TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Jivettäjän BeeWee (Amelia 2006-09-18 21:24)

Jivettäjän BeeWee

Hulina
2006-09-18 22:17

Samojen ongelmien kanssa painitaan vähintäänkin aina torstai-iltaisin.

Helpotusta jänismäisyyteen tuo mulle, kun joka askeleella rullaan lopulta koko jalkapohjan maahan jivemäisen päkiähyppelyn sijaan. Tähän pitää ainakin minun erityisesti keskittyä. Liike on muutenkin rullaavampaa ja pehmeämpää kuin jivessä. Minä olen apina, eli opin matkimalla. Katselen siis ohjaajien askellusta ja yritän tehdä perässä. Peilistä tarkkailemalla omaa tanssia eri kulmista saa tehtyä hyviä havaintoja, vaikka sahaisikin vain perusaskelta. Tähän tarkoitukseen sopivat esim. odotteluajat parinvaihtoringissä.

Kokeilin myös ottaa ensimmäistä rock-askelta aavistuksen verran toisen jalan eteen vaikkei askeleella olisikaan tarkoitus edetä mihinkään. Tällä yritän karsia sitä kirottua taka-askelta, vaikken tiedä onko tämä millään muotoa hyväksyttävissä oleva keino. On kuitenkin vähäisen kokemuksen perusteella mielestäni auttanut. Viennin ajoitus tuntuu olevan tarkempaa kuin jivessä, kun jo ensimmäisellä askeleella pitäisi selkeästi olla mukana etenemässä. Tää tyty ainakin jää paikoilleen jos vienti on hiukkakin myöhässä. :D

Teilatkaa, te tietävämmät.

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu