TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu
Cha-chan sopimattomuus lavoille (Avanaq 2006-08-24 15:36)

Cha-chan sopimattomuus lavoille

Jansku
2006-08-25 10:57

Onpas hassu keskustelu. Mun mielestä cha-cha sopii lavoille ihan yhtä hyvin kuin mikä tahansa tanssi. Olen onnistuneesti tanssinut useita kertoja cha-chata monilla lavoilla. Korkkarit (muilla) ei aiheuta siinä sen enempää ongelmia kuin muissakaan tansseissa. Ryysiksessä tanssiessa foksissa saa eniten osumia, varmaan syystä, ettei jalkoja pysty "suojelemaan" samoin kuin esim. cha-chassa.

On viejän vastuulla, minne daaminsa vie. Tanssi sovitetaan aina tilaan, eli kun on tiukkaa, mennään pienillä askelilla pieniä kuvioita. Kun on tilaa, mennään liikkuvaa versiota kaikin mahdollisin kuvioin ja kommervenkkeineen. Molemmat kivoja. En daaminakaan kyllä suostu menemään välttämättä kuviota loppuun, jos olen tällöin joutumassa vaaraan tai olen ajautumassa kolariin. Voi jostain viejästä tuntua ikävältä, mutta itsesuojeluvaistoni ei anna muuta tehdä.

Enpä usko, että se nyt olisi opettajistakaan kiinni, kyllä oppilaallakin pitää joku vastuu oppimastaan olla ja esim. jo jatkotasolla pitäisi voida oppimaansa soveltaa. Tuntuu ihan hassulta, että asia laitetaan opettajien vastuulle..

Vielä tuosta törmäilystä, läpi harmaan kiven menemisestä. Olen jo pitkään halunnut huutaa täysillä siitä, että mikä kumma saa ne miehet (siis sen lavojen ylläpidon maksavan massan) tanssimaan niin, ettei välitetä mitä edessä tapahtuu? Olisi kiva nähdä nämä samat tyypit auton ratissa, montakohan klommoa mahtaa kaaroista löytyä? Eihän tanssissa ole sen kummallisemmasta kysymys: jos ei eteenpäin pääse, pitää odottaa tai kiertää, eikö?

TanssipalvelinYleisönosastoKeskustelu