TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Hidas valssi /kontakti vai ei... (Kalle Kotka 2006-09-30 16:49)

Opettamisesta ja tulkinnasta

4711
2006-10-23 21:48

KK: Olen itse opettaja (muita aineita) ja tiedän että KAIKKI TIETO HETI ei mene perille!

No, varmaan menee kertalaakista ja lopullisesti oppi perille, kun pimahtaa, ja päästää suustaan mitä sattuu.

Minusta ei nimittäin tullut opettajaa juuri siksi, kun ammatinvalinnanohjaaja sanoi, etten opi ymmärtämään, miksi lapsi ei opi aakkosia. Menettäisin hermot. Siksi olen huono opettamaan tanssejakin. Minä vain vien, ja laajasta tanssittajakaartista kokonaista kaksi on siitä suuttumuksensa ilmaissut. Useimmat ovat vain naureskelleet. Hyvin moni on sitä jopa pyytänyt, koska he haluavat oman perustanssitaitonsa automatisoituvan. Viimeksi opetin hitaan valssin alkeita Satulinnassa pelkällä viemisellä (ja muutamalla sanalla)- niinkuin itsekin aikanaan opin, vasta keväällä 2003. Muita en sinä iltana sitten kyllä vienyt yhtään - tietääkseni.

Mutta viime lauantain jälkeen minua vain naurattaa, vaikka kuka tanssikotka haukkuisi viemisestä. Nimittäin sain armon tanssia lahtelaisen tanssinopettajan kanssa, joka oli i-i-ihana! Minä kun surin rumban ym. osaamattomuuttani sillä, ettei juuri koskaan pääse sellaisen tanssittajan vientiin, joka oikeasti vie, hän lohdutti, jotta todellisuudessa 90+ -prosenttisesti nainen vie, mies näyttää vain suunnan. Kiitos, että pääsin rumban ja tulkkimaisen sekalatinon sekä lähiotekävelyhumpan vientiin niin, että uskalsin sulkea silmät ja vain tuntea viennin, opetella antamaan napakkaa vastetta käsin ja ulosoppia ennakointia!

Ja se niiaava hidas walssi poski poskea vasten sitten..., kiitos Walker vierailusta kotikulmilla!

Hain muuten neljää ennestään tuntematonta, yhtä kahdesti peräkkäin, kun en malttanut jättää mustaksi ruusuksi niin hyvää Tulkki-beatin viejää! Tämä vastaukseksi sille kivalle kaverille, joka valitti Kouvolan sisäpiireistä - ja jota en itse ehtinyt koskaan hakemaan, vaikka olisin halunnut. Mummo kun noudattaa edelleen pääosin sitä sääntöä, että nuoret saavat hakea ensin.

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu