TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Sambajive ? (Dancing Lady 2006-11-23 11:50)

Sambajive - DiscoSwing - Hustle

Joykop
2006-11-26 11:54

Walker kirjoitti:"Kulkeeko näennäisesti kolmeen laskettavat askellukset sitten synkooppisesti."

Sambajive on itseasiassa siinä mielessä hyvä nimi, että kun samban perusaskel menee 1-a2--1-a2--1-a2 (missä noi viivat kuvaavat ajan kulumista), niin Sambajivessä a-askeleen rytmi on sama, mutta otetaankin väliin vielä yksi askel lisää, jolloin tulee se rytmi 1--2-a3--1--2-a3. Eli lyhyesti sanottuna siellä on sama synkooppi kuin sambassa.

Sitten tuleekin se suuri kysymys, että onko samban rytmi 1--a2---1--a2 (eli 1/4 iskun päässä) vai 1-a2--1-a2 (eli 1/3 iskun päässä). Itse tanssin vain sen mukaan mitä itse musiikista kuulen ja mikä tuntuu hyvältä. Ja koska olen laiskanpuoleinen, niin veikkaan, että menen kolmimuunteisesti.

Ja kuten muutkin ovat sanoneet, niin sillähän ei ole mitään merkitystä, mihin numeroväliin laskee sen a-askeleen, jos kuitenkin tanssii siten, että ottaa sen a-askeleen taakse. Sama asiahan se on fuskussakin, että osa lähtee liikkeelle rock-askeleella osa jättää sen laskun loppuun.

Janne

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu