TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Järvenpäästä Hesarissa (Kaminiitto 2006-10-17 8:55)

Kuka on Pro? - Juuri näin

Tapani
2006-10-19 15:08

Kiva määritelmä muuten paitsi että se ei vastaa sitä miten sanaa oikeasti käytetään. Näin käy aina, kun keskustellaan jonkin ihmistä määrittävän sanan merkityksestä - ihmiset näkevät sen tilaisuutena vaikuttaa kanssaihmistensä käytökseen. Jos määritelmä käsitetään imartelevaksi siihen yritetään liittää kaikkia siihen alunperin liittymättömiä asioita joita toivoisi muiden olevan tai tekevän ja vastaavasti jos määritelmä on negatiivinen tehdään toisinpäin. Se on ihan turhaa, koska siinä ei muutu sanan todellinen merkitys ainakaan yleensä eikä varsinkaan ihmisten käytös. Siinä tapauksessa että sanan merkitys onnistuneella kampanjalla muutetaan syntyy vain uusi sana kuvaamaan sitä asiaa mistä alunperin oli kyse.

Jos jostakusta olisi kivaa että ihmiset eivät ole tanssipaikalla naamari rutussa niin miksei sitä voi vain sanoa suoraan? "Minusta olisi kivaa että ihmiset eivät olisi tansseissa naamarit rutussa." Ei siihen tarvitse vetää pro-tanssijan määrittelyä millä ei ole asian kanssa mitään tekemistä. Se on vain epäsuora tapa yrittää manipuloida kieltä ja ihmisiä joka ei edes toimi.

Muuten olen edelleen sitä mieltä että jos jätetään pois ne jotka oikeasti ansaitsevat leipänsä tanssilla kukaan ei kutsu itseään pro-tanssijaksi. Tai ainakaan minä en ole sellaiseen törmännyt. Pro-tanssija on aina joku muu. Vähän samaan tapaan kuin esimerkiksi japanissa nimien perässä voi käyttää kunnioittavaa -san päätettä, jota ei ole soveliasta käyttää itse oman nimensä kanssa.

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu