TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Matalalentoa Kisarannassa (Jerryjee 2006-09-17 10:58)

Seuraamisen rajat

Hulina
2006-09-21 23:38

Minulle itselle tai toisille vaaratilanteita aiheuttavien tanssittajien menetys on oikeastaan helpotus. Mielestäni yhdenkään naisen ei tarvitse kerätä hiljaisena mustelmia kroppaansa täyteen vain sen takia, että tanssissa mies vie riippumatta siitä, hahmottaako hän tilankäyttöään, otteitaan ja viennin voimakkuusasteita. Oikeastaan koen velvollisuudekseni huomauttaa asiasta, etenkin jos tanssityylistä koituu haittaa toisille pareille. Jos ongelmat kohdistuvat vain omaan tanssimiseeni, yritän usein helpottaa tilannetta omaa liikkumistani muuttamalla. Jos se ei onnistu tai vaikuta, aukaisen kyllä häpeilemättä suuni. Olen myös pakittanut tällaisia hakijoita, joiden tanssityylin tiedän entuudestaan riskaabeliksi - täysin ilman omantunnontuskia.

Minua ihmetyttää, kun naiset miettivät uskaltaako turhan voimakkaasta viennistä, huonosta tai jopa kivuliaasta tanssiasennosta tai muusta tanssia selkeästi haittaavasta tekijästä huomauttaa. Totta kai uskaltaa! Asiat voi tietenkin aina ilmaista monella tapaa, kannattaa kokeilla ystävällisyyttä ensiksi. Kyllä jokaisella pitää olla oikeus suojella kehoaan ja tanssia kivuttomasti. Vahinkoja aina sattuu, mutta kyllä sen pian huomaa onko kyseessä vahinko vai jatkuuko sama meno kolhuista huolimatta. Henkilökohtaisesti mieluummin istun ja katselen toisten tanssia musiikkia kuunnellen, kuin kärvistelen lattialla sellaisen tanssittajan kanssa, joka ei osaa muuta, kuin tuijotella omaa napaansa muista välittämättä ja tarkkailla huomaavatko kaikki varmasti kuinka huikean hyvin hän tanssii.

Tanssimaan pääsyn avaamisesta taas. Tanssien alussa olen joskus hakenut tuttua miestä miestenhausta huolimatta. Tämä saattaa hyvinkin auttaa, kun hakijaehdokkaat ensin näkevät sinun tanssivan ja uskaltavat sen jälkeen ehkä paremmin tulla hakemaan.

Nyt siellä joku haukkoo henkeään, kuinka törkeästi kehtaankaan rikkoa etikettiä jos toistakin. No, neulokaa isompi pipo. ;)

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu