hänen makuunsa ? Mene ja tiedä. Lähtisin kyllä tanssimaan, en ole pitkävihainen. Mies olisi jopa ulkoisesti makuuni, suorastaan himottava. Yksin näkyy kuljeksivan, extraronkeli ? ... kuten minäkin.

Ai niin Pavilla sain kerran yhdet pakit kun hain vähän sivusta. Tämänkin pakkiäijän olen sen jälkeen nähnyt tanssivan ja tajusin etten menettänyt yhtikäs mittään. ; D

Chick N 2007-04-15 11:59 =>

Saatu on:

Yhdet pakit tuli muutama vuosi sitten ravintolatansseissa. Tuttu tyyppi, jonka kanssa oli pyörähdelty useasti aiemmin, mutta siviilisäätyni paljastuttua tanssikaan ei enää kiinnostanut.

Jälkimmäiset, Mäntsälässä pari vuotta sitten saamani pakit eivät ihmeemmin hetkauttaneet varsinkaan, kun hakumotiivina oli lähinnä sääli.

Eli ei järin usein - suunnilleen yhdet kolmessa vuodessa siis. Tilannehan saattaa tosin hyvinkin muuttua ikääntymisen ym. epäoleellisten seikkojen myötä.

Pilke 2007-04-15 11:52 =>

No yhdet pakit on silloin Aurassa yhdeltä nuorelta mieheltä tullut, vieläkin vähän silmät sirrillä tuijotellen häntä välillä kiusoon, ei huolta, en mie enää hae.

Siis nämä ainoat selkeet muutaman vuoden sisällä, naamapakkeja en ymmärrä edes vastaanottaa. Mie riekun itekseni sitten jos kerran on kuitenkin lattialle lähtenyt ja mikään yrmistely siellä ei sitten enää iltaani pilaa.

Muutaman kerran ehkä tullut sellaisia; Arg, mennäänkö seuraavat tai myöhemmin jotain muuta-pyynnöt, mutta niitä en pakeiksi laske, jos ei ossoo ni ei ossoo(esim.polkka tai muu vastaava).

Averell 2007-04-15 13:31 =>

Onhan niitä tullut joskus, varsinkin nuorempana. Silloin tuli kokeiltua kaikenlaista rohkeammin. Muisti tahtoo vaan olla valikoiva ja epämiellyttävät asiat muutenkin unohtuvat nopeammin. Ei pakeissa välttämättä ole mitään pahaa ja epämiellyttävää jos ne taiten osataan antaa. Pieni valkoinen valhekaan ei haittaa jos tilanteesta ei näin saada jäämään epämieluisaa muistoa. Vaikka molemminpuolin asian todellinen laita olisikin tiedossa. Miellyttävimmästä päästä: "En nyt juuri jaksa lähteä. Voisitko tulla hakemaan myöhemmin uudelleen". Toisesta laidasta taas: Pään pudistaminen ja kääntyminen kylmästi ja mielenosoituksellisesti poispäin. Lopputulos molemmissa tapauksissa saattaa olla sama. Toista kertaa ei tule haettua samaa tanssitettavaa uudelleen.

Toisin päin harmittaa kun kerran jouduin antamaan pakit Seurasaaren juhannustansseissa n. 12 vuotiaalle innokkaalle tytölle joka pyysi minua polkalle vai taisiko se olla sottiisi. En muista. Lohdutukseksi neuvoin tyttöä tarttumaan hihasta ensimmäistä vastaan tulevaa kansallispukuista miestä. Tuotapikaa näinkin tytön tanssivan tanhuryhmään kuuluvan miehen kanssa.

Manjaana 2007-04-15 14:16 =>

Ei nyt heti tule mieleeni, koska olisin pakkeja saanut. Ei niitä ihan mahlottomasti ole kerääntynyt, jotkut baarista haut on jäänyt joskus, mutta niitä en pakeiksi ees laske..

Stefanus 2007-04-15 15:47 =>

Liekö naiset nykyisin fiksumpia tanssipaikoissa kun kuuskytluvulla, sillä sieltä vuosikymenten takaa jotkut pakit tanssipaikoilla tuli. No se tanssin tarkoituskin oli siihen aikaan toinen. Joskus on ravintoloissa myös tullut jotkut pakit.

Jos pakeilla käsitetään yksselitteisesti esim. sellaista tilannetta, että kävelet naisten rivistön eteen, kumarrat ja sinulle ilmoitetaan että kiitos ei joko pään pyörityksellä tai sanoin, niin en muista edellisiä pakkeja, milloin olisi tullut. Jotain muuntyyppisiä tulkintoja sitten on muutamat vuosien varrella voinut olla. Esim. joku on varannut jonkun tanssin toisen kanssa.

Minulla on kyllä sellainen käsitys, että ennen sai enemmän pakkeja kuin nykyisin. Mutta voi olla alueellisiakin eroja. tästä ketjusta avaaja voinee tehdä jonkinlaisen yhteenvedon sitten jossakin vaiheessa.

Virago 2007-04-16 8:35 =>

Kesäaikaan tulee kahdella pyörällä kierretty lavatansseja eri puolilla maata, eikä tuttuja tanssittajia ole. Aikaisemmin olin naistentunnilla hyvinkin aktiivinen, hain paljon ja juuri niitä miehiä, joiden kanssa olisin halunnut tanssia. Varsinkin Pääkaupunkiseudulla ja Pirkanmaalla pakkeja ropisi ainakin yhdet per ilta. Kurjaltahan se tuntui. No, asia korjaantui kun vähensin hakemista ja hain vain henkilöitä, jotka minua olivat hakeneet. Pakin loppui mutta niin melkein loppui tanssiminenkin. Että kumpsin kampsin, kysyntä ja tarjonta vaan eivät aina kohtaa.

Pedro 2007-04-16 10:10 =>

Aika usein jo lähestyessä daamirivistöä. terävähavaintona miehenä kyll huomaa kuin koikkalainen kaukaa. Hyvin ymmärrän oman tilanteeni, olen miltei sinut sen kanss. Näistä pakeista tehdään liian suurta numeroa tällä palstalla.

Sympaattisii daamei on onneksi olemassa jossain määrin! Heiltä saan sentään kuulla "Ei kiitos tällä kertaa!" tai kohtelias pään pudistuskin riittää vallan hyvin. Välillä ihmettelen reilusti, miten jotkut eivät edes vaivaudu käyttämään kommunikointivälineitä kuten esim. puhetaitoaan.

Kun tietää keitä kantsii hakea tai minne mennä, sillä tavalla säästyy illan mielihyvä! Eikä anna näitten pikkuvastoin käymisten häiritä.

Puujalka 2007-04-16 11:12 =>

Kyllähän noita pakkeja(myös naamasellaisia) tulee säännöllisen epäsäännöllisesti, joten jalat pysyy tukevasti maassa. Pakittajat ovat pääasiassa ennestään tuntemattomia, joita vaatimaton poljentoni ei tyydytä. Pakitusten syynä on varmaan myös se, että parastaennen-päivämäärä on jo menneisyydessä.

Pakitusten välttämiseksi tuleekin pääasiassa haettua tuttuja, joten piiripienipyörii.

Leevi 2007-04-16 13:18 =>

Kyllähän noita tulee lavoilla saatua keskimäärin kerta-pari vuodessa
(tämän vuoden kiintiö täynnä), eikä
niihin meinaa tottua millään.
Myös ihan alkuaikoina saman verran käsijarru päällä matkaavia, mutta
se näytää paremminkin olevan heidän ongelmansa.

Tanssiravintoloissa luku on jonkin verran korkeampi, johtuen
epämääräisestä hakualueestakin.
Hyväksi havaittu tapa epävarmoissa tilanteissa on kysyä:
oletko tanssi-ihmisiä?, kukaan ei ole vielä toistaiseksi
tunnustautunut tanssitaidottomaksi,

Pakkeja en ole antanut.

VeeKoo 2007-04-16 15:30 =>

Ravitsemusliikkeissä tulee kieltäytymisiä enemmän kuin laki sallii ja kesälavoilla täyttyy lääkärin määräämä kiintiö hetkessä.

Virtuaalipakit ovat myös yleistyneet viime aikoina.

Voimassa oleva ennätys Mouhijärveltä 2006:

Kuudet peräkkäiset rukkaset. Takaseinä pelasti.

Hambi 2007-04-16 18:56 =>

Pakit tulevat muutaman kerran vuodessa.

Sabina 2007-04-20 12:07 =>

Aloitin lavatanssit kesällä 2003, huimat 8 kertaa...
Sen jälkeen kerran eräs haettavani kieltäytyi, kun ei osannut valssia.

Muutama viikko sitten tärähti ne ekat oikeat pakit, miestenrivissä seisomassa viisi miestä ja tein ns. väärän valinnan tangoille kenties taitotasoni yläpuolelta. Sattui, mut ko ei tappant ni vahvisti!
Parasta lääkettä olikin viimeviikonlopun tangot taitavassa viennissä. Kiitos Pilke, kun voitit "emmie, mee sie"-kisan...

Gladze 2007-04-20 20:39 =>

Pakkeja taitaa tulla tällä hetkellä ehkä kerran kuukaudessa. Tai vähän harvemmin.

Sillälailla jännä lukea noita muiden vastauksia, että minä olen pitänyt itseäni sellaisena sosiaalisesti arkana ihmisenä mutta tässä pakkiasiassa taidan olla rohkeimmasta päästä. Ne pakit eivät nimittäin tunnu enää oikein miltään. Saatuani pakit teen pienen kierroksen naistenrivistä kauemmaksi ja haen sitten jotakuta muuta. Ei se sen kummempaa.

No joo, kerran sain Finkkutansseissa Kissanaiselle tuplapakit. Silloin piti lähteä vähäksi aikaa sivummalle hihittelemään tilanteen koomisuutta.

Andreas pks 2007-04-20 23:44 =>

Toisen tanssielämäni aikana, joka alkoi n. 2 vuotta sitten sain useita pakkeja kevään aikana miestenhaulla ravintolatansseissa Wanhan kellarissa.
Sitten sain tietää, että iskuetäisyydellä on oikea tanssilava ja myös talvella aukioleva Ruusulinna. No siellä en ole saanut vielä kertaakaan pakkeja.

Kävin alkuun Järvenpään tanssikeskuksessa pari kertaa ja sain kerran pakit siellä kun erehdyin tavoistani poiketen hakemaan melko nuorta neitosta. Vieressä ollut Lahtelainen Lady lähti tanssimaan kun hämmästyneenä uudesta asiasta sitten kysyin tanssilupaa häneltä. Hän kuuluukin haettaviini ja päinvastoin yhtenä oikein taitavien tanssijoiden Helmenä aina sattuessamme samassa tanssipaikkassa tanssimaan.
Aina ei voi voittaa, mutta välillä onnistaa.

4711 2007-04-21 11:49 =>

Säälistä vanhaa naista kohtaan taitavat nuoretkin miehet lähteä, kun en sentään ole juovuksissa.

Kaikki pakit keväästä 2003 lähtien mahtuvat kahteen käteen, niissäkin kaksoispakkeja on kahdelta mieheltä. Kai sitä osaa suhtkoht varoa suden suuhun menemästä niiaamaan.

Speedy 2007-04-21 17:51 =>

Jos pakit lasketaan siitä että tyrkkyrivissä seisovaa haetaan ja siitä torjutaan, niin yhdet viime kesänä sain Kyllikinrannassa. Joskus on tilanteita jossa istuvia ja huilaavia kun pyytää ja toinen ilmoittaa ettei jaksa, niin sitä en varsinaisesti katso pakiksi. ( kunhan ei sitten heti lähde jonkun muun kanssa tanssimaan.)

E.Tuomas 2007-04-22 20:12 =>

En oikeastaan saa, sillä en laske pakeiksi, jos joku rouva ei uskaltaudu polkalle tai tyttö jenkalle. "Tytön" kohdalla saatoin viimeksi ymmärtää vastauksen väärin, kun kysyin, missä vaiheessa hänellä on jenkat ja polkat.

Yksi pakki on tullut joskus kolme neljä vuotta sitten naiselta, joka oli tullut vain katsomaan esiintyjää - ja istui hakualueella.

Toisaalta kymmenen vuoden aikana saadut pakit, joista kahdet muistan muistiarkistoani enemmän kahlaamatta, ovat ohjanneet hakukäyttäytymistäni. Näistä johtuen haen tuntemattomia kovin nuoria vähemmän kuin ehkä pitäisi. Nimittäin sillä ajatuksella, että hakevat näitä nuoria myös vähemmän korrektit miehet.

E.Tuomas 2007-04-22 22:48 =>

Jatkanpa vielä:

Naamapakit ovat kohdallani harvinaisia, tai sitten en huomaa niitä. Tosin muistan epäilleeni sellaisia, kun joskus vielä vähemmän osaavana kävin lavalla, jossa oli paljon sen seudun tanssikerholaisia.

Niskapakit tuli kerran Montussa parketin vieripöydässä istuneelta naiselta. Erehdyin kappalten välillä sanomaan, että nyt tauolla on kivempi tanssia. Miten niin? Kun illan orkesteri soittaa törkeän kovaa. - Välähti jälkeenpäin, että saattoi olla fani tai soittajan vaimo.

Askelpakkeja olen saanut pari kolme kertaa proo- tai kilpaväeltä. Kun kolmannella askeleella on paljastunut, että en askella yleistä proo-valtavirtaa, tunnelma on viilentynyt käsin kuin muutenkin aistittavasti. (Jätän kyllä myös itse hakematta uudelleen, jos koen viejänä olevani mahdottoman tehtävän edessä. Ääri harvoin näin onneksi on.)

Minulla nämä vihjepakitkin ovat harvinaisia, koska yritän hakea huolella. Siis hakea daameja, joilla olisi tanssin suhteen samat toiveet kuin minulla. (Taustaa: Kymmenen viime vuoden aikana olen tanssinut lähes tuhat iltaa; siihen määrään pitää edelläkertomani pakkijutut suhteuttaa.)

Tuulispää 2007-04-23 10:45 =>

Satunnaisesti aina silloin tällöin: "Sori, en osaa masurkkaa.", "Olen luvannut jo toiselle.", "Olen juuri lähdössä jäähylle." - ovat tavallisempia ja ihan hyväksyttäviä syitä pakittaa.

Hauskimmat pakit sain kerran Pavilla, kun eräs itseäni nuorempi mies suorastaan juoksi karkuun, kun naistenhaulla yritin lähestyä. Selvä tapaus - ei tarvitse hakea toiste.

Samoin Tuuloksessa erhdyin hakemaan konkaritason swingaajaa, joka kyllä lähti kanssani, mutta ilme, ote ja vienti kertoivat, että kärsi nyt, kun kerran kuvittelet itsestäsi ihmeitä... Ja minähän kärsin =o/

Toisaalta on ihan hyvä saada rehelliset pakit mieluummin kuin ylimielinen tanssituokio ihmisen kanssa, joka kaikilla soluillaan näyttää, että en ole riittävän hyvä ja taitava tähän tanssiin, joka pahimmillaan retuuttaa kuin räsynukkea ja tanssin jälkeen olo tuntuu riepuakin surkeammalta.

Stefanus 2007-04-23 20:32 =>

Tällaiset hyväksyttävät pakit ovat kyllä osuneet kohdalle ainakin pari kertaa, "Olen luvannut jo toiselle". Ja senhän voi sitten varmistaa sillä, että hakee uudestaan ja ei tule pakkeja. Samantyyppinen tilanne on, että olen sattunut hakemaan jo ennen kappaleen alkua ja sitten alkaa soidakin sellainen tanssilaji, mitä soitetaan vaikkapa kerran illassa ja ilmoitus "olen luvannut tanssia tämän kappaleen toisen kanssa". Ei muuta kuin uusi yritys. Ymmärrän minäkin nämä pakit.

Sielu 2007-04-24 0:33 =>

Olen mies. Käyn tansseissa n. kerran viikossa, vuoden ympäri. Haen laidasta laitaan, tuttuja ja vieraita. Olen saanut lukemattomat pakit. Toisinaan samanakin iltana enemmän kuin yhdet. Vuodessa vähintään kymmenet, mutta ehkä jopa useita kymmeniä. En tiedä mistä se johtuu, enkä edes mieti sitä kovin paljon. Syyt varmaan vaihtelevat ja voivat olla joskus minustakin riippumattomat. Aina se kirpasee, joskus enemmän joskus vähemmän. Mutta pian se unohtuukin ja sitten jatkan taas iloisena. Tanssiminen on parhaimmillaan niin ihanaa, että kyllä se kompensoi pienet itsetunnon kuprut. Mutta minä en ole koskaan antanut pakkeja. Enkä aiokaan.

Valssimies 2007-04-24 9:03 =>

En ole saanut yksiäkään pakkeja varmaan pariin vuoteen ja käyn sentään tansseissa useamman kerran viikossa. Koko tanssiurankin aikana saadut pakit on laskettavissa sormilla ja niistäkin suurin osa kapakoissa eikä lavoilla.

Talvikki 2007-04-24 9:39 =>

Teen hakuni vissiin niin varman päälle, että ei muistu yksiäkään suoria pakkeja mieleen. Joitain pään kääntämisiä olen tulkinnut naamasellaisiksi ja hyvissä ajoin perääntynyt.

Oman tanssiystävän kanssa on muutaman kerran tullut vääntöä kun on aina valinnu sen toisen, vaikka mä olisin ekana ehtinyt:-(

Mutu 2007-04-24 14:45 =>

Hyvin on harvinaista herkkua nykyisin pakkien saanti,ehkäpä kerran pari vuodessa, mutta viimeiset pakit sai viime sunnuntaina Järvenpäässä.

Stefanus 2007-04-24 16:32 =>

Ai niin, lähellä on asioita, mitä ei tahdo oikein huomata. Pakkejahan minä saan jatkuvasti, ettei enää luvuissa pysy. Olen pyytänyt vaimoa ties kuinka usein mukaan tansseihin, mutta yleensä olen saanut pakit jo siinä vaiheessa.

Jande =) 2007-05-06 7:09 =>

Olen saanut viimeisen noin seitsemän vuoden aikana ehkä kaksi kertaa selkeät naamapakit hakurivistä. Eka tapaus tapahtui Kisarannassa useampi vuosi sitten ja mies olikin varsin tyly minua kohtaan... Tunsi varmaan olevansa liian hyvä tanssittaja minulle! ;) Toisella kertaa tanssittaja antoi ensin pakit, mutta lähti sitten kuitenkin tanssimaan kanssani pienen harkinnan jälkeen. Tämä tapahtui puolestaan Hietasaaressa parisen vuotta sitten. Nähtävästi tanssimme meni ihan hyvin, kun hän haki sen jälkeen minua parisen kertaa vielä saman illan aikana itsekin tanssimaan...Syytä alun pakittamiseen en tiedä, mutta väliäkös sillä!:)

Kai niitä muitakin pakkeja on tullut silloin tällöin hakualueiden ulkopuolelta, mutta yleensä ukkelit ovat aina kertoneet siihen pätevän syynkin. Olen itsekin antanut välillä pakkeja silloin pakkeja, mutta en muistaakseni koskaan hakurivissä, paitsi ehkä selkeästi humalaisille!

Joskus olen kyllä huomannut, että jos olen suuntaamassa jotakuta kohti, niin tämä henkilö on saattanut lähteä vähän kuin "karkuun" tai siltä minusta on ainakin tuntunut... Tosin vaikea mennä sanomaan, onko näin todella tapahtunut... ;)

Useasti on käynyt niin, että joku toinen on vienyt hakuni kohteen juuri edestäni, mutta hitaat jäävät aina toiseksi!;D

Kerran hain taas yhtä "pro-miestä", joka lähti kyllä kanssani tanssimaan, mutta osoitti varsin selkeästi, että häntä ei voisi vähempää kiinnostaa. Hän laahusteli tanssin kävelemällä läpi, vaikka tiesin hänen osaavan viedä paremminkin ja ilmeili vielä tutuilleen tyyliin, että "hoh-hoijaa". Se tuntui todella ikävältä, enkä ole sen koommin hakenutkaan häntä tanssimaan, vaikka hän tanssii varsin kivalla tyylillä, josta itsekin tykkään. No, kaippa niitä tanssittajamiehiä on muitakin...

Joskus vähän harmittaa sekin, että tietyt miehet eivät hae juuri koskaan tai ei lainkaan minua, vaikka haen heitä toisinaan itse naistenhaulla... Sekin hieman harmittaa. Sitä on väkisinkin tullut miettineeksi, että pitäisikö jättää heidän hakemisensa kokonaan? Toisaalta olen ainakin itse nauttinut heidän kanssaan tanssimisesta, joten...! No, mene ja tiedä!

Kirjoittajan avainsanat: pakit, hakeminen, haku, naisten haku, sekahaku, vuorohaku

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu