TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Sylvia / Monrepoon tangovapaa ilta (E.Tuomas 2006-09-10 15:38)

Monrepoon keskiviikkoilta / pohdiskelua / ...

E.Tuomas
2006-09-13 21:45

Taidat, Iso K, provosoida. Vastailenpa silti.

Tanssikkaasta minulla on kokemusta, vaan nuo teemaillat, enpä tiedä kumpaa kerhoa kiittäisin.

"Miksi et tee työtä ajatustesi eteen?" - ? ! ? ! ? - Mitä muuta olen tehnyt? Vaan onhan jossain aina raja. Tanssikkaassa olen nyt rivijäsen - hallitus vetää linjat, ja tietysti jos pyydetään, olen mukana projekteissa.

"Mistä hitosta asiakas voi tietää toisen asiakkaan tarpeet?" - ? ! ? - Ei pitäisi olla vaikea tunnistaa suomalaista lava- tai ravintolatanssiraamia, ja poikkeamia siitä, jotka heikentävät iltaa tanssivan väen kannalta. Kokisin itseni vastuuttomaksi, jos en yhtään tekisi myös yhteiseksi hyväksi tilanteessa, jossa näkyy selvästi, millaisin toimenpitein ongelmat voisi hoitaa.

Tietysti on erilaisia trendejä ja paikkoja. Tähti-ilta (tähtikultti-ilta) on tähti-ilta ja kädenali-ilta on kädenali-ilta. Ei minulla niissä ole tietoa opastaa. Siedän tai pysyn poissa. Vieraassa paikassa seuraan, jos arvioimani ongelmat ovatkin paikan asiakkaiden toive. Joskus minua kiinnostaa, onko ongelma esim. omistajan linjanveto. En siihen silloinkaan puutu. Palstalla kyllä informoin, ettei joku menisi paikkaan väärin odotuksin.

"... niin suuri ja hyvä tanssija, että voisin mennä vaatimaan bändiltä soittolistan muuttamista." - Onneksi en ole minäkään. Tosin olen asiakas ja asiakkaana voin toivoa.

Sen sijaan tanssijärjestäjä on bändin työnantaja. Jos itse järjestäisin tansseja, pitäisin esim. kahden orkesterin illoissa alkupalaverin (paras tietysti ajoissa etukäteen): Kumpi soittaa polkat? Joo. Hyvä. Kumpi jenkat. Ai molemmat. kyllä se tässä illassa käy. Kumpi ottaa masurkat? Monet tangot teillä on? Ai teillä kahdet. Käykö että sovitetaan naistentunnin kohdalle tangot, kumpi ottaa? Onko rumbaa. Meillä vain pyydettäessä. Kyllä tälle yleisölle käy, soittakaa ne vaan. Jne.

Missä tiedän tanssijärjestäjän näkevän vaivaa asiakkaidensa eteen, siellä käyn, vaikka olisi kannaltani epävarma esiintyjä. Luotan, että tanssi-ilta täyttää tarvittavat odotukset. Missä on asenne, että herrat soittaa mitä soittaa, siellä käyn vain kun on tietämäni varma esiintyjä.

Hyvää jatkoa myös Sinulle, Iso K. - toivottavasti saat aktiivisuudellasi joskus myös lähilavamme lattian kelvolliseen kuntoon.

Kirjoittajan avainsanat: tanssijärjestäjä, asiakas

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu