TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Tango kisat ym. (Risper 2003-05-19 23:12)

Tango kisat ym.

Tangopassion
2003-05-20 11:43

On sanottava Risper, että sinä puhut nyt puuta heinää. Olet oikeassa siinä, että isäukkosi käydessä lavalla, systeemit oli toiset. Silloin sai turpiinsa yleensä kaikki vieraspaikkalaiset, jos olivat hyviä tanssijoita. Tappelut olivat yleisiä tuolloin. Sitten tangokisoista, siinä olet oikeassa, ettei kisat kuulu tanssi-iltaan, koska tanssimaan sinne ollaan tultu, eikä katselemaan. Mutta kisat kuuluvat olennaisena osana lavakulttuuriin, koska niitä varten harjoitellaan, halutaan kehittyä tanssissa, tuskin sinäkään aiot tanssia samalla tyylillä koko ikääsi? Muistan kun lavakilpailut tosissaan alkoivat joskus 90-luvun alkupuolella ja kun katselee videoita niistä voi vain ihmetellä kuinka paljon tanssi on mennyt eteenpäin. Kisojen myötä on perustettu uusia tanssikouluja, alettu pitämään leirejä. Tanssin kehittymisen myötä, myös naiset ovat alkaneet edellyttää/vaatimaan tanssitaitoa, musiikintulkintaa. Minun mielestäni tanssi kaikkein eniten on juuri sitä eli ilmennämme musiikkia tanssillamme. Minun tietämäni parhaimmat tanssijat ovat juuri mainitsemiasi kilpailijoita, jotka nimenomaan parhaiten huomioivat lavalla muut ihmiset, törmäilevät vähiten. Siinä kyllä olet oikeassa, että näyttämisen haluisia koheltajiakin valitettavasti riittää. Todettakoon, että eniten olen saanut iskuja, potkuja, kyynärpäätaktiikka juuri aloittelijoilta(puuttuu vielä koordinaatio), eläkeläisiltä(tottuneet jyräämään samaan tyyliin 50vuotta, muita ei väistetä tyylillä.) Tässä minun kannanottoni, loppuun todettakoon, että hyvä Risper, kun otit kuitenkin asian esille, kehittyminen ja lavojen tanssifiiliksen parantaminen ovat aina tärkeitä asioita.

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu