TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Illan atmosfääri (Tanssijatyttonen 2007-04-01 23:23)

Illan atmosfääri

Tanssijatyttonen
2007-04-01 23:23

Olen tanssinut jonkun verran, joten en ole ihan tumpelo, mutta en mikään ammattilainenkaan. Minua on alkanut suututtaa kisarannassa ja kerholassa oleva ilmapiiri. Käyn sillon tällöin muualla tanssimassa ja joka ikinen ilta muualla on mukava ja on todella hauskaa. Sitten kun raahaudun kisarantaan tai kerholaan, on tilanne päin vastainen. Minua kyllä haetaan tanssimaan mielestä ihan hyvin, joten luulen ainakin osaavani tanssia melko hyvin. Mutta oikeaa fiilistä ei löydy.

Miehet ja naiset juuri näillä lavoilla harvoin minun näkemäni mukaan osaa pitää hauskaa, liian harvoin näkee iloisia ilmeitä tai että jokin on taas tehty onnelliseksi juuri oikean ihmisen hakemana. En halua yleistää, mutta näillä lavoilla asia on minusta näkyvämpi. En edes halua tuoda ketään ystävää tuttavaa ja sukulaistani näille lavoille ensimäistä kertaa, sillä ilmapiiri on täyttä diivailua ja tanssitaidoilla bröystäilyä. Ei ensikertalainen vielä osaa todellakaan kaikkea. Toivoisin aina että ihmiset (siitä huolimatta että rivi on täynnä tuttuja hyviä tanssijoita) hakisi niitä jotka ovat ensikertaa uskaltautuneet tanssimaan, vaikka eivät osaakkaan vielä oikein kunnolla. Harjoitusta me kaikki tarvitsemme.

Minusta lavatanssien oikea tarkoitus on kuitenkin pitää hauskaa, hymyillä, tavata tuttuvia ja tanssia (jokainen omalla tyylillään ja taidoillaan) eikä niin että parketista muodostuu vain loistotanssijoiden parketti, jossa vain paras voittaa.. Tietenkin tansseissa harjoitellaan uusia juttuja mitä on opittu, muttei nii että ilo tanssimisesta häipyy kun tekniikkaa joutuu liikaa miettimään. Kisarannan ja Kerholan vakikävijöihin kuuluu iso joukko hyviä tanssijoita, mutta ihmettelenkin että miksi he silti hakevat vain tuttujansa.. eikä uudet pääse mukaan. Uskon itse kuuluvani siihen väliin. Yritän omalla toiminnallani saada ilmapiiriin muutosta hakemalla kaikenlaisia ihmisiä. En sen mukaan kuka osaa hyvin mennä. Tietenkin haen tuttujani, mutta sen mitä naisen haun aikana ehdin nii pyrin hakemaan tuntemattomampia ihmisiä ja sellaisia joiden kanssa en ole vielä tanssinut. Muilla lavoilla jossa ehkä olen tuntemattomampi kasvo, minua haetaan ja minä haen paljon miehiä joista en tiedä yhtään mitenkä ne osaavat tanssia. Ei mua se haittaa.. sitten mennään niin kuin mies vie!! Kaksi kappaletta on vajaa kymmenisen minuuttia, joten ehkä useampi voisi uhrata sen muutaman minuutin, sille että tekisi jonkun toisen iloiseksi.

Ajatukseni on kuitenkin että toivoisin vähän iloisempia kasvoja ja aitoa hauskanpitoa.. se puuttuu minusta. Me emme ole missään tanssikisoissa, jossa pitää osata juuri oikealla tavalla tanssia ja juuri oikeat kuviot. Tanssikisoissakin tärkeätä on se että se näyttää iloiselta ja että oikeasti ihmiset nauttii tanssimisesta..TÄMÄ ON SEURATANSSILAJI...EI KILPAILUA.

En tiedä mitä muut ajattelette, vai huomaatteko mitään?

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu