TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Ulkonäöllinen luokitus (Pilke 2007-02-12 22:27)

Pakittaminen on marginaalista

Dr.
2007-02-22 0:26

Tervehdys

Pakkikeskustelu näyttää nostavan kovasti intohimoja. Pakkien saaminen ei liene suurin ongelma, vaan pakkien saamisen pelko. Kaataako se oikeasti jonkun maailman tai edes tanssimaailman, jos joku kieltäytyy tanssimasta juuri tätä paria hakijan kanssa? Tunteita pakkien saaminen ehkä kolauttaa, mutta ei siihen kuole, eikä pakkien perusteella kannata alkaa vihaamaan ketään ihmisenä.

Kenenkään ei ole mikään pakko suostua tanssimaan. Jokaisella on oikeus päättää suostuuko vai ei. Jokainen joutuu myös itse päättämään hakeeko vai ei. Minulla ei ole mielestäni mitään oikeutta alkaa vaatimaan selitystä, miksi tämä Daami ei juuri nyt halua tanssia kanssani. Jos ei halua, niin ei halua, eikä syy minua oikeastaan kiinnostakaan. Siihen on minun tyytyminen ja Daamin päätöstä kunnioittaminen. Toivon saavani kohteliaan kieltäytymisen ilman näennäisiä selityksiä. "Kiitos ei" riittää hyvin, tai jos joku haluaa vähän pehmentää kieltäytymistään, niin voi lisätä "Kiitos ei juuri nyt".

Niissä tanssipaikoissa, joissa olen käynyt, olen nähnyt hyvin vähän tanssista kieltäytymisiä. Pakittaminen ei liene tanssittujen parien ja tanssikumppanien määrään nähden kovin yleistä.

Tosin pyydän anteeksi kokemattomuuttani tässä asiassa. En ole koskaan lavalla pakkeja saanut tai antanut rivissä ollessani. Tauolle lähdettyäni minun on ollut joskus pakko kieltäytyä tanssista ja pyytää Daamia odottamaan hetken. Ravintolassa naiset ovat kyllä joskus kieltäytyneet tanssimasta kanssani. En ole koskaan kysynyt miksi, eikä se minua kiinnostakaan. Jos hakisin minua pakittanutta naista joskus uudelleen ja hän edelleen kieltäytyisi, niin muita tanssitettavia kyllä riittää. Miksi kiusaisin hakemalla Daamia, joka ei halua tanssia kanssani. Pidemmän päälle sitä saa, mitä tilaa.

Palstan kokeneemmat voivat tähän sanoa, että en ole hakenut riittävän hyviä tai kauniita, kun en ole kerran pakkeja saanut. En kyllä tiedä mikä mittari se on. Saattaa se olla jollekin. Jos jollakin on tavoitteena tanssittaa ilmeisesti taitavinta ja/tai kauneinta tai komeinta, niin se on hänen tapansa suhtautua tanssimiseen. Tämä ei ole minun tavoitteeni. Jos saan pakit sen perusteella, että en ole riittävän hyvä tai komea, niin tuskin olisin tanssimisesta niin ajattelevan Daamin kanssa nauttinutkaan.

Minä haluan tanssittaa mukavia Daameja. Toiset heistä ovat todella taitavia ja toiset vähemmän taitavia. Haluan kokea tanssielämyksiä. Joskus ne voivat olla aika huikeitakin. Elämykset ja tunteet riippuvat enemmänkin yhteensopivuudesta ja tanssikemiasta. Hyvä tanssitaito kyllä auttaa saavuttamaan tanssielämyksiä. Hyvä tanssitaito tai upea ulkomuoto eivät ole välttämättömiä tanssielämysten kokemiselle. Ilmeisesti olen onnistunut hakemaan aina riittävän mukavia ja ihania Daameja, kun en ole pakkeja saanut.

Terveisin Jussi, alias Dr.

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu