TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Ruusiksessa ryysiksessä ("Reino" 2007-03-26 0:32)

Senioritanssituksesta

Päivi
2007-04-02 12:26

"Varttuneemmat voi tietysti närkästyä ja närkästyykin mutta yleensä jätän itseäni kymmenen vuotta ja enemmän vanhemmat hakematta. Eipä nuokaan minua juuri hae, ymmärtävät yskän. Paitsi jossain kapakin naistentansseissa. Joskus annan pakit, joskus en.

Jos ei nyt ajatella edes "sillä silmällä"-näkökulmaa vaan pelkästään tanssillisesti. Seniorin kanssa kokemuksen tuottama oletusarvo on se, että pitää viedä hyvin varovasti, vakaasti ja yllättäviä tulkintaosuuksia välttäen. Siitä ei itse kovin valtavasti mieli ylene, eli melkein sama on kuin jättäisi ko. tanssiparin väliin. Tästä on tietysti poikkeuksia, kuten joka asiassa. Ja saattaapa hauska jutustelu saada unohtamaan nuo tanssilliset seikat. "

Minusta on ihan ok, jo Jerry ei hae itseään yli 10v vanhempia naisia - se on Jerryn oma asia - mutta en oikein ymmärtänyt Jerryn motivaatiota kirjoittaa tuota viestiä!

Myös kirjottamansa perustelut olivat mielestäni hieman hatarat. En tiedä Jerryn tarkkaa ikää, mutta väittäisin, että Jerryn väitteet toteutuvat harvan häntä 10-15 vuotta vanhemman kohdalla. Kaksikymmentä ja siitä ylöspäin olevien kohdalla Jerryn julkaisemat perustelunsa alkaisivat olla jo uskottavampia. Toki näppäryys ja notkeus katoavan vuosien mittaan, mutta ei varmasti noin dramaattisesti kuin Jerry kuvaa. Ymmärrän siis hyvin, jos viesti on aiheuttanut lukijoiden keskuudessa pahaa mieltä, joko henkilökohtaisesti tai toisten puolesta.

Mutta uskaltaisinpa väittää, että Jerryn valinnan taustalla on syvempiäkin asioita kuin nuo kuvaamansa seikat. Pariutumis- ja lisääntymisvietti on meissä kaikissa olemassa, vaikka emme sillä mielellä sillä hetkellä liikenteessä olisikaan; se vaikuttaa silti valintoihimme.

(PS. Olen lukenut tätä viestiketjua vain sieltä täältä, joten en ole kärryillä siitä, mitä kaikkea aloitusviestin jälkeen on kirjoiteltu, joten kommentoin vain tätä yhtä viestiä, toki tietoisena siitä, että viesti on herättänyt keskustelua.)

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu