TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Uusi DVD, bugg-katsottu (Pika 2007-02-21 16:13)

Uusi DVD, bugg-katsottu

JoonasK
2007-02-28 17:28

Olen katsonut po. dvd-sarjan kaksi osaa ja toistan jo itseäni kun sanon, että kyseessä näyttää olevan parhaiten toteutettu tanssinopetus-dvd/video mitä tästä maasta olen koskaan löytänyt. Olen katsonut kaikki viimmeisen kymmenen vuoden aikana tuotetut(tarvitsen niitä opetustyössäni). Vastaavaan laatutasoon, niin opetuksellisesti kuin muunkin (kuvauksen, valaistuksen yms.) suhteen pääsevät vain ulkomailta ostamani dvd:t, jotka ovat yleensä kilpatanssijoille tarkoitettuja.

Mielestäni tuo turha nipottaminen tanssitilan käytöstä yms. menee kyllä jo saivartelun puolelle ja kohtuuttomuuksiin, kun kyseessä sentään on pari, joka on vuosia ollut maan parhaimmistoa sekä seuratanssijoina, että kilpatanssijoina. Koulutettuja huippuammattilaisia, jotka taatusti pystyvät käyttämään tilaa omaansa ja toisen juuri niin kuin sen hetkinen tilanne vaatii tai kuinka kulloinkin haluavat. Tietääkseni ovat parasta aikaa kiinnitettyinä Seinäjoen Kaupunginteatterin musikaaliin, jossa tanssivat useana iltana viikossa.

Uskon, että tanssilliset valinnat (sekä kuvioiden , että tanssitavan suhteen) on tehty tuolle dvd:lle pitkän harkinnan jälkeen sillä kriteerillä, että ihmiset oppisivat siitä tanssimaan mahdollisimman helposti. Mistä tahansa tanssista voivat ko. tanssin friikit vääntää kättä loputtomasti ja se on tämän harrastuksen suola, mutta se tulee vasta sitten kun on muutaman vuoden lajia harrastanut. Odotan innolla sarjan lattariosia. Ainakin klippien perusteella myös ne ovat korkeatasoisia.

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu