TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Syysmuuttoa, vuoden viimeiset tanssit Riutalla (Ramona 2006-09-03 12:29)

Ensimmäistä kertaa Riutalla

Valssibeibi
2006-09-04 11:16

Lähellä oli, etten olisi minäkin käynyt lauantai-iltana aikaisin maate, kun koko päivän olin noin neljän tunnin unilla sinnitellyt. Mutta tätä visiittiä Riutanharjulle olin suunnitellut alkukesästä asti, Tiina Räsäsen ja Petri Hervannon houkuttelemana ja PNP siihen lisäksi oli pelkkää plussaa.

Ei siis kuin itseä niskasta kiinni ja kampesin väsähtäneen olemukseni Riutalle, tapani mukaisesti ensimmäisten joukossa. Edellisillan parkkipaikalla jututtamani ja myöhemmin minua käden ali useasti tanssittama herrasmies esitteli tiloja ja siinä sivussa tuli vilkuteltua Vanhapojallekin. Olin matkassa osittain evästettynä, joten ilta alkoi valsseilla ja saman kavaljeeron kassa tuli mentyä monet muutkin parit, bravuureinamme polkka ja masurkka. Kummasti se väsymyskin väistyi tanssien aikana, mitkä lie huumat pitävät ihmistä hereillä niin kauan kuin jalka vain nousee.

Perjantai-illan tyyliin käytin naistenhaun tehokkaasti hyväkseni ja siinä sivussa hain tietämättäni aivan älyttömän hyvää jivettäjää, joka taisi lindyhopinkin (?) askeita siinä tapailla. Kyllä tämän tytön hameenhelmat lepatti siinä viennissä. Euroviisupotpuri meni bugaten, ja se oli kieltämättä täsmähaku minulta, olinhan huomioinut miehen tanssitaidot jo aikaisemmin illalla.

Punapaitaista pinssiläistä hain useamman kerran, koska jokainen tanssimaton pari on hukkaan heitetty ja siksi mieluummin parketille kuin seinää pystyssä pitämään. Mieluisaa on kanssasi mennä, kiitos siitä.

Edellisillan tangontaitaja lunasti lupauksensa viedä minut tangolle, ja tanssinaikainen katuva kommentti "Miksi en hakenut sinua eilen illalla" sai tämän tytön hymyilemään kuin Naantalin aurinko. Vastaavanlaisen tangoelämyksen tarjosi aikaisemmin humpalle hakenut mies, joka oli kujeissaan kuin viekas ketunpoikanen. Huh huh..

Naistentunnin jälkeen porukka harveni ja puoli yhden jälkeen alkoi oma istuskeluni. Hakijoita oli enää kourallinen, mutta naisia reilusti, enkä minä millään jaksanut mennä tyrkkyriviin jojoilemaan. Neljä kappaleparia istuskelin ja kuulostelin, mutta sitten väsymys sai voiton ja oli poislähdön aika. Hämeen reissusta jäi silti erittäin hyvä muisto – lauantain jälkeen paita oli – mikäli mahdollista – perjantaitakin märempi.

Kirjoittajan avainsanat: Riutanharju

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu