TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Kehujen helmiä :) (Rinsessa 2006-11-01 7:38)

Kehujen helmiä :)

Rinsessa
2006-11-01 7:38

Huomenta :)

Tämän päivän artikkelit sivu oli aivan poikkeuksellisesti tyhjä...

Ajattelin näin päivänavaukseksi kysellä kauneinta kohteliaisuutta, mukavinta sutkautusta, mieleenpainuneinta kehua, jonka olet tanssipaikassa saanut. Jos on useampikin, kaikinmokomin ;) Olkaa hyvä.

Tässä tapauksessa "oma kehu" ei haise, olethan tämän lausahduksen jollakin tapaa ansainnut...ja listasta voi sitten vaikka kaivella virikkeitä tuleville tanssireissuillekin :)

Aloitan listan..."voi että, ihan tulee Linnanmäen hattarat mieleen" ,sutkautti vanhempi mies katsellessaan vierestä tanssiani... :) Ihana ajatus, vaikkei itselle peiliin katsoessa mitään sellaista koskaan tule mieleen...

Aito 2006-11-01 8:10 =>

No yks tuli heti mieleen kun alle viiskymppinen mies sanoi minulle tangon tanssimisen jälkeen: "Näin upeita tangoja ei TAKUULLA ole tanssittu ainakaan viiteenkymmeneen vuoteen".

Mitäs sitä siihen muuta kuin kiittämään kohteliaasti ja nieleksimään kyyneleitä ;))))

Ak04 2006-11-01 8:29 =>

Eräs ohikulumatkalla tansseihin poikennut nuori herrasmies totesi tanssistani, että "sinä seuraat kyllä pehmeästi, aivan kuin sukkasillasi tanssisit" :) Kyllä sai hymyn minun huulille ja jäi mieleen.

Henkseli 2006-11-01 8:54 =>

Olin Kisarannassa ja jo poissa lähdössä naisten haun aikaan kun soittivat hyvän tangon. Perään tuli toinen vielä hersyttävämpi, jolloin vastoin periaatteitani marssin hakemaan ja pyysin naisten rivin edessä kulkenutta tuntematonta nuorehkoa tanssijaa parikseni anteeksi pyydellen. Vähän empien tuo suostui mutta pian sykkivä tango imi meidät molemmat hurmioon. Tanssin jälkeen hän sanoi kiitokseksi vain: SE OLI TANGOA!

Anri 2006-11-01 8:59 =>

"Kevyt ja pehmeä", sitä kuvailua ei kyllä heti unohda :D

Leevi 2006-11-01 10:22 =>

Eräs osaavaa daami riviin palautuksen aikaan, tanssilaijia en enää muista:

Kyllä sinä vielä opit, Ai että lämmitti sydäntä ja antoi oskoa uuteen tulevaan.

Mononen 2006-11-01 10:27 =>

"Harrastatsä jotain urheilua" ,kysyi daami sivellen kädellään selkääni (ei kuitenkaan tällä kertaa ihan niskaan asti)!

Humppis 2006-11-01 10:40 =>

Paljon kun tanssii, ja monenlaisissa paikoissa, törmää toisinaan sellaisiinkin tilanteisiin, että kehumaan tullaan. Lähinnä ravintoloissa, missä tuo tanssimisen taso on matalampaa, saa kehuja kehnompikin kuulla (kuten minä).

Erityisesti eräs tuollainen lämmitti mieltä joskus vuosia sitten Heinolan Kumpelissa, kun siellä silloin kävi säännölllisesti varsinkin tanskalaisia eläkeläisiä bussimatkoilla.

Silloin vielä oli hotellin aulassa pokeriautomaatti, jota kävin joutessani (aina naistentansseissa vain siellä) pelailemassa.

Seitsemänkymppinen tanskalaisrouva (entinen kilpatanssin harrastaja) tuli sinne automaatille kiittelemään, että sai nähdä minun tanssivan. Oli kuulemma edellisenä talvena käydessään katsellut, ja kaunista mielestään oli ollut. Jäi kuulemma mieleen toive nähdä vielä uudestaankin.

Aikamoisen hämilleni menin silloin.

On samassa paikassa muutaman kerran jopa miehiltä (ja pariskunnilta) kehuja tullut. Joillekin kelpaa vaatimattomampikin anti.

Joskus jopa ihan oikeilla tanssipaikoillakin joku on jotakin hyvää havaitsevinaan. Viime sunnuntaina Järvenpäässä eräs mies pysäytti minut kahviossa ja kysyi, missä olen oppinut noin hyvin tanssimaan.

Vastasin: En missään (jatkoin tosin, että ehkä ne pari-kolme tuhatta treenituntia ovat jotakin antaneet).

Oikein mukavalta tuntui eilen Tulisuudelmassa erään palstaneitosen maininta, että kanssani on mukava tanssia. Tulihan sielläkin tosin baarissa jivetellessä eräs hilpeästi huppelissa ollut mies kesken tanssin kehumaan menoamme.

Mukavia nuo ovat motivaation antajina vastapainoksi sille, miten paljon saan moitteita ja haukkumisia tanssimisestani (lähinnä Suomi24:n sivuilla kylläkin).

Omasta mielestäni olen erittäin huolimaton ja laiska "vähän sinne päin" -tanssija.

Avanaq 2006-11-01 10:32 =>

Olin mittavalla neljän tunnin kokemuksella mukana konkaritason parisalsatreeneissä. Eräs tanssidaami sitten lohkaisi vuoron loputtua: " Sinä sitten pääset nopeasti rytmiin takaisin sekoamisen jälkeen."

Aitomies 2006-11-01 10:41 =>

Sinä tanssit hirveän hyvin, mutta - älä ikinä tule hakemaan minua uudelleen... :)

Foksilady 2006-11-01 10:55 =>

Kuntotalolla tänä syksynä kiitin viejää upeasta tangon tulkinnasta ja sain hauskasti vastauksen "mikäs se on tulkitessa kun on siihen sopiva väline".

Tutti Frutti 2006-11-01 11:32 =>

Nainen Kukonhiekassa viime juhannuksena alkuillasta: "Voi miesparkaa naistentunnilla!"

Nainen Kyllikinrannassa viime kesänä: "Ei kukaan oo mua vielä tanssimalla saanu näin sekasin! Arvaa kuuntelenko mä huomenna kotona rumbaa ja laskenko: -, kaks, kol, nel, -, kaks, kol, nel."

Nainen Riutalla viime kesänä: "Sulla on kiva paita."

Terveisiä tytöille... :)

Päivi 2006-11-01 11:36 =>

Vuosia lämmitti lausahdus: "On niinkuin silkkiliinaa veis".

Lausahdusta hieman himmensi, kun seuraavan kerran, vuosien päästä, tanssin saman miehen kanssa ja hän lausui täsmälleen samat sanat. Ensimmäisellä kerralla kuvittelin lausahduksen uniikiksi, sydämen uumenista kirvonneeksi, mutta se taisikin olla herran vakiokehuja. No, kehu kuitenkin.

Onhan niitä sydäntä lämmittäviä kehuja tullut sen jälkeenkin, mutta tämä oli niitä ensimmäisiä, pitkään mieleen jääneitä. Ja niissä muissa on ehkä ollut tärkeämpää se, kuka on sanonut, kuin mitä on sanonut.

JTH 2006-11-01 11:25 =>

Jos kerran omakehu ei haise, niin koitetaanpa laittaa muutama sananen peräkkäin julkaisukelpoiseen muotoon.

Kyllähän noita tanssinvarmistajaiskehuja kuulee joka kerta, kuten vaikka esim. viime lauantaina Pesäkalliolla, kun ensikertaa erään neitosen kanssa alkuillasta vastakkain parketille osuimme hitaille. Riviin palautettaessa hän sitten loihe lausumaan, että ”kylläpä oli todella ihanasti viety”. Tosin palautettiinhan loppuillasta sitten vuorostaan takaisin todellisuuteen erään tutumman välityksellä, kun kappaleparin päätyttyä julkitoi pitkästymisensä kertomalla, että ”tuohon olisi voinut vaikka nukahtaa”. Ja varmaan pettyneenä nukkumaan lähtikin, kun en enää myöhemmin häntä paikalla havainnut. Sori vaan H, kun siten yhden tanssitettavistasi karkuun pelottelin.

Jospa sitten kesältä eräs tapaus Tommolan lavalta, kun itseäni paremman partneriksi jälleen eksyin hitaille ja mielestäni ne poikkeuksellisesti menivätkin aivan ok. Minulle tuo neito ei mitään sanonut, mutta rivissä oli emännälle maininnut, että oletpa hyvin tuon JTH:n opettanut viemään.

Vanhemmista tapauksista yksi hassu kysymys on jäänyt mieleen Krouvin lavalta. Siellä neito kesken tanssin kysyi minulta, että tapaavatko minun jalkani lainkaan lattiaan, kun hänestä tuntui siltä että leijuisin koko ajan ilmassa. Mitä lie silläkään tarkoittanut?

Kissa 2006-11-01 11:49 =>

Unelmankevyen liitelyn jälkeen mies sanoi, että elämän kohokohdat ovat pieniä onnen pipanoita, ja tanssimme jää mieleen yhtenä sellaisena.

Vauhdikas, flirttaileva, hullutteva ja täydellisen saumaton yhteispeli kävelyhumppasekoituksessa kirvoitti mieheltä hauskan kommentin: "Kosisin heti, jos en olisi jo varattu".

Kati 2006-11-01 15:41 =>

Tuorein kehu viime sunnuntailta: Eräs vanhempi "valikoiva" herrasmies puhui toisen slow foximme lopulla "...paikan parhaasta tarjonnasta...". Koska soitetut kappaleet olivat aivan ihania, luulin hänen tarkoittavan niitä. Ai että olin otettu...ja hämilläni..., kun selvisi, että hän tarkoittikin sanoillaan MINUA.

VeeKoo 2006-11-01 17:09 =>

Sie tanssit kuin hyeena, totesi daami raflassa, ja tarjosi sen johdosta keltaisen jaffan.

Imaisin koko putelin kerralla.

Yhtäkkiä aine nousi pääkoppaan ja muodosti oudon valtavan kuplan otsaan.

Summa: Narsistin kehuminen on vaarallista.

Koiran koulutuksesta tiedän, että koiraa voi kehua, jos se ei suostu vetämään.

Iso K :) 2006-11-01 17:43 =>

VeeKoo:Summa: Narsistin kehuminen on vaarallista.

Olen samaa mieltä!

terv. Paras ja vaatimattomin :)

ps. Kerran eräs taitava daami sanoi tangon jälkeen: Oli niin hyvät tangot, että nyt vois vaikka kävellä kotiin. (matkaa hänellä oli n. 50km)

Hurja 2006-11-01 20:31 =>

Viime perjantaina eräs mieshenkilö sanoi, että sä liikut niin pehmeästi, että tähän syliin voisi vaikka nukahtaa...

Sasse 2006-11-01 20:40 =>

Ikaalisten kylpylässä kuultua: "Sinussa on kyllä säteilyä, on kuin tähtitaivaan alla tanssisi."

Valssibeibi 2006-11-01 20:42 =>

Yksi kehu tulee miettimättä mieleen: vuosi sitten Satulinnassa kutsuttiin taivaanlahjaksi.

Tinke 2006-11-01 22:57 =>

Tässä syksyllä eräs daami sanoi "sä viet niin ihanasti"tangojen jälkeen tuntui hyvältä.

Toisenlainen esimerkki kesältä "oletko sä jokin tanssinohjaaja" fuskujen jälkeen

Parivuotta sitten tuli tälläinen "kehu" "Oletko ajatellut opetella tanssimaan edes foksia" Tää on ylivoimaisesti paras kehu mitä olen tanssilattialla saanut:)kiitoksia vaan!

Tuulispää 2006-11-02 8:47 =>

"Sun askeleet sopii mun askeleisiin niin hyvin, että haluaisin tanssia sinun kanssasi koko illan."

"Seuraat vientiäni kuin lämmin ajatus. Olipa ihanaa."

Tuntematon ihminen kysyi kerran Mäntsälän lavan naistenhuoneessa: " Minne hävisitte Mäntymäeltä sen parisi kanssa? Teidän tanssia katsellessa sieluni hyrisi."

Särkässä eräs kavaljeero kysyi, että pääsisikö hän seuraavassa elämässä eturiviin, kun tanssipareja jaetaan? ;)

Ramona 2006-11-02 10:54 =>

Itse tulee suoraan tanssin päätteeksi valitettavan harvoin lausuttua kiitoksia ja kehuja, mutta ehkä se on sitten ennemmin ilmeestä luettavissa, että kivaa oli. Tänne sitten niitä kiitoksia naputtelen, mutta eivät ne mene välttämättä aina perille oikeaan osoitteeseen.

Mieltäni ovat erityisesti lämmittäneet konkareilta tulleet kehut siitä, kuinka kovasti olen kehittynyt sinä aikana, kun he ovat minut tunteneet. Minusta on tullut kuulema hyvä seuraaja ja kevyt vietävä.

Tänä kesänä erään tanssin päätteeksi minut rutistettiin lujasti syliin ja korvaani kuiskattiin: Oot sie vaan ihana. Ens kerralla mie kyllä kosin sinnuu!

Sitä odotellessa ;)

Suvikumpu 2006-11-02 11:51 =>

Kaksi kehua yli muiden:

"Sinulla on ihanat kaarreominaisuudet."br>
"Pyörit kuin laakereilla"

Burlakka 2006-11-03 15:38 =>

Todella mukava kysely, joten vastaanpa tähän.

Asia taitaa olla niin, että kehuja saan harvemmin, mutta kehun toisia sitten vastaavasti useammin. Eikä kehuminen ole ongelmia tuottanutkaan, kun olen saanut hyviä neuvoja esimerkiksi polkasta. Lisäksi olen saanut tanssia monen taitavan tai muuten viehättävän naisen kanssa. Osa näistä on ollut selvästi vanhempia kuin minä. Kiitollinen saa siis olla.

Joitakin kehuja on toki matkan varrella kertynyt. Tänä kesänä eräs neito kehui, että tanssin ihanan tasaisesti. Kertoi pitävänsä nimenomaan siitä, että en tee yllättäviä kuvioita, jolloin tanssista voi nauttia.

Wanhan tanssikellarista tuli vuosi sitten sellaisia kehuja, joita ei viitsi julkaista, mutta liittynee jotenkin vartalovientiin.

Parhaat kehut naiselta olen saanut hyvästä suutelemisesta. En nyt muista, tanssittiinko siinä samalla ;)

Kiltti mies saa usein kehuja siitä, että vie naisen turvallisesti kotiin eikä ole tunkemassa samalla sisään. Tuhma mies ei saa kehuja, mutta hänelle tarjoillaan kuulemma usein jotain muuta :D

Johan Tokes 2006-11-03 16:37 =>

... kai minä ... kaino kaveri ... voin yhdet saamani kehut tähän laittaa, kun ne ovat olleet julkisia jo aiemminkin; julkistajaa voisin itsekin kehua kyllä vaikka mistä, mutta eihän sanani siihen riittäisi. Tuota ... niin, ne menivät tanssipaikalla näin: "Läpäisit hitaan valssin.", mutta kohteliaisuutta ja suppoorttia tuli myöhemmin lisää: "Yhteisestä hitaasta valssista voin kyllä uskoa, miten kuulin naisten menettäneen tanssisydämensä...". Menen, jos joskus saan tilaisuuden, kyllä uusintatesteihin (useammankin lajin), sillä kokeestaan niin NAUTIN (aah, tätä elämänkoulua).

E.Tuomas 2006-11-03 17:48 =>

Onpa jännä gallup kun on täyttynyt moista vauhtia.

Jotain tässä suomalaisuudessa on, kun kokee epähienoksi julkistaa saamiaan kehuja. Helpompi on ollut sanoa, että mikä neuvo kirpaisi vaan on myöhemmin osoittautunut arvokkaaksi.

Melkein esihistoriaa: Olin käynyt Blomqvistin peruskurssin ja tanssin (lue: askelsin) totista hidashidasnopnoppia Kouvolan Monrepoossa tyylikkään hieman vanhemman daamin kanssa. Hän sanoi, että on hienoa kun nuori mies osaa tanssia.

Joskus myöhemmin tyttö sanoi: Isoksi mieheksi tanssit jenkkaa, oliko kevyesti, sievästi - en muista vaan se oli osa prosessia: aloin vähitellen miettiä näitä tyyli- ja vientijuttuja. (Siis erityyppinen vaikutus kuin Monrepoossa saadulla kiitoksella, joka elätti yli harmaiden vuosien vaan ei ohjannut harrastusta - pikemminkin antoi harhan jostain osaamisesta.)

Vanhempi mies Kirstin kursseilta kymmenen vuoden takaa kertoi tuumanneensa silloin, että jos tuo poika oppii tanssimaan polkkaa, hän syö karvahattunsa. Nyt kun näemme, lohduttelen häntä: Tahmoi vielä vasemmalle kääntyminen. Tai kysyn, tuliko ketsuppi mukaan.

Parin viime vuoden aikana paras kiitos ei ole tarvinnut sanoja: Daami on tangon päätyttyä kapsahtanut kaulaan tai näyttänyt valaistuneelta pikku prinsessalta. Tietysti näky on subjektiivinen eikä tämä kovin tuttujen kanssa toimi; näyttävät korkeintaan hieman tyytyväisiltä.

Mikä muu tangossa on kaunis kiitos - sen jätän jokaisen tangon koskettaman itsensä pohdittavaksi.

Mandarina 2006-11-03 19:30 =>

Mieleenpainuvin kehu on tähän mennessä ehdottomasti ollut seuraava eräältä suhteellisen tutulta tanssittajalta tullut kommentti: "Hienostihan tuo siun levinny perä liikkuu!" Menin sanattomaksi.

Q-ukko 2006-11-03 23:22 =>

Kerran tanssiessa eräs nainen sanoi suunnilleen tähän tapaan: "Sinulla on sitten pehmeät kädet, et sinä ainakaan mitään ruumiillista työtä tee."

Kun eräällä tanssikurssilla tanssin opettajan kanssa, hän sanoi minulle, että minulla on hyvät raamit.

Yhdellä bugg-kurssilla, kun harjoiteltiin viemistä, niin eräs nainen sanoi minulle, että minä olen hänen mielestään hyvä viemään, vien kuulemma "kuin pässiä narussa".

Rinsessa 2006-11-04 14:36 =>

Aivan tuntematon mies, yksi tanssittu tango takana, toisesta puolet ja hän kysyy: "Missä päin sinä muuten asut?" Harmistuu hieman vastauksestani, on ilmeisesti liian kaukana..."Olisin halunnut parikseni argentiinalaisen tangon kurssille, siinä tarvitaan tuollaista maltillista seuraajaa." :))

Gilbert 2006-11-04 18:14 =>

Tässä tulee vähän toisenlainen lähestyminen aiheeseen.

Toissa kesänä Särkällä totesin daamille johonkin asiaan olevani eri mieltä kuin hän. Tuo taisi olla elämäni onnistunein lause. Paljon myöhemmin kävi ilmi, että yleensä tansseissa toiselle saa höpöttää mitä tahansa ja toinen vain vastailee joo joo kuuntelematta tai miettimättä sen enempää. Kuunteleminen taisi tehdä suuren vaikutuksen, jonka merkityksen suuruus jättää taakseen kaikki tyhjänpäiväiset toisen kehumiset.

Kommentit: [Rinsessa]

Jerryjee 2006-11-04 18:29 =>

Tamperelaisessa iskelmäravintolassa tanssimme evääni kanssa fuskua yläparvella kun emme älyttömän tungoksen takia lattialle viitsineet edes yrittää. Henkilökuntaan kuuluva pysähtyi kohdallemme ja jakoi meille alennusliput kun kuulemma "tanssimme niin kauniisti".

Viime kesänä Oulun Hietasaaressa vedimme paikallisen palstalaisen kanssa melkoisen tanssikimaran ja muistihan tuo sitä hurmosta vielä palstallakin kehuskella ja kiitellä. Ehkä se juttu ei ole enää tallella, en viitsi penkoa.

Erään toisen palstalaisen omien sanojen mukaan olen taitava viejä ja käsittelen naista hyvin tanssilattialla.

Novice 2006-11-06 10:11 =>

Olin ollut useamman kerran peräkkäin pois tanssipaikalta, jossa tapasin käydä viikottain. Kun sitten astuin saliin ensivalssin alkaessa eräs sen paikan vakiotanssittajistani oli heti ovella odottamassa ja sanoi riemastuneensa nähdessään minut narikassa "pääsee taas liidättämään valssia sydämensä kyllyydestä". Vieläkin sen muistaessa tulee hyvälle mielelle.

Herculiina 2006-11-06 15:23 =>

Tiedä näistä kehuista mutta kyllä se lämmittää mieltä kun kuulee olevansa kevyt vietävä tai seuraavansa kuin ajatus. Eikä pidä pois sulkea myöskään sanattomia kehuja tahikka ulkomuotoon liittyviä kuten en uskalla hakea sinua kun silmäsi saavat minun askeleeni sekaisin tai asusi on tyrmäävä, puhumattakaan ettei heikommalla itsetunnolla varustettu mies uskalla hakea kun on pukeutunut erikoisiin sukkahousuihin.:-D Viimeisin on kuultu mieheltä joka uskalsi hakea.

Pöllöneiti 2006-11-06 20:21 =>

Sekin kovasti kohottaa itsetuntoa, kun saa kuulla olevansa erinomaisen viejän mieluisimmissa haettavissa. Sellaisen, jota pitää itseään parempana tanssijana. Tosin tätä kehua en saanut lavalla vaan jälkeenpäin sähköisiä teitä.

Tikli 2006-11-06 22:15 =>

Eilisissä tansseissa evääni useampaan otteeseen kehui tanssiani, hiuksiani ja kai mekkoanikin. Pidin tuosta tietysti valtavasti. Mutta sitten eräs toinen tuttu tanssittaja haki minua ja kehui että minulla on nätti mekko, että on kiva kun joku pitää talven kynnyksellä vähän kesäisempääkin vaatetta.. Yllätyin tuosta sitten niin kovasti että vielä eväällenikin kerroin riemusta hyppien. Sieltä tuli tietenkin sanomista, että johan hänkin sitä sanoi... ;)

Tsemppi 2006-11-06 22:28 =>

Tanssitaanko tuplat? ( Varsinkin kun on sellainen kysyjä, jonka kanssa tanssi sujuu. )

Tässä toinen helmi.

Tanssitko vielä mun kanssa, kun en jaksa muita hakee?

Andreas pks 2006-11-09 23:44 =>

Kulttuuritalolla yli neljännesvuosisata sitten olin ensimmäistä kertaa elämässäni tanssimassa ja tanssin elämäni ensimäisen tytön kanssa, joka sanoi tanssiparin loputtua, että "sinä et kyllä ole koskaan ennen tanssinut". Oikeassa oli ja siitä se tanssiura alkoi minulla.

Viime keväänä Ruusulinnassa kysyin eräältä naiselta, jonka kanssa en ollut ennen tanssinut, että mitä mieltä hän on minun tanssistani ja miltä se hänestä tuntuu. Olin epävarma taidoistani niin hyvän tanssijan kanssa kun olin vasta syksyllä aloittanut tanssikurssit (vajaa vuosi siis). Hän kysyessäni ilmoitti olevansa useamman tanssiseuran jäsen ja näkyi tanssivan kaikkia soitettuja tansseja siellä.
Sanoi "Sinä tanssit monenlaisia tansseja". Hän sanoi sitten, että "kun ollaan samassa paikassa tanssimassa niin hae häntä aina joka kerta tanssimaan". Ehkei sitten ollut niin kauhea kokemus juuri hänelle tanssimisemme :)

t. Andreas pks

Veera62 2006-11-10 10:53 =>

Kiva kysely, pitäneepä vastat.

Musta hassuin juttu sattu tässä taannoin kun eräs muakin vanhempi Herra haki tanssimaan. Haki kerran ja toisen ja kolmannekin ja siinä kertoili " että on tässä nyt vähän kunto huonontunut, mutta kyllä sitä sillon nuorena vaimon kansa pistettiin kovasti ja pyyhki hikeä otsaltaan aina välillä ja puuskutti KOVIN. Mua vähän ihmetyttI miksi hakee noin hankasti kun olen selvästikkin hänelle liian raskas vietävä. Haki neljännen kerran ja nyt humpalle."OUTS " ajattelin mielessäni lähdin vaikka en humpasta pidäkkään. Ja niin mentiin että kengänpohjat vilkku. Välillä taas hikeä ja puuskutusta ja mua jo säälitti mies parka kun mua nyt raahaa nyt näin, kun on muitakin nuorempia ja keveempiä. Kun peli loppu niin totesi tämä Herra mulle "vaikka kääntäs solmuun niin menet,eipä ole tuollasta vastaan vielä sattunut. Herran jesta mikä pimu". Multa meni sanat hakuseen enkä ymmärtänyt sanoa yhtikäs mitään. En muista sanoinko edes kiitos.

Joo juttu ei loppunut siihen. Sit haki toinen Herra ihminen ja tanssitti ja vei siltävaroen että oksat pois useampaan kertaan. Siinä juteltiin niitä ja näitä ja tuli mainittua että "tällänen tavallinen itte oppinut luomutanssija vaan". Siitäkös riemastu että luomu ja sain kuulla pitkän selityksen että kaveri oli kehunut ja kiittänyt ja nyt hänkin innostu vaikka ei ollut tanssinut sitten vaimon kuoleman jälkeen viiteen vuoteen askeltakaan ja nyt törmäsi tälläseen umelman. Ja taaskin meni jauhot suuhun mulla. Ja mä kun olin ollut sitä mieltä että en osaa ollenkaan ja askeleet menee ihan pieleen jne.

Vaan eipä sitä juuri paljoa toisen tarvii sanoa kun tulee hyvä ja lämmin milei. Viimme lauantaina paikassa jossa taivaan tulet loimuaa totesi eräs henkilö kappaleen loppuessa "joko se oli toinen, voi että en huomannutkaan". Olisimme varmaan tanssineet lisää jos mun puhelin ei olis soinut juuri sillon. Harmitti kovin. Se oli vaan niin aidosti ja tuneteela sanottu lause.

Jora 2006-11-10 13:52 =>

Ehkä ei pitäisi vastata, kun en muista tarkkoja sanamuotoja. Mutta joka tapauksessa näinkin vaatimatonta tanssijaa on joskus kehuttu, tosin välillä mutta-lisäyksellä täydennettynä. Palautteesta ehkä 90% on tullut ravintoloissa.

Positiiviseksi tulkittavia: Missä seurassa tanssit? Olet oppinut. Viet liian hienosti (..voisitko mennä vain tavallisesti). Sinun kanssa on mukava tanssia (..mutta siinä kaikki). En kadehdi viejiä, väistelet hyvin. Viet kyllä selkeästi (..mutta en silti osaa seurata).

Rohkaisevaa, kun mikään noista ei pidä paikkaansa, paitsi on se tanssi toisinaan mukavaakin. Suurin osa kiitoksista taitaa olla sanatonta viestintää. Joiltakin aukeaa suu ammolleen, mutta sanoja ei tule.

Suuri kiitos se, jos hakemani tulee hakemaan. Vielä suurempi, jos hakee sellainen, jonka hakemista uskallan vain uneksia.

Itse kehun turhan harvoin, mutta se tuntemus välittynee joskus ihan itsestään.

Swingpolkka 2006-11-11 17:15 =>

Järvenpään sunnuntaitansseissa, eräs tanssineito lausui minulle: "Sinulla tuntuu olevan kiinteät vatsalihakset."

Valssimies 2006-11-11 17:29 =>

Mieleen on jäänyt muutamia:
- "Sinä tulkitset musiikista jokaisen tavun."
- "Näyttää kuin olisit vyötärön kohdalta poikki." (lattarikurssilla)

Nadi 2006-11-11 19:36 =>

Mitään spontaanisti itseeni kohdistuvaa, raflaavaa kehua ei mieleen tule - tietty jotkut vastaa "kiitos samoin" kun ite kehuu, tai sanoo jälkeenpäin, että oli kiva tanssia. Joistain aistii muuten vaan, että ovat tyytyväisiä. Paras kehu tietysti se, että hakevat uudestaan - ei niitä "kehuja" sanoiksi aina tarvikaan pukea, vaikka toki se joskus on mukava jotain nättiä kuulla:)

Mutta mulle "kehujen helmi" oli kyllä se kun oltiin viettämässä mun "eläkkeellelähtöjuhlia" Riutalla reilu vuosi sitten ..oli niitä aikoja, kun oli vähissä haut ja päätin lopettaa tanssi"urani". Niistä ajoista on paljon muuttunut, mutta se ilta naurattaa vieläkin! (silloin kyllä lähinnä itketti).

Meillä oli kahden ystävättären kanssa yksi "eväs" mukana ..että mäkin saisin ainakin vähän tanssia, ja kiitettävästi tanssitti kyllä muakin, ei siinä mitään, enkä mitään "kehuja" odotellutkaan.

Istuttiin tanssin jälkeen siinä keinussa ja mulla vähän surullinen olo, hänen oli tarkoitus lohduttaa. No, ystävä x meni ohi - tähän eväs: "Kyllä on sitten aivan jumalattoman kaunis ihminen tuo x.." Minä siihen, että "Joo, niin on". Istuttiin hetki hiljaa ja ystävä y meni ohi - tähän eväs: "Kyllä on sitten jumalaisen ihanaa tanssia tuon y:n kanssa, uskomattoman kevyt on viedä". Minä siihen, että "Joo, olen kanssa katsonut, että hyvin se tanssii..." ..loppua ei jätkä kyllä enää kuullut, kun oli jo rynnännyt y:n perään. ..totesin, että taitaa tosiaan olla paras jäädä eläkkeelle:) ..ja menin oluelle;)

Tarinan opetus: "Mieti milloin ja missä kehut ketä kenelle";)

Ja "evään" kanssa ollaan tosi hyviä ystäviä edelleen, ei siinä mitään!!

Chick N 2006-11-12 14:27 =>

Kaikista tanssin lomassa saamistani kehuista mieleenpainunein on totaalisen julkaisukelvoton..:)

Rinsessa 2006-11-28 13:26 =>

Nooh, nyt tulee vähän levitettyä kursseihin.... tanssipaikka, kun panssitaikka... paikka jossa tanssitaan :)

Niin, näiden viimeaikaisten "neuvomis-keskustelujen" jälkeen seuraava, uudelta kurssilaiselta saatu helmi, lämmitti kovasti :) "Sie taisit ollakin se porukan paras opettaja" ...Viimeaikoina oon myös huomannu sellaista, että jotkut miehet eivät haluaisi vaihtaa paria miun jälkeen, ja useat tokaisevat vuoronsa tullessa jotain sen suuntaista: "no niin nyt mie opin..." :) Mut en mie kaikkia neuvo...ne tuntosarvet ;)

Itse oon miettinyt asian näin, että miulla on taipumus yksinkertaistaa asioita, kokeilla eri keinoja, joilla asian oppimista helpottaisin. Joidenkin kohdalla saatan ottaa opetukseen nähden huimasti takapakkia, kun huomaan miehen tippuneen kärryiltä jo rytmin ja perusaskeleen suhteen...ja ollaan jo kuvioissa menossa... Yleensä kun mennään opetuksessa kuitenkin sen mukaan eteenpäin, mitä suurinosa jo voisi kokeilla. Eikä ohjaajat voikaan sadan kurssilaisen joukosta jokaisen oppimisrytmiin mennä. Siksi "meillä" neuvotaan :)...ja porukka tuntuu menettelystä tykkäävän...

Tapojeni mukaan taas lipsuin asiasta ;) Mutta tästä on hyvä jatkaa uusilla kehuilla... onko muita kehuttu neuvomisesta?

Humppis 2006-11-28 15:45 =>

Onhan toki sekä kursseilla että lavoilla ja ravintoloissa useinkin tullut kehuja ja kiitoksia neuvomisesta.

Mutta on myös tullut toisenkin suuntaista palautetta, kun ei hommasta ole ruvennut syntymään mitään, ja olen yrittänyt antaa ohjeita, jotta jotenkin selvittäisiin ko. kappaleet loppuun. On jopa jätetty lattiallekin seisomaan ja häivytty tulikiven katkun myötä.

Eija-Tuuli 2006-11-29 8:15 =>

Kun tiedän, kuinka mukavaa niitä kehuja on saada, olen joskus oikein tietoisesti pyrkinyt siihen, että en positiivisia kommentteja säästele, jos siihen aihetta on.

Yhden perjantaisen tanssi-illan aikana pääsin kehumaan peräti kolmea miestä, enkä suinkaan pelkästään kohteliaisuuttani ja iman syytä. Kyllä siitä itselle hyvän mielen pitkäksi aikaa saa, kun joskus muistaa sanoa ääneen sen mitä ajattelee.. useimmiten sitä vaan ajattelee... Paras kehu ja kiitos lienee se, kun naistenhaulla uskaltautuu hakemaan jotain ventovierasta, loistavaa miestä ja hän hakee "takaisin" naistenhaun päätyttyä... :=))

Tsemppi 2006-12-05 10:03 =>

Muistuipa mieleeni yksi tapaus viime kesältä. Palasin paidanvaihdon jälkeen lavan reunalle kahvion puolelle odottelemaan kappaleen loppua ja samalla seurassin muiden tanssia.

Siinä kohden sattui olemaan yksi illan kaunottarista, jota olin joskus tanssittanut. Niinpä muutaman sanan vaihdettuamme hän kysyi:"Lähdetkö tanssimaan vai oletko tullut koristeeksi?".

Oli siinä hymyssä pitelemistä, että koristeeksi tällä naamalla (no korkeintaan riiheen jos sinnekkään).

Niin tuli se ensimmäinen vaihtoehto valittua ja tanssiittiin samantien tuplat.

Jälkeenpäin olen ajatellut tuota samaa repliikkiä itsekin käyttää, mutta yleensä olen kerinnyt sanoa korkeintaan nuo kaksi sanaa alusta, kun vastaus on tullut.

Meku 2006-12-05 10:16 =>

Henkäyksen keveäksi vietäväksi on joku joskus sanonut ja muuta vastaavaa aamu-usvasta tms, mutta mieleenpainuvin kommentti (lienenkö jo joskus mainunnutkin?) on ehdottomasti ollut "ihan olet kuin nivelneste". :)

Lutukolli 2006-12-05 13:36 =>

Taisi olla melko tasan tarkkaan vuosi sitten, ku itsenäisyyspäivän aattoillana jorattiin Hagikses, siin entisel Sirkuskadul Byggalla, ja PNP porukka soitti humppaa.

Mentiin Kotikatin kanssa sievästi tassuttelemalla kävelytyyliin ja muu vanhempi väki paineli pääasiassa huppa-samban tyyliin, niin yksi herrasmies alkoi kovasti opastaa; Tämä on Humppaa, tätä täytyy tanssia humppana! Se tarkotti meitä ... ja se sano tän ihan selvinpäin, ihan totta. Ja kun vieläkin vaan jatkettiin joraamista hänen mielestään aivan väärällä tavalla, jatkoi hän neuvomistaan.

Toisaalta toisenlaisessa tilaisuudessa voi tälläisella vaatimattomallakin tasolla saada kiitosta. Eli käytiin vielä tarkistamassa tuon lokakuisen Presidentti Clubin käynnin jälkeen, millä tavalla meno on erilaista paikassa, kun varsinainen bilebändi esiintyy arki-iltana.

Marraskuun loppupuolella Mr. Sushi-niminen bändi soitteli Pressa Clubissa ja, kun sain Kotikatin vakuuttuneeksi siitä, että nuoretkin pojat voisivat ehkä osata soitaa, suunistimme puoli kymmeneksi bändin aloitukseen kuppilaan. Vaikka musa ei ollut mitään perinteistä tanssimusiikkia, soittivat yhtyeen nuoret miehet hyvin. Kokoonpano tosin hienoinen pyttymys, vain neljä kaveria paikalla ja myös puhallinsoittaja puuttui. Taaskin "tanssivaa ravintolan varsinaista kohdeyleisöä" alkoi valua vasta puolenyön aikoihin.

Eka setti saatiin mennä lähes kahdestaan parketilla. Hauskaa vuorovaikutusta jossain kappaleessa, kun osa soittajista lähtee mukaan muuttamaan perusrytmiä askelluksen mukaan. Joitain slovareitakin, buggia, fuskua ja jiveä sai soveltaa. Ja ravintolan oma välilevymusiikki oli nyt pienemällä voluumilla, mutta kuulotulpat olivat silti tarpeen.

Pois lähtiessä narikassa kenkiä vaihtaessa ihmetytti, kun paristakin pöydästä kävivät kiittelemässä; Ai kun on hauskaa, kun jotkut vielä osaavat tanssia.

Jarata 2006-12-06 21:33 =>

Eräs tuttu tanssittaja kehui uutta hiustyyliäni ja kiinnitti huomiota erityisesti vaaleisiin raitoihin. Oikaisin, että ne eivät ole raitoja, vaan se on väripalkki. Tähän mies totesi, että "siinä tapauksessa olet tuntemistani ensimmäinen, jolle sopii erittäin hyvin palkki päähän!" :D

Tämä tällaisena hauskana, niitä kivoja on ollut paljon enemmänkin. Lähinnä ne liittyvät siihen, että minua on kevyt viedä.

Tiltti 2006-12-08 18:12 =>

" Sä tanssit kuin Tamperelainen" Kumpi toi on kehu vai moite???

Kikka 2006-12-08 19:30 =>

Oletettavan ansaitusti sain tanssittajaltani kesken fuskaamisen kuulla 'sun kädet on aika paljon pehmenneet'. Minä yhtenä kysymysmerkkinä... Muutaman tahdin jälkeen kysäisin, että '... Niinku mitä häh ? Onko tuo nyt hyvä vai paha ?'

Angervo 2006-12-09 19:01 =>

Eräskin herrasmies kehui, ettei minunlaisia tanssitettavia ole kuin yksi tuhannesta (kaunis, mukava ja hyvin tanssiva)...

Kun kommentoin, että nyt liioitelet, hän totesi, että totta puhut, yksi kymmenestä tuhannesta :)

Kyllä tällaisella kehumisella kelpaa herkutella pitemmän aikaa ;)

Savonpoeka 2006-12-09 19:48 =>

Viime kesänä Kolmilammilla eräs nainen sanoi että " ÄLä hyvä mies lähde menemään väärään suuntaan" Siis selvä kehuminen...hyvä mies.

Kirjoittajan avainsanat: kehut

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu