TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Naapurivaaran riennoissa (Aito 2007-03-11 10:13)

Naapurivaaran riennoissa

Breikki
2007-03-14 22:41

Tämä kirjoitus on hiukan myöhässä mutta kun kesti niin kauan palautua maan pinnalle niin ihanista tansseista. Mutta mennään matkan alkuun

Auto pakattiin jo torstaiaamuna täyteen tanssikamppeita, suksia ja ruokaa. Oli tarkoitus että hiihdetään hiukan suovaaran maisemissa ennen lauantain h-hetkeä. Mutta minun osalta toisin kävi! Iski mahoton flunssa ja limaa oli koko pää täynnä niin ei tullunna hiihtämisestä mittään. Mutta olin hengessä mukana kun vaimo hiihti.Eli kävelin lähimmälle laavulle mukana makkaraa ja iso termos lämmintä minttukaakaota. Siinähän se perjantaiaamupäivä kivasti meni nuotion ääressä makkaraa syödessä ja minttukaakaota nauttiessa. Kyllä mailma parani hetkessä!

Iltapäivällä sitten tuli mökkiin lisää asukkaita kun Leila saapui paikalle. Ja kun saimme hänet syötettyä ja saunottua niin ajattelin että eiköhän mistään löytyisi meille tanssipaikkaa ja vähän musiikkia. No olin tietenkin päivällä jo vähän viritellyt asiaa ja soitellu ympäri ja sain tietooni että Sotkamon keskustaan on juuri avattu uusi paikka nimeltä Naapurin Talli ja siellä olisi tänään elävää musiikkia niin eiku naiset mukaan ja sinne.

Kun paikalle päästiin ja portsarin kysellessä tulemmeko syömään niin vastaus oli , eiku tanssimaan. Kyllä portsari hiukan katseli meitä että olemmeko eksyneet tai täysin erehtyneet paikasta mutta sisälle mentiin eikä meiltä otettu edes pääsymaksua joka olisi ollut 5 euroa. Kun kerran sisälle oltiin tultu niin pitihän sitä odottaa yhtyeen musiikkitarjontaa. Tämä kesti jonkun aikaa kun starat aloittaa vasta kello 11. No vihdoin viimein tuli illan kohokohta eli Humpanpimpputtajat nousi lavalle ja päästiin tanssimaan. Siinä sitten jouduin naisten kanssa vuorottelemaan kunnes bugg kappaleella mentiin tuplana. Siitähän paikallinen kaveri innostui ja vei kaksi naista lattialle nosti kädet ylös mutta kun naiset eivät ymmärtäneet mitä olisi pitänyt tehdä niin tanssi jäi lyhyeeksi. Kello 12 päätettiin lähteä nukkumaan yhtä kokemusta rikkkaampana.

Lauantaiaamuna hyvin nukutun yön jälkeen (kahden naisen kanssa) on sitten mukava aloittaa valmistelut ja viritykset tulevaa h-hetkeä varten. Siinä muita mökkiin tulevia odotellessa lämmiteltiin saunaa ja tehtiin ruokaa valmiiksi ettei menisi turhaa aikaa hukkaan ja odoteltiin josko kaikki osaavat perille. No tulihan sieltä ensimmäinen limusiini pihalle. Kurppihan se oli ja seuraavaksi pohjoisen humppakimppa Suken johdolla ja viimeiseksi Tähdenlento kumppaninsa kanssa Sepeteeuksen vielä pilkkiessä jossain päin suomea.

Kun saatiin syötyä koko porukka niin osa porukasta saunomaan. Naiset sisälle sähkösaunaan ja miehet ulos puulämmitteiseen saunaan. Näin oli ainakin tarkoitus mutta sekoittaa saa. No kaikki saivat itsensä tanssikuntoon niin eiku menoksi. Mutta missä taksi ??? Se oli tilattu aikaisemmin ja varmistettu vielä kertaalleen ja piti olla paikalla klo 17.15 no eipä kuulunut soitin kerran vielä ja taksi tuli 17.45 joten kiirettä pittää. Koska Suken lupaama buggsessio piti alkaa klo 18.00.

Naapurivaaralle päästiin ja Suken pikaisen valmistelun jälkeen buggopetus oli valmis alkamaan. Siinä paria vaihdeltiin mukavasti mutta en sitten ehtinyt paljon nicciä kysellä pareilta. Mutta jälkeenpäin muutama selvisi ja Suffeli oli ainakin hetken parina. Harmi kun minä niin pidän Suffelista mutta en ehtinyt maistamaan :). Minä olin ensimmäistä kertaa Suken bugg opetuksessa ja täytyy sanoa että kivan letkeetä "kenttäbuggia" ja helpon näköistä varsinkin kun Marimuru oli parina. Kiitos Sukelle opetuksesta.

Sitten kahvitukselle ja esittelyt Suken toimesta. Saipahan taas muutama nicci kasvot kunhan sitten muistan ne kun kohdalle sattuvat. Sitten lisää yllätyksiä eli parit arvotaan ensimmäiselle kappaleelle. Minä sain kunnian tanssia Elisan kanssa ihanaa. Arvottiin minulle toinenkin pari koska miehiä oli vähemmän ja toiseksi pariksi tuli oma vaimo. Suke kyllä kysyi että arvotaanko uusiksi mutta minulle parempi näin :) koska voinhan sitten hänet luovuttaa täysin muille kun ensimmäinen pakollinen on jo suoritettu.

Ilta menikin sitten aika nopeasti vaikka muutama ihana tanssipari jäi kyllä mieleen ja olin jopa välillä liitää ties minne :) Onneksi haaveille on myös tanssilattialla tilaa. Kiitos kaikille joita sain tanssittaa ja erityskiitos niille naisille jotka minua hakivat. Upea ilta !!!!! No kaikki hyvä päättyy aikanaan niinkuin tämäkin ilta. Mutta missä tilattu Taksi ? Eipähän taaskaan tullut oikeaan aikaan vaikka sovittiin mutta mökille päästiin. Kiitos myös kimppakämppäläisille

Kirjoittajan avainsanat: Naapurivaaran huvikeskus

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu